منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

گزارش های مالی بیزینس پلن و بازاریابی

گزارش های مالی بیزینس پلن، بازاریابی بیزینس پلن ، مراحل اجرای بیزینس پلن ، فرآیند بازاریابی بیزینس پلن
گزارش های مالی بیزینس پلن، بازاریابی بیزینس پلن ، مراحل اجرای بیزینس پلن ، فرآیند بازاریابی بیزینس پلن
به اهمیت تنظیم و ارائه گزارش های مالی طرح کسب و کار و بیزینس پلن تاکید و به نقش بازاریابی کسب و کار نیز اشاره داشتیم و همچنین گفتیم که جهت رقابت در بازار باید کالا یا خدمات ما دارای ویژگی خاص بوده تا بتواند وارد بازار رقابت و فروش شود. از روش ها و مراحل اجرای بیزینس پلن و از نقش و تاثیر بازاریابی در موفقیت طرح کسب و کار نیز گفتیم. پیرامون فرآیند بازاریابی بیزینس پلن از اهمیت و نقش تبلیغات رسانه ای شرکت در سمینارها و همایش ها گفتم و اینکه بایستی ارتباط و تعامل خوبی با شرکت ها و موسسات مرتبط داشته باشیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا در ادامه مقالات قبلی مرتبط با بیزینس پلن به تشریح موضوع مدیریت کسب و کار و کارآفرینی در خصوص تهیه و تنظیم گزارش های مالی بیزینس پلن و موضوع بازاریابی بیزینس پلن می پردازد. همچنین به مراحل اجرای بیزینس پلن اشاره و به اهمیت بازاریابی تاکید و  نکاتی پیرامون فرآیند بازاریابی بیزینس پلن را مطرح و به تهیه برنامه بازاریابی نیز اشاره دارد. با اریکه عدل همراه باشید.

 

گزارش های مالی بیزینس پلن

 در تحلیل اوضاع مالی کارتان، می بایست موقعیت کنونی و آینده خود را مورد بررسی قرار داده و میزان نقدینگی مورد نیاز را مشخص نمایید، علاوه بر آن مخارج خود را برآورد و میزان و اهداف فروش و سوددهی خود را بازنگری کنید، که تهیه گزارش های مالی بیزینس پلن  از ضروریات و الزامات تهیه و اجرای بیزینس پلن می باشد، افزون بر این، لازم است یک ترازنامه مالی اولیه تهیه نموده تا موقعیت مالی شرکت شما برای حداقل یک مقطع زمانی مشخص گردد.

تهیه ترازنامه مالی ابزاری ضروری برای حسابدار شما قلمداد می شود، آن برآوردهای مالی ای که شما آنها را در طرح بیزینس پلن خود مستند کرده اید، باید بسیار سنجیده باشد.، همچنین زمان قابل توجه ای را به انجام این کار اختصاص دهید، لذا برآوردهای مالی در مستندات ذیل ضروری است:

1- گزارش سود و زیان

2- ترازنامه

3- گزارش نقدینگی

در تدوین برآوردهای آینده، نمودارهای ماهیانه دو سال اول و برآوردهای سالیانه سالهای سوم تا پنجم را ترسیم کنید و چنانچه تنظیم گزارش های مالی بیزینس پلن سنجیده و دقیق صورت گیرد، هم در جذب سرمایه گذاران و هم در انجام امور بانکی و حسابداری موفق خواهیم بود.

محصولات و خدمات شما

بی تردید محصولات یا خدمات شما در جذب منابع مالی بالقوه بسیار مهم قلمداد می شوند و بدین جهت حتما در تهیه بیزینس پلن خود به بحث پیرامون ویژگی های خاص و منحصر به فرد محصولات یا خدمات خود بپردازید:

1- ویژگی متمایز کننده محصولات یا خدمات شما چیست؟

2- با توجه به این ویژگی ها عکس العمل های مورد انتظار از مشتریان چیست؟

3- چگونه قادر به برآورده کردن نیازها و خواسته های مشتریان هستید؟

شرح ویژگیها

کلیه ویژگیهای منحصر به فرد و با ارزش دیگری که محصولات و خدمات شما برای مشتری فراهم می آورند و اینکه این ویژگی ها منجر به اعتبار بخشی به کسب و کار شما می شود، را شرح دهید و چنانچه محصولات یا خدمات شما در طی چند سال گذشته رشد و تکامل یافته اند را توضیح دهید چرا و چگونه؟ اینکه کارآیی محصولات شما چیست و خدمات شما چگونه مورد استفاده قرار می گیرند را شرح دهید.

آیا محصولات و خدمات شما منجر به این می شود که در وقت و پول مشتریان شما صرفه جویی شود؟ آیا محصولات یا خدمات شما منافع بیشتری را در اختیار مشتریان تانا قرار می دهند؟ اگر چنین است چگونه ؟ اگر آزمایشات و مطالعاتی برای اثبات ادعا هایتان انجام شده آنها را در طرح خود مستند سازید و عوامل مربوط به زمان و رویدادهای اقتصادی که در کسب درآمد شما تاثیر خواهد گذاشت را مد نظر قرار دهید.

بیشتر بدانید!
مدیریت مالی بیزینس پلن و بودجه بندی

بازاریابی بیزینس پلن

مراحل اجرای بیزینس پلن

مراحل اجرای بیزینس پلن عبارتند از :

1- مرحله معرفی: به موجب فعالیت های مستمر بازاریابی، کالا و یا خدمات جدید معرفی می شوند.

2- مرحله رشد و توسعه: در این مرحله فروش شروع و توسعه آن ایجاد می گردد.

3- مرحله تکامل بازار: به تدریج بازار از کالا یا خدمات شما پر می شود و رقابت افزایش پیدا می کند، چرا که آگاهی از کالای شما همه گیر می شود.

4- مرحله افت: محصولاتی جدیدتر منحصر به فرد تر و پیشرفته تر وارد بازار خواهند شد اما مشتریان وفادار همچنان کالا یا خدمات شما را خریداری می نمایند و آنهایی که خیلی وفادار نیستند، به بررسی کالاها و یا خدمات جایگزین پرداخته و نهایتا انتخاب خود را به سمت موضوعاتی جدیدتر تغییر می دهند.

تماس با سرمایه گذاران

به منظور جذب سرمایه گذاران در کسب و کارتان، با منابع و گروههای متعدد سرمایه گذاری در تماس باشید، به عنوان مثال بعضی از تامین کنندگان بودجه، تنها به معاملات ملکی و یا سرمایه گذاری های ملکی بین المللی می پردازند. سایرین ممکن است تنها به مفاهیم مربوط به نمایندگی انحصاری بپردازند و تمایل داشته باشند تا در کاری مربوط به تولیدات صنعتی سرمایه گذاری کنند. لذا مراحل اجرای بیزینس پلن بنا به نوع فعالیت کاری متفاوت و گوناگون می باشد.

بازاریابی بیزینس پلن

بازاریابی بیزینس پلن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و این حوزه به تحقیق و بررسی زیادی نیاز دارد، به همین دلیل بازار را شناسایی و توان رقبا را بسنجید، برتری محصول و خدمات خود را از نظر مشتری ارزیابی و ویژگی های منحصر بفرد فروش خود را مشخص سازید. آینده کاری شما به عوامل متعددی در بازار بستگی دارد که در پی یک تحقیق بازار بدست می آید.

تحقیقات بازار، وضعیت موجود بازاری را معین می کند که قصد دارید در آن به کسب و کار بپردازید، با تحقیق  متوجه میشوید که کدام بخش از بازار کالا یا خدمات شما را خریداری می کنند، نکات کلیدی برای مشخص نمودن خریداران کالا یا خدمات شما  جهت بازاریابی طرح کسب و کار بدین شرح می باشد:

1- ویژگی محصول

2- شیوه زندگی مشتریان مورد هدف

3- موقعیت جغرافیایی

4- عوامل متغیر فصلی

شناخت رقبای اصلی

در بازاریابی بیزینس پلن تعداد رقبای خود را خواهید شناخت و پی می برید که رقبای اصلی تان چه سهمی در بازار دارند و همچنین روند رشد بازار و گرایشات اصلی در توسعه بازار را از طریق بازاریابی بیزینس پلن خواهید فهمید، در این مرحله شما نیاز خواهید داشت که فهرستی شامل نقاط قوت و ضعف محصولات و خدمات خود را تهیه کنید لذا در توصیف نقاط قوت محصول، تاکید ویژه بر فرآیند بازاریابی محصولات داشته باشید. علاوه بر آن ویژگیهای برتر رقبا را در زمینه های زیر فهرست کنید:

بیشتر بدانید!
آیا با اخذ گلدن ویزای پرتغال اجازه کار و تجارت داریم؟

1- عملکرد واقعی 2 – کیفیت و قابلیت اطمینان 3 – راندمان تولید 4 – توزیع  5  – قیمت گذاری  6-  تبلیغات  7- تصور عمومی یا شهرت  8-  ارتباطات حرفه ای یا معرفان.

فرآیند بازاریابی بیزینس پلن

در رابطه با موضوع فرآیند بازاریابی بیزینس پلن باید متذکر شد که چنانچه در تولید کالا یا خدمات ضعف و مشکل وجود دارد در جهت رفع آن اقدام نمایید. سیاستگذاری در امر بازاریابی بیزینس پلن و تبلیغات منجر به فروش کالاهایتان می شود، این سیاست گذاری نمودی از هنر و علم برنامه ریزی است که باید منجر به توسعه، تبلیغ و حمایت از نقاط قوت، مشخصه ها و برتری های کالا یا خدمات شما شود.

در مورد کالا یا خدمات رقبای خود که شاید منجر به تغییر عقیده مشتریان تا شود توجه داشته باشید، به ویژگی منحصر به فرد فروش خود فکر کنید و ببینید چه سیاست هایی را باید اتخاذ و انتخاب کنید.

نقش تبلیغات در بازاریابی

نقش تبلیغات در فرآیند بازاریابی بیزینس پلن بسیار مهم و ضروری می باشد و برای تبلیغات از رادیو تلویزیون استفاده  و در سمینارها و جلسات تجاری شرکت کنید چرا که بسیار برایتان مفید خواهد بود همچنین برای توسعه فروش خود از نمایندگان فروش مستقل برون سازمانی استفاده نمایید و با شرکت ها و موسسات مرتبط همکاری داشته باشید. تبلیغات از طریق پست را فراموش نکنید همچنین اعلامیه و بروشور برای کالا یا خدمات خود تهیه کنید.

فرآیند بازاریابی بیزینس پلن

 

فروش بین المللی

به فروش در سطح بین الملل بیندیشید و برای آن برنامه ریزی کنید، سیاست گذاری های بیزینس پلن شما بایستی به نحوی باشد که بتوانید سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهید همچنین از تکنولوژی و امکانات کامپیوتری بهره مند شوید و اطلاعات اقتصادی شرکت خود را در نمودارهای گوناگون و متعدد بررسی کنید. در فرآیند بازاریابی بیزینس پلن از اهمیت تبلیغات و ارتباط با شرکت ها و موسسات وابسته و استفاده از کامپیوتر و اینترنت غافل نشوید.

USP چیست؟

انتخاب ویژگی منحصر به فرد فروش ( USP ) و ترویج آن در کلیه سطوح و جایگاهها  از مدیرعامل تا کارکنان فروش و کارمندان اداری حائز اهمیت بسیاری می باشد. هر یک از افراد سازمان بایستی به آنچه که شما را از رقبایتان متمایز ساخته است شناخت کافی داشته باشند که درباره تشریح مفهوم unique selling proposition (USP) می توان به برند یا علامت تجاری اشاره نمود که به عنوان امتیاز خاص و منحصر به فرد ماهیت یا ویژگی کالا یا خدمات شما استفاده می شود.

بیشتر بدانید!
قوانین کارآفرینی در ایتالیا برای اتباع خارجی

امتیاز USP

USP شما در معنای دقیق کلمه به عنوان امتیازی منحصر به فرد که کسب و کار شما را از دیگری متمایز می سازد قلمداد می شود، این مفهومی است که کل شرکت شما بایستی پیرامون آن بنا شود که بدون USP شما نخواهید توانست فعالیت بازاریابی اصولی و موثری را راه اندازی کنید. امتیازات خاصی که فعالیت های بازاریابی شما بایستی پیرامون آن بنا گردد را شناسایی و در پاراگرافی صریح و روشن توضیح دهید.

پس از تدوین USP برنامه ریزی به منظور سیاست گذاری در امر بازاریابی موفق بسیار آسانتر خواهد بود، بنابراین آن را به دقت و هوشمندانه و به ساده ترین شیوه ممکن بیان کنید.

جزئیات USP

ممکن است در یک USP موارد مختلفی عنوان شود که بطور مثال محصول شما از مواد کاملا طبیعی ساخته شده و یا مدت زمان گارانتی آن دو برابر دیگر رقبا است و ممکن است خدمات پس از فروش بیشتری در قالب تماس و ملاقات با مشتری ارائه دهید، شاید کالای شما کاملا دست ساز باشد یا در منطقه منحصر بفردی تولید و توزیع گردد.

حتی ممکن است ساعات کار شما به منظور سرویس دهی بهتر به مشتریان روزانه دو ساعت بیشتر از رقبایتان باشد، بهرحال برای رقابت باید یک امتیاز و یک ویژگی خاص که فقط مختص کالا یا خدمات خودتان است را داشته باشید.

 

بازاریابی و فرآیند آن در طرح کسب و کار

به اهمیت تنظیم و ارائه گزارش های مالی طرح کسب و کار و بیزینس پلن تاکید و به نقش بازاریابی کسب و کار نیز اشاره داشتیم و همچنین گفتیم که جهت رقابت در بازار باید کالا یا خدمات ما دارای ویژگی خاص بوده تا بتواند وارد بازار رقابت و فروش شود. از روش ها و مراحل اجرای بیزینس پلن و از نقش و تاثیر بازاریابی در موفقیت طرح کسب و کار نیز گفتیم. پیرامون فرآیند بازاریابی بیزینس پلن از اهمیت و نقش تبلیغات رسانه ای شرکت در سمینارها و همایش ها گفتم و اینکه بایستی ارتباط و تعامل خوبی با شرکت ها و موسسات مرتبط داشته باشیم.

 

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با همکاران مجرب خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم امور حقوقی سرمایه گذاری ملکی بین الملل و مهاجرتی را ارائه و تکمیل می نماید که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص گزارش های مالی بیزینس پلن و موضوع بازاریابی بیزینس پلن می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا ارتباط تصویری داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکلا و متخصصین این امر وقت رزرو نمایید، همچنین بابت مطالعه مقالات مان از شما سپاسپگزاریم.

 

 

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟