منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

وکیل بین المللی چه کسی است؟

وکیل بین المللی چه کسی است, معرفی وکیل بین المللی از زبان دکتر محمد جواد کاظمی
وکیل بین المللی چه کسی است, معرفی وکیل بین المللی از زبان دکتر محمد جواد کاظمی
وکیل بین المللی چه کسی است و باید چه تخصص هایی داشته باشد؟ آیا چنین وکیلی دارای گواهینامه و مدرک خاصی از طرف یک نهاد بین المللی است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم و شما را با اریکه عدل نیز آشنا می کنیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

بعضی از دوستان و عزیزان همواره می پرسند که آیا وکیل بین المللی وجود دارد یا خیر؟ در حقیقت وکیل بین المللی عنوان عامی هست برای وکلائی که فعالیت حقوقی بین المللی انجام می دهند؛ وکلائی با دانش زبان خارجی عمومی و تخصصی و آشنائی با قوانین و کنوانسیون های بین المللی؛ بنابراین، وکیل بین المللی عنوان خاص دارای سرتیفیکیت نمی باشد؛ بلکه وکیلی است با مهارت حقوقی بین المللی.

در این مقاله با من محمد جواد کاظمی ، وکیل بین المللی همراه باشید تا به موضوع وکیل بین المللی ، مفهوم این اصطلاح و جایگاه یک وکیل متخصص در امور بین المللی و مشاور حقوقی بین المللی در مناسبات حقوقی و قضایی بپردازیم . این موضوع بحثی است که در اذهان بسیاری از فعالان محیط بین المللی بالاخص هموطنانی که در حوزه حقوق تجارت بین الملل نقش ایفا می کنند ، جولان می دهد لذا کنکاش و مداقه در آن خالی از لطف نبوده و پر امید و راهگشا خواهد بود .

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به عنوان همکار رسمی دهها شرکت حقوقی برتر در دنیا ، بهترین انتخاب شما برای استخدام وکیل متخصص در امور بین المللی و مشاور حقوقی بین المللی است.

دکتر کاظمی وکیل بین المللی
دکتر کاظمی وکیل بین المللی

وکیل بین المللی چه کسی است ؟

اجازه بدهید در اولین قدم مفهوم وکیل متخصص در امور بین المللی را بررسی کنیم . وکیل بین المللی چه کسی است ؟ برخی ممکن است این تصور را داشته باشند که وکیل متخصص در امور بین المللی حقوقدانی است که در چندین کشور دنیا اجازه وکالت دارد . به روایت دیگر این دسته از افراد گمان می کنند که این وکیل متخصص دارای یک پروانه وکالت معتبر در تمام کشور های دنیا است .

این تصور که غالبا رواج دارد یک تصور غلط و اشتباه است . چرا که در تئوری و البته در عمل غیر ممکن است که یک شخص بتواند شرایط کانون وکلا های کشور های مختلف را دارا باشد و بتواند در این کشور ها پروانه وکالت داشته باشد . از طرف دیگر ما یک نهاد بین المللی نداریم که پروانه وکالت بین المللی صادر کند .

با تفاسیر فوق ، می توان گفت وکیل متخصص در امور بین المللی یک حقوقدان متخصص است که وظیفه تهیه و تنظیم متون حقوقی بین المللی را داشته و می تواند روند حل و فصل اختلافات بین المللی را مدیریت کند. این شخص وکیل در یک یا چند حوزه حقوقی بر نظام حقوقی و قوانین چند کشور تسلط کافی داشته و بتواند موکل خود را به صورت فرامرزی و بین المللی ارشاد و راهنمایی کند .

بیشتر بدانید!
پروفرما یا فاکتور پروفرما ، تعریف و موارد استفاده

یک وکیل مجرب بین المللی معمولا به یک یا چند زبان زنده دنیا مسلط بوده و می تواند با اشخاص مختلف در کشورهای مختلف بدون هیچ مشکلی ارتباط برقرار کند و ابتکار عمل مذاکرات قراردادی را بدست بگیرد .

ویژگی دسترسی به دانش و تجربه بین المللی

 ارائه بهترین خدمات حقوقی تجارت بین الملل با بالاترین کیفیت ممکن تنها با دسترسی به دانش و تجربه وکلای بومی هر کشور مقدور و میسر است.

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در حال حاضر همکار بیش از ۱۰ شرکت حقوقی برجسته در سطح جهان است و این همکاری گسترده و حرفه ای به ما این اجازه را می دهد که مسائل حقوقی هموطنان را با احاطه و تسلط کامل بر حقوق کشورهای مقصد حل و فصل نماییم.

تخصص های مشاور حقوقی بین المللی
تخصص های مشاور حقوقی بین المللی

مشاور حقوقی بین المللی چه تخصص هایی دارد؟

معمولا کار مشاور حقوقی بین المللی در حوزه قراردادها و شرکتها متمرکز می شود . در کل هر جا که نیاز باشد دو کشور وارد روابط تجاری و اقتصادی شوند وکیل بین المللی می تواند با علم و دانش خود ، علاوه بر اینکه یک فضای منطقی را بر مذاکرات حاکم می کند ، حافظ منافع موکل خویش نیز باشد .

همانطور که به عرض رسید مشاور حقوقی بین المللی حداقل باید به دو زبان زنده دنیا تسلط داشته باشد به نحوی که بتواند با طرف موکل خود به راحتی ارتباط برقرار کند و در خصوص منافع موکلش مذاکره کند .

در کنار مهارت های زبانی مشاور حقوقی بین المللی درک بالایی از روابط تجاری ، امور بازرگانی و روانشناسی اشخاص خارجی داشته و می تواند در سیاست گذاری بازرگانی موکلش او را همراهی کند . در حقیقت این بخش کار که خیلی ها از ان غافل هستند اهمیت بسیار زیادی دارد . این وکیل متخصص باید شخصیت چند بعدی داشته باشد و دستی هم در امور بازرگانی و روانشناسی این عرصه داشته باشد .

پس از این خصوصیات کلیدی ، بحث دانش حقوقی وکیل متخصص در امور بین المللی مطرح می شود . این مساله هم نقش کلیدی در شخصیت یک مشاور حقوقی بین المللی ایفا می کند. بسته به موضوعی که مشاور حقوقی بین المللی در آن مداخله دارد ، باید در آن حوزه صاحب نظر و دارای تخصص باشد .

اگر مشاور حقوقی بین المللی قرار است در زمینه قراردادها در کنار بازرگانان و تاجران ایرانی بایستد ، شایسته است که دانش وسیعی در حوزه قرارداد ها داشته باشد . برخوردار بودن از این دانش فقط در محدوده حقوق داخلی کافی نیست بلکه وی باید با اصول قراردادهای بین المللی و عرف این قراردادهای در کشورهای مختلف آشنا باشد .

بیشتر بدانید!
ماترک متوفی چیست ، مفهوم ترکه متوفی

قرارداد بحثی عمیق و وسیع است و مدیریت در آن نیاز به بینش تخصصی و حرفه ای دارد . مثلا در مرحله مذاکرات قراردادی یک مشاور حقوقی بین المللی مجرب هرگز اجازه نمی دهد تعصب و غرور حرفه ای او به منافع موکل آسیب برساند . مشاور حقوقی باید با انعطاف رفتار کند و همواره توجه داشته باشد که در این روابط افزایش منافع موکل نسبت به اجرای اصول خشک قانونی و حقوقی ارجحیت دارد.

یکی از عرصه هایی که وکیل صاحب تجربه در امور بین المللی می تواند حضور موثر داشته باشد ، امور شرکتها است . بسیاری از بازرگانان ایرانی ، به جهت گسترش کسب و کار و تجارت خود و افزودن بر ارزش برند تجاری شان ، اقدام به ثبت شرکت بین المللی در خاک کشورهای دیگر می کنند . یک مشاور حقوقی بین المللی باید با مراحل ثبت شرکت در سایر کشور های دنیا ، تشریفات اداره و مدیریت شرکت بین المللی ، امور مالیاتی آن شرکت در کشور مقصد آشنا باشد و موکل را از رهنمود های خود آگاه سازد .

این موضوع اساساً موجبات کاهش قابل توجه هزینه های کسب و کار بین المللی را فراهم خواهد آورد. ما هنوز هم می گوییم که بهترین کار پیشگیری از وقوع مشکلات است نه حل کردن آنها به بهترین شکل. وکیل متخصص در امور بین المللی هزینه های ناخواسته کسب و کار را کاهش می دهد.

محمد مسعودی وکیل بین المللی در ایران
وکیل محمد مسعودی در همایش بین المللی سرمایه گذاری در قبرس سال 2017

مزایای بی رقیب اریکه عدل در سمت وکیل بین المللی

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با سالها تجربه به عنوان وکیل بین المللی و مشاور حقوقی بین المللی مزایای بی رقیبی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنم:

وکلای بین المللی با سابقه کار در خارج از کشور

وکیل بین المللی باید در هر دو جبهه ی داخل و خارج از کشور تجربه کار داشته باشد. من محمد جواد کاظمی در معیت همکار وکیل گرامی ام محمد مسعودی ، مدیریت اریکه عدل سالیان درازی است که در امور تجارت بین الملل در داخل و خارج از کشور فعالیت می کنیم.

سازمان یافته ترین مجموعه حقوقی کشور

اریکه عدل دارای ۹ دپارتمان تخصصی در حوزه های مختلف حقوقی و تجاری در کشور می باشد. ما در حقوق شرکتها ، حقوق قراردادها ، داوری تجاری بین المللی ، حوزه های سرمایه گذاری و مهاجرت و … فعالیت تخصصی داریم.

بیشتر بدانید!
مفقود شدن سند ملک و درخواست المثنی

همکار رسمی بیش از ۱۰ شرکت حقوقی خارجی

اریکه عدل ، با همکاری رسمی با شرکتهای حقوقی برتر دنیا ، بهترین خدمات حقوق تجارت بین الملل را هم سطح با تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا ارائه می دهد.

با مطالعه مطالب فوق دریافتید که این وکیل متخصص کسی نیست که دارای یک پروانه وکالت بین المللی است و می تواند در تمام دادگاه های دنیا وکالت کند. بلکه وکیل بین المللی دارای دانش حقوقی بین المللی است ، می تواند در محیط بین المللی با اخاص دیگر به صورت حرفه ای و تخصصی وارد تعامل شود و حافظ منافع موکل خود باشد .

به یاری پروردگار یکتا ، موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ، در دپارتمان های تخصصی خود ، از گروهی از وکلای بین المللی متبحر و مجرب برخوردار بوده و توانسته است حامی و پشتیبانی شرکت ها و اشخاص فعال در عرصه تجارت بین الملل در ایران عزیز باشد .

در صورتی که به خدمات یک وکیل بین المللی متخصص و مجرب نیاز دارید ، با دفتر مرکزی موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با تماس بگیرید . همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در این خصوص در انجمن حقوقی و مهاجرتی اریکه عدل مطرح نمایید.

پرسش و پاسخها

آیا وکیل بین المللی سرتیفیکیت خاصی دارد؟

خیر ، این دانش و احاطه وکیل به امور حقوقی بین المللی است که به او اجازه کار در محیط بین المللی را می دهد نه مجوزی که از نهاد خاص صادر می شود.

مهم ترین ویژگی وکیل بین المللی چیست؟

مهم ترین ویژگی وکیل بین المللی تسلط و احاطه به قوانین ، مقررات و کنوانسیون های بین المللی است. البته در کنار اینها او باید استاد مذاکره و روانشناسی قراردادها نیز باشد.

آیا وکیل بین المللی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد؟

قطعا! وکیل بین المللی باید در همه مهارت های زبانی دارای تسلط کامل باشد. او باید بتواند به صورت فصیح و روان مذاکرات قراردادی انجام دهد ، اسناد و مدارک را مطابق حقوق کشور مقصد بررسی کند و قراردادهای جدید را درفت و تنظیم کند.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟