منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

دریافت اقامت ترکیه و مزایای شهروندی آن (قسمت دوم)

دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، تاسیس شرکت در ترکیه، مزایای شهروندی ترکیه
دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، تاسیس شرکت در ترکیه، مزایای شهروندی ترکیه
ترکیه پلی بین کشورهای آسیایی و اروپایی با جاذبه های فراوان توریستی بستری مناسب برای انواع سرمایه گذاری ها می باشد که به دنبال حمایت های فراوان دولت ترکیه از سرمایه گذاران بین المللی امتیاز شهروندی این کشور به علاقمندان به سرمایه گذاری در ترکیه اعطا می شود. که با امکان دریافت پاسپورت ترکیه نیز اهمیت دریافت اقامت و شهروندی این کشور صد چندان خواهد شد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

انواع روش های گوناگون دریافت اقامت ترکیه موضوعی پر چالش بوده و علاوه بر آن خرید ملک در ترکیه چه مسکونی یا تجاری یکی از پر طرفدارترین راههای اخذ اقامت این کشور است که در کنار آن نیز انواع سرمایه گذاری در ترکیه به عنوان روش های دیگر اخذ اقامت دائمی ترکیه مطرح و اهمیت بسیاری پیدا می کنند. وکلای ثبت شرکت بین المللی از اریکه عدل نیز امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق تاسیس شرکت در ترکیه را قطعی می داند. قابل توجه اینکه مزایای شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور به قدری مهم است که بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی حاضر هستند سرمایه پولی و مالی خود را حتی شده برای مدت سه سال در برخی از بانکهای این کشور سپرده گذاری نموده و در طی این مدت هم از آن برداشت نکنند تا مشمول دریافت پاسپورت این کشور باشند.

دریافت اقامت ترکیه

راه و روش های متفاوتی به منظور دریافت اقامت ترکیه و اخذ شهروندی این کشور پر طرفدار آسیایی وجود دارد که یکی از آسان ترین و قعطی ترین این روش ها خرید ملک در ترکیه می باشد، برنامه سرمایه گذاری بر املاک ترکیه در سال 2018 تنظیم و طراحی شد که بر اساس آن با خریداری انواع ملک به مبلغ 250 هزار دلار می توانید اقامت ترکیه را بدست آورید.

سرمایه گذاری ملکی بین المللی یکی از روش های اخذ اقامت کشور ترکیه می باشد که در پاراگراف بعدی بدان پرداخته می شود. در ادامه اشاره میشود که ثبت و تاسیس انواع شرکت های تولیدی، تجاری یا خدماتی در این کشور و یا ازدواج با شهروند ترکیه نیز از دیگر راههای اخذ اقامت این کشور می باشد. بسیاری از ایرانیان عزیز با توجه به برخی تشابهات فرهنگی با مردم این کشور، علاقه فراوانی به زندگی و کار در ترکیه دارند.

همچنین انواع سرمایه گذاری های مالی نیز از دیگر راههای اخذ اقامت این کشور به حساب می آید. بدین معنا که با سپرده گذاری پول در برخی از بانکهای ترکیه با مبلغ های متفاوت در زمینه های گوناگون میتوانید راه خود را برای دریافت اقامت این کشور هموار سازید. البته سپرده گذاری های مالی در بانکهای ترکیه هر کدام شرایط و یک حداقل مبلغی برای سرمایه گذاری دارند.

افزون بر آن سرمایه گذاری با خرید اوراق بهادار دولتی ترکیه با حداقل 500 هزار دلار آمریکا نیز شما را به دریافت اقامت و شهروندی این کشور می رساند، اما بدین منظور می بایست اوراق بهادار دولتی خریداری داری شده را، به مدت حداقل 3 سال نگه داشته و نفروشید. سپس بعد از گذشت 3 سال از این نوع سرمایه گذاری، می توانید شهروندی و پاسپورت ترکیه را طی 3 ماه دریافت نمایید.

خرید ملک در ترکیه

در کل خرید ملک در خارج روشی بسیار متدوال برای مهاجرت است و کشور ترکیه نیز گزینه های بسیاری را برای سرمایه گذاران ملکی بین الملل دارد. بعد از خرید ملک در ترکیه باید بمدت 3 سال ملک خریداری شده را نگه دارید و نفروشید، یعنی حق خرید و فروش آن را نخواهید داشت. با خرید ملک بدون محدودیت در قیمت می توانید اقامت یکساله این کشور را دریافت نمایید.

 اعتبار اقامت تان  با خرید ملک بدون محدودیت در قیمت، هر ساله قابل تمدید خواهد بود که بعد از نگه داشتن ملک خود برای 5 سال، می توانید شهروندی ترکیه را اخذ و برای دریافت پاسپورت این کشور نیز درخواست دهید. در مهاجرت خود به منظور سرمایه گذاری ملکی بهتر است از قوانین خرید ملک در این کشور مطلع شوید زیرا به هرحال تا قبل از دریافت شهروندی، یک تبعه خارجی در ترکیه محسوب خواهید شد.

بیشتر بدانید!
سرمایه گذاری و مالیات در ترکیه

خرید ملک تجاری در ترکیه

علاوه بر خریداری املاک مسکونی در ترکیه میتوانید ملک های تجاری نیز در این کشور خریداری نمایید مانند مغازه و هتل. با خریداری ملک تجاری در ترکیه، میتوانید هم خود در آن فعالیت کاری داشته و کسب سود کنید و هم آن را به اجاره دهید. با خرید انواع زمین و ملک در بهترین مناطق و شهرهای ترکیه، علاوه بر دریافت شهروندی و پاسپورت این کشور مزایای بیشماری در زمینه های گوناگون خواهید داشت.

امکان ورود به بازار های تجاری و اقتصادی ترکیه با راه اندازی شرکت برایتان در این کشور وجود دارد و چنانچه برای مدیریت امور کاری تان نیاز به خرید ملک اداری داشته باشید، میتوانید ملک هایی با کاربری تجاری خریداری نمایید.  کار، تجارت و اخذ اقامت ترکیه مانند زنجیره ای متصل، بهم شانس تان را برای اخذ اقامت دائم این کشور را افزایش می دهد. علاوه بر آن آشنایی با خدمات حقوقی املاک در ترکیه راهنمایی خوبی در بدست آوردن بهترین نتیجه از سرمایه گذاری ملکی تان در این کشور خواهد بود.

خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه

طبق قوانین سالهای قبل با سرمایه گذاری در ترکیه به مبلغ دو میلیون دلار در برخی بانکهای این کشور می توانستید مقیم و سپس  شهروند این کشور شوید. اما بعد از تغییرات در این قانون، تصویب شد که این مبلغ دو میلیون دلار به 500 هزار دلار آمریکا تبدیل شود. همانطور که در اولین پاراگراف عنوان شد سرمایه گذاری با خریداری اوراق بهادار دولتی ترکیه نیز یکی دیگر از روش های اخذ اقامت و شهروندی این کشور می باشد.

بنابراین طبق قوانین و مقررات مصوبه جدید سرمایه گذاری در کشور ترکیه، اتباع خارجی از جمله ایرانیان عزیز با سرمایه گذاری مالی و سپرده بانکی به مبلغ حداقل 500 هزار دلار آمریکا در یکی از بانکهای ترکیه که در زمینه سرمایه گذاری مالی فعال هستند می توانند اقامت کشور ترکیه را بدست آورند که البته به مدت 3 سال این سرمایه و پول شما باید در بانک مانده و نباید از آن برداشت نمایید.

حساب بانکی در ترکیه

اما قوانین داخلی هر بانکی در ترکیه جزئیات خاص خود را دارد، مانند شرایط افتتاح انواع حساب بانکی، در افتتاح حساب در بانک های ترکیه حتما با وکیل بانکی خود مشاوره داشته باشید تا راهنمایی هایی مفیدی در این رابطه بدست آورید. بعد از سرمایه گذاری و سپرده گذاری در بانکهای ترکیه به مدت 3 سال واجد الشرایط دریافت اقامت این کشور خواهید شد و پس از آن می توانید پاسپورت این کشور را طی 3 ماه اخذ نمایید.

برای هر نوع سرمایه گذاری در کشور ترکیه چه خرید ملک و یا سپرده گذاری در بانکهای این کشور، نیاز به افتتاح حساب بانکی در ترکیه خواهید داشت تا بتوانید انتقال پول و سرمایه خود را به این کشور انجام دهید. از دیگر روش های اخذ اقامت این کشور تاسیس شرکت در ترکیه می باشد که در پاراگراف بعدی بدان می پردازیم.

بیشتر بدانید!
مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی 2023

تاسیس شرکت در ترکیه

از دیگر روش های دریافت اقامت ترکیه به این مورد اشاره می شود که چنانچه توانایی ایجاد شغل برای حداقل 50 نفر را در این کشور داشته و یا بتوانید با ارائه و اجرای طرح کاری و بیزینس پلن قابل رقابت برای اشتغالزایی در ترکیه اقدام نمایید، پس از گذشت 3 ماه از این پروسه مشمول دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه خواهید بود. که به منظور ایجاد شغل و کار احتمالا نیاز به ثبت انواع شرکت در این کشور خواهید داشت.

با ثبت و تاسیس شرکت در ترکیه می توانید شهروندی این کشور را دریافت و بطور دائم در ترکیه زندگی کنید منتها یک شرط اصلی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکتی را که تاسیس می کنید باید 50 فرصت شغلی برای شهروندان محلی ترکیه ایجاد نمایید سپس بعد از ایجاد این امکان واجد شرایط درخواست شهروندی ترکیه خواهید بود.

برای ثبت  انواع شرکت در ترکیه نیز راهکارها و گزینه های متنوعی بر اساس اهداف تان وجود دارد، از جمله ثبت شرکت LLC در ترکیه و یا با ثبت خدمات دفتر مجازی در ترکیه. با ثبت دفتر خدمات مجازی در ترکیه حتی می توانید بدون اینکه در این کشور حضور فیزیکی داشته باشید، انواع فعالیت های تجاری یا اقتصادی خود را انجام و مدیریت نمایید. دوستان آیا میدانید مزایای شهروندی ترکیه کدام موارد هستند؟

مزایای شهروندی ترکیه

با دریافت شهروندی و سپس اخذ پاسپورت ترکیه مزایای بسیار کاربردی و مفیدی در انتظارتان خواهد که به برخی از این مزایا طبق ذیل اشاره میشود:

1- سفر به 111 کشور بدون ویزا

2- برخورداری از قوانین بازنشستگی  ترکیه بعد از 60 سال

3- درخواست شهروندی چندگانه ترکیه برای فرزندان و نوه ها

4- تحصیلات رایگان برای فرزندان زیر 18 سال در مدارس عمومی و دولتی ترکیه

5- داشتن تابعیت و شهروندی دوگانه در ترکیه

6- امکان ورود به بازارهای تجاری ترکیه و سپس ورود به بازارهای تجاری بین الملل

7- خریداری ملک در آمریکا با پاسپورت ترکیه، که در همین رابطه مقاله ای تحت عنوان شرایط خرید ملک در آمریکا با دریافت پاسپورت ترکیه برایتان گردآوری شده که میتوانید آن را مطالعه فرمایید.

8- استفاده از خدمات درمانی ترکیه

9- حق رای در انتخابات کشور ترکیه

با دریافت شهروندی ترکیه فرزندانتان می توانند در مدارس و دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند. از دیگر مزایای شهروندی ترکیه و پاسپورت این کشور باید بدین نکته اشاره داشت که با اقامت دائم در این کشور، امکان و فرصت های بسیار مناسبی برای ورود به بازارهای تجاری این کشور و دیگر بازارهای تجاری دنیا خواهید داشت از جمله ورود به بازارهای صادراتی ترکیه.

سرمایه گذاری در ترکیه

اقامت ترکیه برای ورود به بازارهای تجاری بین الملل

با راه اندازی یا ثبت انواع شرکت در این کشور می توانید وارد عرصه صادرات این کشور شوید، صادرات ترکیه شامل تولیدات طبیعی و محصولات صنعتی می باشد که هر ساله رقم های بالایی را به خود اختصاص می دهد از جمله صادرات چرم به کشور روسیه، منسوجات و میوه. درآمد صادراتی ترکیه از صادرات چرم به روسیه بالغ بر 91 میلیون و 707 هزار است.

لذا با انواع سرمایه گذاری در کشور ترکیه فرصت های بسیار عالی در زمینه کسب و کار های بین المللی خواهید داشت. علاوه بر آن تولیدات کفش ترکیه به بیش از 172 کشور دنیا صادر می گردد و همچنین ترکیه از صادرکنندگان سرآمد در دنیا در زمینه لباس و منسوجات است. صادرات کفش و انواع میوه کشور ترکیه به دیگر کشورها یکی از بازارهایی است که می توانید در آن فعالیت کاری و تجاری داشته باشید.

بیشتر بدانید!
شش فاکتور تعیین قیمت ملک در ترکیه

صادرات ترکیه

کشور ترکیه بیش از 60 هزار شرکت تولید کننده  انواع منسوجات خانگی و پوشاک کودکان دارد که در سطح دنیا بسیار از لحاظ کیفیت قابل قبول هستند. همچنین با توجه به داشتن آب و هوای مدیترانه ای، این کشور از تولید و برداشت میوه های متنوعی مانند هلو و آلبالو برخوردار است. در فصل های سال 2018 و 2019، 77 هزار تن گیلاس صادرات به کشورهای آلمان و روسیه داشته است.

با توجه به فرصت های کاری و تجاری در این کشور مانند تولید منسوجات و فعالیت های کشاورزی و تولید کفش، می توانید شرکت هایی را که با این نوع فعالیت ها همخوانی داشته را ثبت و با ایجاد اشتغالزایی برای توسعه فعالیت های تولیدی و اقتصادی این کشور به راحتی اقامت و شهروندی و پاسپورت ترکیه را بدست آورید و حتی به بازارهای صادرات به دیگر کشورها نیز ورود پیدا کنید.

سرمایه گذاری در صنعت توریسم ترکیه

بر اساس قوانین حمایت از صنعت توریسم ترکیه، اتباع خارجی ترکیه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از هر ملیتی میتوانند با خریداری ملک در مناطق و مراکز توریستی این کشور، شهروندی ترکیه را از آن خود نمایند. ترکیه از رونق و پیشرفت صنعت توریسم در کشور خود درآمد بسیار زیادی داشته و با توجه به جاذبه های تاریخی و فرهنگی، تعداد بیشماری از توریست های بین المللی به این کشور با اهداف گوناگون رفت و آمد دارند.

ترکیه از سرمایه گذارانی که به رونق صنعت توریسم در کشورش کمک کنند حمایت نموده و چنانچه ملکی را در مراکز و مناطق توریستی مختلف ترکیه خریداری نمایند به آنها امتیاز شهروندی اعطا می نماید. تا سال 2023 برخی از پروژه های توریستی این کشور مانند پروژه های مگا تکمیل خواهد شد که خود عاملی بسیار مهم برای جذب هر چه بیشتر توریست می شود. به منظور داشتن بهترین بازده از سرمایه گذاری ملکی تان مشاوره با وکیل ملکی در ترکیه را در نظر داشته باشید.

اهمیت اقامت و شهروندی ترکیه

ترکیه پلی بین کشورهای آسیایی و اروپایی با جاذبه های فراوان توریستی بستری مناسب برای انواع سرمایه گذاری ها می باشد که به دنبال حمایت های فراوان دولت ترکیه از سرمایه گذاران بین المللی امتیاز شهروندی این کشور به علاقمندان به سرمایه گذاری در ترکیه اعطا می شود. که با امکان دریافت پاسپورت ترکیه نیز اهمیت دریافت اقامت و شهروندی این کشور صد چندان خواهد شد.

 

علاقمندان گرامی می توانید برای ارتباط زنده ویدئو کال با مشاوران اریکه تماس گرفته و یا برای مشاوره حضوری با وکیل متخصص کار خود وقت رزرو نمایید اریکه عدل پیشاپیش از صبر و حوصله شما در خواندن مقالات کمال تشکر را دارد زیرا که ما با شما آپدیت و به روز میشویم.

 

کلمات کلیدی: دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، تاسیس شرکت در ترکیه، مزایای شهروندی ترکیه

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟