منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای اروپایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای امریکایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آسیایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آفریقایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه
کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای اروپایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای امریکایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آسیایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آفریقایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه
در این مقاله هولدینگ بین المللی ارکه عدل به مبحث کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه می پردازد .همانطور که می دانید یکی از بزرگترین مشکلات شهروندان ترکیه در سفر به خارج از کشور ، اخذ ویزا است. از آنجا که بسیاری از کشورها در اروپا بخشی از منطقه شینگن هستند ، شهروندان ترکیه موظف به اخذ ویزا در این کشورها هستند. در صورتی که برای تحصیل در خارج از کشور ترکیه و یا تحصیل در مدارس زبان داشته باشید مشکلی نیست ولی در صورتی که به منظور دیگری میخواهید از کشور خارج شوید باید ویزای این کشور ها را بگیرید.  اینجاست که کشورهایی که به ویزا احتیاج ندارند به نجات شما میرسند. حال بیاید با هم به کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و امریکایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه که نیاز به ویزا ندارند را مورد بررسی قرار دهیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله هولدینگ بین المللی اریکه عدل به مبحث کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه می پردازد .همانطور که می دانید یکی از بزرگترین مشکلات شهروندان ترکیه در سفر به خارج از کشور ، اخذ ویزا است. از آنجا که بسیاری از کشورها در اروپا بخشی از منطقه شنگن هستند ، شهروندان ترکیه موظف به اخذ ویزا در این کشورها هستند. در صورتی که برای تحصیل در خارج از کشور ترکیه و یا تحصیل در مدارس زبان داشته باشید مشکلی نیست ولی در صورتی که به منظور دیگری میخواهید از کشور خارج شوید باید ویزای این کشور ها را بگیرید.  اینجاست که کشورهایی که به ویزا احتیاج ندارند به نجات شما میرسند. حال بیاید با هم به کشورهای اروپایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آسیایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آفریقایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه و کشورهای امریکایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

 

بسیاری از کشورها در ترکیه بدون ویزا هستند که می توانید بدون ویزا به آنجا سفر کرده و لذت ببرید. علاوه بر کشورهای بدون ویزا، کشورهایی وجود دارند که به راحتی می توانید ویزا را در مرز آن کشور و یا از طریق اینترنت دریافت کنید. به همین دلیل لیستی از کشورهایی را که در سال 2019 برای شهروندان ترکیه نیاز به ویزا ندارند ، برای شما آماده کرده ایم. برخی از این کشورها به عنوان کشورهای بدون ویزا ذکر شده اند ، برخی دیگر دارای ویزا در فرودگاه های (مرزی) هستند. بنابراین ، قبل از رفتن به کشورهایی که نیازی به ویزا ندارند ، فراموش نکنید که توضیحات لازم را برای جلوگیری از بروز مشکلات را خوانده باشید.

کشورهای اروپایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

1-آندورا
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان گذرنامه های خصوصی ، خدماتی و دیپلماتیک به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.

2-بلاروس
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 30 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز 30 روز از ویزا معاف هستند.

3-بوسنی و هرزگوین
بوسنی و هرزگوین یکی از کشورهای بدون ویزا طی 90 روز است به شرط آنکه بیش از 90 روز نباشد.

4-جورجیا
دارندگان گذرنامه عمومی تا یک سال از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز تا یک سال از ویزا معاف هستند.
همچنین این کشور در محلی قرار گرفته است که می توانید در بین سفر بدون ویزا به گرجستان سفر کنید.

5-مونته نگرو
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات ، گذرنامه سبز (گذرنامه خصوصی) و گذرنامه های عمومی طی 180 روز ، بیش از 90 روز آن را نمی تواند بدون ویزا به مونته نگرو وارد شود.

6-TRNC
جمهوری ترکیه قبرس شمالی کشوری بدون ویزا است.

7-مقدونیه
شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه عمومی هستند تا 90 روز اقامت از ویزا معاف هستند.

شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه های دیپلماتیک ، ویژه و خدماتی هستند ، برای اقامت خود تا 90 روز از ویزا معاف هستند.

8-مولداوی
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز 90 روز از ویزا معاف هستند.

9-صربستان
دارندگان اسناد دیپلماتیک ، ویژه ، خدماتی ، عمومی و موقت گذرنامه و مسافرت ، سفر به صربستان برای اهداف گردشگری یا ترانزیت ، کل مدت اقامت در صربستان ، از تاریخ ورود اول معتبر است به شرط آنکه ویزا در مدت 6 ماه از 90 روز تجاوز نکند.

10-اوکراین
شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه عمومی هستند می توانند تا 60 روز بدون ویزا در اوکراین باشند.
شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه های دیپلماتیک ، ویژه و خدماتی هستند ، تا 90 روز از سفر ویزا معاف هستند.

11-Kosova 
دارندگان گذرنامه در زمان عمومی برای سفر به کشور یاد شده از ویزا معاف هستند ، مشروط بر اینکه در طی 180 روز از 90 روز بیشتر نباشد.

12-Arnavutluk
شهروندان ترکیه موظفند ظرف مدت شش ماه از تاریخ اولین ورود برای مدت زمانی که بیش از نود روز نباشد ، یا برای اهداف ترانزیت بدون ویزا اقدام کنند.

 

 

کشورهای آسیایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

1-آذربایجان
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند. اما ویزای یک ماهه را می توانید در فرودگاه باکو حیدر علی اف دریافت کنید.
دارندگان گذرنامه های خصوصی ، خدماتی و دیپلماتیک برای مدت اقامت در آذربایجان حداکثر 90 روز از ویزا معاف هستند.

2-بحرین
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند.

دارندگان گذرنامه های خصوصی ، خدماتی و دیپلماتیک برای سفرهای خود به بحرین برای مدت زمانی که بیش از 90 روز نباشد از ویزا معاف هستند.

3-تیمور شرقی
گذرنامه های عمومی دارندگان مشمول ویزا هستند.

دارندگان گذرنامه های خدماتی ، خصوصی و دیپلماتیک مشمول ویزا هستند.

به ترکهایی که به این کشور سفر می کنند ویزای اقامت 30 روزه در دروازه های مرزی شرق تیمور داده می شود.

بیشتر بدانید!
مراحل خرید ملک در پرتغال

4-ارمنستان
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند. گذرنامه عمومی به اتباع ترکیه که دارای ویزا هستند در صورت مسافرت با هواپیما ، ویزا در فرودگاه داده می شود.
دارندگان گذرنامه های خدماتی ، خصوصی و دیپلماتیک مشمول ویزا هستند.

5-فیلیپین
فیلیپین یکی از کشورهایی است که می توانید هنگام مسافرت تا 30 روز بدون ویزا وارد شوید.

6-فلسطین
برای ترک ها ویزا وجود ندارد. شهروندان ترکیه که به فلسطین سفر می کنند موظفند ویزای اسرائیل را دریافت کنند (به جز ورود به نوار غزه از طریق مصر).

7-هنگ کنگ
شهروندان ترک با حداقل گذرنامه پاسپورت 6 ماه در طول سفر خود به جلسات گردشگری و تجاری در هنگ کنگ S.A.R. (منطقه ویژه اداری چین) از ویزا به مدت سه ماه معاف می شوند.

8-عراق
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند. برای دارندگان گذرنامه های عمومی می توان در شرایط خاصی ویزا را در مرز دریافت کرد.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه سبز (گذرنامه خصوصی) مشمول ویزا هستند.

9-ایران
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز 90 روز از ویزا معاف هستند.

10-ژاپن
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات ، گذرنامه سبز (گذرنامه شخصی) و گذرنامه عمومی به مدت 90 روز در طول سفر خود به ژاپن از ویزا معاف هستند.

11-کامبوج
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند. ویزاهای توریستی 30 روزه در دروازه های مرزی و همچنین کنسولگری افتخاری کامبوج در کشور ما صادر می شود.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز در مدت 180 روز از سفر ویزا برای مسافرت به کامبوج معاف می شوند ، مشروط بر اینکه بیش از 30 روز نباشد.

12-قطر
دارندگان گذرنامه فقط عمومی برای مدت اقامت خود تا 30 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدماتی و گذرنامه سبز در طی 180 روز از سفر ویزا برای سفر به قطر معاف هستند ، مشروط بر اینکه بیش از 90 روز نباشد.

13-قزاقستان
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 30 روز از ویزا معاف هستند.

دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز 30 روز از ویزا معاف هستند.
اگر شهروندان ترکیه مایل به ماندن بیش از 5 روز در قزاقستان باشند ، موظفند ظرف 5 روز پس از تاریخ ورود به این کشور ، در پلیس مهاجرت ثبت نام کنند و هنگام انتقال از یک شهر به شهر دیگر ، ثبت نام خود را تمدید کنند.

14-قرقیزستان
دارندگان گذرنامه عمومی برای سفرهای توریستی از ویزا معاف هستند. شهروندان ترکیه می توانند پس از ثبت نام در اداره ثبت احوال کشور با گذرنامه های خود در مدت 5 روز کاری پس از انتقال به قرقیزستان برای اهداف توریستی ، تجاری و رسمی ، برای قرص های بدون ویزا و ‘نامحدود در قرقیزستان بمانند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز برای سفر توریستی خود به قرقیزستان از ویزا معاف هستند. شهروندان ترکیه می توانند پس از ثبت نام در اداره ثبت احوال کشور با گذرنامه های خود در مدت 5 روز کاری پس از انتقال به قرقیزستان برای اهداف توریستی ، تجاری و رسمی ، برای قرص های بدون ویزا و ‘نامحدود در قرقیزستان بمانند.

15-کره جنوبی
شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه عمومی هستند تا 90 روز اقامت از ویزا معاف هستند.
شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه های دیپلماتیک ، شخصی و خدماتی هستند ، برای اقامت خود تا 90 روز از دریافت ویزا معاف هستند.

16-لبنان
دارندگان گذرنامه های گذرنامه عمومی  و دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز (گذرنامه های ویژه) برای مسافرت به کشور یاد شده برای مدت زمانی که بیش از 90 روز در طی 180 روز نباشد ، از ویزا معاف هستند.

17-ماکائو
دارندگان گذرنامه عمومی تا 30 روز سفر به این کشور از ویزا معاف هستند. برای سفرهای طولانی تر ، درخواست ویزا به سفارت جمهوری خلق چین در آنکارا لازم است.

18-مالدیو
دارندگان گذرنامه فقط عمومی تا 30 روز سفر از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز تا 30 روز سفر از ویزا معاف هستند.

19-مالزی
دارندگان گذرنامه های عمومی برای سفرهای خود تا 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز تا 90 روز از سفر برای ویزا معاف هستند.

20-مغولستان
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 30 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز 30 روز از ویزا معاف هستند.

21-سنگاپور
دارندگان گذرنامه عمومی که از 90 روز سفر توریستی بیشتر نباشد ، از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، سرویس و گذرنامه سبز (گذرنامه ویژه) برای مسافرتهای توریستی که بیش از 90 روز نباشد از ویزا معاف نیستند.

22-سریلانکا
دارندگان گذرنامه عمومی مشمول ویزا هستند ، حداکثر 30 روز ویزای مسافرتی توریستی در www.eta.gov.lk یا در ورودی کشور می توانند در دروازه مرز دریافت کنند.
دارندگان دیپلماتیک ، سرویس و گذرنامه سبز (گذرنامه خصوصی) مشمول ویزا هستند ، حداکثر 30 روز ویزای مسافرتی توریستی www.eta.gov.lk یا در ورودی کشور می توانند دروازه مرز را دریافت کنند.

بیشتر بدانید!
هزینه مالیات در پرتغال چقدر است؟

23-سوریه
دارندگان گذرنامه عمومی برای سفرهای خود با اقامت در طی نود (90) روز از ویزا معاف می شوند که برای 24مین دوره از نخستین تاریخ ورود معتبر است.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز (گذرنامه ویژه) برای نود (90) روز از تاریخ ورود هر شش ماه معتبر هستند.

24-تایلند
دارندگان گذرنامه فقط عمومی تا 30 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات ، گذرنامه سبز (گذرنامه ویژه) حداکثر 90 روز از ویزا معاف هستند.

25-تایوان
دارندگان عمومی ، دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز مشمول ویزا می شوند. علاوه بر این ، شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه عمومی هستند ، موظفند تا 30 روز از فرودگاه بین المللی تائویوان در تایپه ویزای تک ورود را وارد کنند (آنها همچنین باید بلیط برگشت را ارسال کنند ، فرم درخواست ویزا را پر کنند و دو عکس با اندازه پاسپورت ارائه دهند). بدون ملات امکان پذیر است.

26-عمان
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز از ویزا معاف هستند. دارندگان گذرنامه عمومی (گذرنامه بوردو) می توانند ویزاهای خود را در دروازه های مرزی دریافت کنند.

27-اردن
دارندگان گذرنامه عمومی برای مدت زمان نخستین اقامت خود در اردن ، در طول سفر خود به اردن برای اهداف ترانزیتی یا ترانزیتی ، برای مدت شش ماه و بیشتر از 90 روز از ویزا معاف نیستند.
دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک ، شخصی و خدماتی برای سفرهای خود به اردن به منظور توریسم یا گذرنامه های گذر از ویزا معاف هستند ، مشروط بر اینکه کل مدت اقامت در اردن برای دوره ای که بیش از 90 روز در طی شش ماه نباشد معتبر نیست.

28-ازبکستان
شهروندان ترکیه می تواند بدون ویزا به مدت 30 روز در ازبکستان سفر می کند.

29-برونئی
شهروندانی که به این کشور سفر می کنند 30 روز بدون در نظر گرفتن نوع گذرنامه از ویزا معاف هستند.

30-اندونزی
دارندگان گذرنامه ترکیه برای اقامت خود تا 30 روز از ویزا معاف هستند.

31-فیجی
دارندگان گذرنامه در زمان عمومی برای سفرهای توریستی که از 90 روز بیشتر نباشد ، از ویزا معاف هستند.

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای اروپایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای امریکایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آسیایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آفریقایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

 

کشورهای آفریقایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

1-بوتسوانا
بوتسوانا از جمله کشورهایی است که نیازی به ویزا ندارد.

2-مراکش
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان گذرنامه های خصوصی ، خدماتی و دیپلماتیک به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.

3-جمهوری آفریقای جنوبی
گذرنامه رسمی و عمومی  جمهوری ترکیه در آفریقای جنوبی در طول سفر خود در معرض ویزا است و حداکثر تا 30 روز زمان اقامت می تواند دروازه ورودی را در دروازه های مرزی دریافت کند.

4-کنیا
شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه عمومی هستند که از تاریخ 1 سپتامبر 2015 به کنیا سفر می کنند ، باید با ورود به بخش “خدمات” این صفحه قبل از ورود به کنیا ، ویزای الکترونیکی دریافت کنند.

علاوه بر درخواست ویزای الکترونیکی ، درخواست ویزای دستی در سفارتخانه ها و دروازه های مرزی نیز لازم است.

5-موریس
دارندگان گذرنامه فقط عمومی تا 30 روز سفر از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز تا 30 روز سفر از ویزا معاف هستند.

6-سیشل
شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه عمومی هستند تا 90 روز اقامت از ویزا معاف هستند.
دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک ، ویژه و خدماتی شهروندان ترکیه برای اقامت خود تا 90 روز از ویزا معاف هستند.

7-سوازیلند
دارندگان گذرنامه های عمومی تا 30 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز تا 30 روز از ویزا معاف هستند.

8-تونس
دارندگان گذرنامه های عمومی حداکثر 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز تا 90 روز از ویزا معاف هستند.

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای اروپایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای امریکایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آسیایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه، کشورهای آفریقایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

کشورهای امریکایی بدون ویزا با پاسپورت ترکیه

1-آنتیگوا و باربودا
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند.
دارندگان گذرنامه های خصوصی ، خدماتی و دیپلماتیک مشمول ویزا هستند.

2-آرژانتین
دارندگان گذرنامه عمومی برای اقامت در کشور حداکثر 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان پاسپورت خدمات ، خصوصی و دیپلماتیک برای مدت اقامت در کشور حداکثر 90 روز از ویزا معاف هستند.

3-باهاما
دارندگان گذرنامه عمومی از ویزا معاف هستند.
دارندگان گذرنامه خصوصی ، خدماتی و دیپلماتیک از ویزا معاف هستند.

4-باربادوس
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان گذرنامه های خصوصی ، خدماتی و دیپلماتیک به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.

5-بلیز
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان گذرنامه های خصوصی ، خدماتی و دیپلماتیک به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.

6-بولیوی
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان گذرنامه های خصوصی ، خدماتی و دیپلماتیک به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.

بیشتر بدانید!
مزایای سرمایه گذاری بر ملک تجاری آلمان

7-برزیل
دارندگان گذرنامه عمومی برای اقامت در کشور حداکثر 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان پاسپورت خدمات ، خصوصی و دیپلماتیک برای مدت اقامت در کشور حداکثر 90 روز از ویزا معاف هستند.

8-جمهوری دومینیکن
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند. دارندگان گذرنامه های خدماتی ، خصوصی و دیپلماتیک مشمول ویزا هستند.
شهروندانی که دارای پاسپورت عمومی هستند می توانند هنگام ورود ویزا خود را در فرودگاه دریافت کنند. کارت توریستی که در فرودگاه صادر شده و تا 30 روز امکان تعویض ویزا را می دهد ، 10 دلار پرداخت می شود. در هنگام عزیمت ، درصورتی که در بلیط پرواز درج نگردید ، به تمام گردشگران مبلغ 20 دلار آمریکا تحت عنوان مالیات خروج پرداخت می شود.

9-اکوادور
دارندگان گذرنامه عمومی تا 90 روز سفر توریستی از ویزا معاف هستند.
دارندگان گذرنامه های خدماتی ، خصوصی و دیپلماتیک تا 90 روز از سفر ویزای خود معاف هستند.

10-السالوادور
دارندگان گذرنامه فقط عمومی تا 90 روز اقامت از ویزا معاف هستند. دارندگان گذرنامه های خدماتی ، خصوصی و دیپلماتیک برای مدت اقامت خود تا 90 روز از ویزا معاف هستند.

11-گواتمالا
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز 90 روز از ویزا معاف هستند.

12-هائیتی
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند. دارندگان گذرنامه های خدماتی ، خصوصی و دیپلماتیک مشمول ویزا هستند.
شهروندان دارای گذرنامه عمومی که به هائیتی سفر می کنند می توانند با اخذ ویزای ورودی به نام کارت توریستی وارد کشور شوند و این اجازه را می دهد تا 90 روز با هزینه 10 دلار در فرودگاه بمانید.

شهروندان ما که دارای گذرنامه رسمی هستند ، هزینه ورودی را پرداخت نمی کنند.

13-هندوراس
دارندگان گذرنامه های عمومی به مدت 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز 90 روز از ویزا معاف هستند.

14-جامائیکا
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات ، گذرنامه سبز (گذرنامه خصوصی) و گذرنامه عمومی موظفند 90 روز در طول سفر خود به جامائیکا بمانند.

15-کاستاریکا
دارندگان گذرنامه در زمان عمومی برای سفر به کشور یاد شده از ویزا معاف هستند ، مشروط بر اینکه در طی 180 روز از 90 روز بیشتر نباشد.

16-کلمبیا
شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه عمومی هستند تا 90 روز اقامت از ویزا معاف هستند.
شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه های دیپلماتیک ، شخصی و خدماتی هستند ، برای اقامت خود تا 90 روز از دریافت ویزا معاف هستند.

17-مکزیک
دارندگان گذرنامه های عمومی مشمول ویزا می شوند. دارندگان گذرنامه ویژه و خدماتی مشمول ویزا می شوند. دارندگان گذرنامه دیپلماتیک از ویزا معاف هستند.
شهروندانی که برای گردشگری ، مشاغل ، آموزش ، روزنامه نگاری یا ترانزیت به مکزیک سفر می کنند می توانند ویزای ورود 30 روزه را بصورت رایگان دریافت کنند.

18-نیکاراگوئه
دارندگان گذرنامه عمومی از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز از ویزا معاف هستند.

19-پاناما
دارندگان دیپلماتیک ، خدماتی و سبز (گذرنامه خصوصی) و گذرنامه عمومی برای مدت 6 ماه از ویزا معاف هستند.

20-پاراگوئه
دارندگان گذرنامه عمومی از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز از ویزا معاف هستند.

21-پرو
دارندگان گذرنامه های عمومی در طی مدت زمانی بیش از 90 روز در طی 180 روز از سفر ویزا برای سفر خود به پرو معاف نیستند.

22-خیابان لوسیا
سنت لوسیا برای دارندگان گذرنامه های عمومی و دارندگان گذرنامه های عمومی کشور بدون ویزا است.

23-ترینیداد و توباگو
دارندگان گذرنامه های عمومی تا 30 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز تا 30 روز از ویزا معاف هستند.

24-اروگوئه
دارندگان گذرنامه های عمومی حداکثر 90 روز از ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز تا 90 روز از ویزا معاف هستند.

26-ونزوئلا
دارندگان گذرنامه های عمومی تا 90 روز از سفر برای ویزا معاف هستند.
دارندگان دیپلماتیک ، خدمات و گذرنامه های سبز تا 90 روز سفر توریستی از ویزا معاف هستند.

از آنجا که توافق نامه های ویزا بین کشورها ممکن است در طول مدت زمان زمانی متفاوت باشد ، شما باید قبل از سفر با کنسولگری کشورهای غیر ویزا فوق الذکر تماس بگیرید و بررسی کنید که این اطلاعات به روز بوده است.

 

همان طور که مشاهده کردید کشورهای بدون ویزا با پاسپورت ترکیه به بیش از 75 کشور میرسد این خبر بسیار خوبی برای افرادی است که میخواهند با سرمایه گذاری در ملک و یا سرمایه گذاری در کشور ترکیه پاسپورت آن کشور را دریافت نمایید از آنجایی که موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پاسپورت ترکیه به راحتی از طریق بهترین وکلای متخصص برای شما فراهم آورده است پیشنهاد میکنم به قسمت گرفتن شهروندی ترکیه سری بزنید و به راحتی در عرض 4 ماه پاسپورت ترکیه را گرفته و رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
شینا متوسل
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟