منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی چه کاربردی دارد؟

درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی، دریافت درگاه پرداخت بین المللی، درگاه پرداخت آنلاین بین المللی، درگاه پرداخت واسط ارزی
درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی، دریافت درگاه پرداخت بین المللی، درگاه پرداخت آنلاین بین المللی، درگاه پرداخت واسط ارزی
 کاربرد درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی در تجارت الکترونیک واضح است. برای دریافت درگاه پرداخت بین المللی می توان از سیستم های گوناگون استفاده نمود. انواع درگاه پرداخت آنلاین بین المللی در این مقاله توضیح داده شدند.  کاربرد درگاه پرداخت واسط ارزی نیز بررسی شد. درگاه واسطه پرداخت های بین المللی، تبدیل ارز مورد نظر را انجام می دهد. از چندین بانک اصلی بین المللی نیز نام بردیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

 حساب بانکی بین المللی حسابی است که در کشوری که مقیم نیستید افتتاح می کنید. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل زیر مجموعه هلدینگ بین المللی آپادالا درباره درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی مطالبی را عنوان می نماید. چگونگی دریافت درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی عنوان می شود. دریافت برخی از درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی کارمزد دارد. همچنین برای دریافت بعضی از آنها هزینه ماهانه باید پرداخت شود. در استفاده از درگاه پرداخت آنلاین بین المللی دیگر نیازی به مبادلات چک نیست. درگاه پرداخت واسط ارزی مبادلات ارزهای بین المللی را  آسان نموده است. طوری که امکان تبدیل وجه به ارز مورد نظر را دارد. با اریکه عدل همراه بمانید.

درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی

در تجارت الکترونیک و  درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی به دو کد نیاز داریم.

  • swift code – کد سوئیفت : تعریف و ساختار آن ، نوعی از کد شناسایی بانکی است. این کد معمولا صورت حساب بانکی شما را نشان می دهد.
  • IBAN NUMBER شماره حساب بین المللی که معمولا در اتحادیه اروپا استفاده می شود. این کد با دو حرف بزرگ در ابتدا شروع می شود. که نشان دهنده کشور شما است. انتقال پول هزینه دارد. برای به حداقل رساندن این هزینه ها می توانیم از سرویس transfer wire استفاده کنیم.
  • transfer wire انتقال الکترونیکی پول از یک حساب به حساب بانکی دیگر است. در این سرویس پول از یک بانک به بانک دیگر انتقال داده می شود. سپس به حساب بانکی گیرنده واریز می شود.
  • سوئیفت کد و  IBAN NUMBER در درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی از الزامات هستند.

HSBC چیست؟

  • هلدینگ HSBC شرکتی انگلیسی است که خدمات بانکی، مالی و سرمایه گذاری انجام می دهد. که از چهار گروه تجاری تشکیل شده است. بانکداری تجاری، سرمایه گذاری بازارهای جهانی، مدیریت بانکهای کوچک، و بانکداری خصوصی.
  • حتی اگر پرداخت شما به منظور سرمایه گذاری باشد می توانید از این سرویس استفاده کنید.
  • این بانک در بیش از 30 کشور شعبه دارد. مانند کشورهای اروپایی، خاورمیانه، آسیا و آمریکای لاتین.
  • با  سوئیفت کد می توان در درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی مبادلات بانکی داشت.
بیشتر بدانید!
پیشنهادهایی برای پیوستن ایران به نظام جهانی پرداخت

کاربرد حساب بانکی خارجی

  • قبل از ورود به کشور خارجی میتوانیم حساب بانکی در آن کشور باز کنیم.
  • بدون نیاز به رفتن به یک کشور خارجی می توانیم افتتاح حساب بانکی داشته باشیم.
  • برای تحصیل، کار، درمان در کشور خارجی  می توان حساب بانکی خارجی داشت.
  • با کارت اعتباری یا دبیت کارت می توان معاملات خود را انجام داد.

با افتتاح حساب بانکی خارجی میتوان پرداخت بین المللی را انجام داد. اما این تبادلات هزینه بر است. تقریبا هر تراکنشی 3 تا 5 درصد کارمزد دارد. با استفاده از درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی مبادلات ارزی تان را مدیریت نمایید.

دریافت درگاه پرداخت بین المللی

 بانکهای اصلی بین المللی

چندین بانک اصلی بین المللی در دنیا وجود دارد.

  • بانک انگلیسی بین المللی  HSBC
  • بانک  کانادایی TD
  • بانک مکزیکو
  • بانک بازرگانی و صنعتی چین
  •  بانک BNP Paribas فرانسه
  •  بانک  Deutsche Bank  آلمان
  • بانک HSBC Australia استرالیا
  • بانک ژاپن

دوستان عزیز دریافت درگاه پرداخت بین المللی چگونه است؟

دریافت درگاه پرداخت بین المللی

همانطور که امور تجاری به طور آنلاین انجام  می شود، پرداخت های بین المللی نیز آنلاین شده است. سهولت پرداخت و دریافت مبلغ از کشوری به کشور دیگر به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. بعد مسافت و مشکلات سفر دیگر مانعی برای معاملات بین المللی نیستند. این روش کاربرد بسیار مفیدی در روند کلیه امور بانکی و تجاری دارد.

دریافت درگاه پرداخت بین المللی هزینه دارد. برای دریافت درگاه پرداخت بین المللی باید در وب سایت های آن ثبت نام کنیم . همچنین نرم افزارهای آن را روی کامپیوتر یا حتی گوشی موبایل خود نصب کنیم. برای هر تراکنشی بنا به نوع درگاه و سیستم مبلغی اخذ می شود. در بعضی از درگاه ها هم باید مبلغی بابت شارژ ماهانه پرداخت کنیم.

افتتاح حساب بانکی خارجی

مدارک برای افتتاح حساب بانکی خارجی در هر کشوری متفاوت است. اما صرف نظر از اینکه در کدام کشور هستید این مدارک از شما درخواست می شود. پاسپورت یا گواهی رانندگی، مدرک اقامت و آدرس، آخرین قبض های پرداختی. در صورت تمایل می توانید این مقاله را هم مطالعه بفرمایید. حساب بانکی شرکت خارجی چیست.

بیشتر بدانید!
مستر کارت چیست و چگونه کار می کند

اگر دانشجو هستید باید ویزای دانشجویی ارائه دهید. اگر کارمند هستید باید قرارداد کاری تان را نشان دهید. برخی بانکها در کشورهای گوناگون حداقل سپرده ای برای افتتاح حساب بانکی بین المللی درخواست می کنند. که تقریبا بین 500 تا 1000 دلار است . البته این مبلغ در کشورها متفاوت است. اگر بیش از 1000 دلار برای افتتاح حساب سپرده می گذارید گزارشی از حساب بانک خارجی و حسابهای مالی IRS Internal Revenue Service (IRS)  را نگهداری کنید.

درگاه پرداخت آنلاین بین المللی

درگاه  پرداخت آنلاین بین المللی چندین سیستم  در دنیا دارند.

  • پرداخت های ACH. که مشتریان برای پرداخت  انواع صورت حسابها و قبوض ماهانه استفاده می کنند. این نوع پرداخت ها بدون هزینه هستند.
  • حساب merchant حسابی است که مشتری پرداخت ها را از کارت اعتباری دریافت می کند.
  • درگاه پرداخت: درگاه پرداخت بازرگان را مجاز می کند که با حفظ رعایت نکات ایمنی اطلاعات خود را با مشتری رد و بدل کند. تا  مراحل پرداخت انجام شود. درگاه پرداخت واسطه ای بین بازرگان و بانک اسپانسر می باشد.
  • پردازنده شرکتی است که بازرگان برای مدیریت مبادلات با کارت اعتباری خود از آن استفاده می کند. پردازنده های پرداخت، اقدامات بازدارنده ای برای جلوگیری از تقلب طرفین انجام می دهند.
  • انطباق PCI. برای مواقعی است که یک بازرگان و یا درگاه پرداخت، شرایط پرداخت را طوری تنظیم کنند که امنیت پرداخت در سطح استانداردی باشد. استاندارد امنیت پرداخت برای جلوگیری از تقلب می باشد. (PCI DSS)

 

درگاه پرداخت آنلاین بین المللی

درگاه های پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت آنلاین بین المللی نرم افزارهایی دارند که بابت شارژ برخی از آنها ماهیانه باید مبلغی پرداخت کنیم. 10 درگاه پرداخت آنلاین بین المللی  عالی وجود دارد.

  • authorized.net
  • paypal
  • google checkout
  • پرداخت های amazon
  • dwolla
  • strip
  • braintree
  • samurai
  • WePay
  • 2checkout

هر کدام از این درگاه ها مزایا و معایبی دارند. درگاه و سیستم پرداخت آنلاین متفاوت هستند. که می توانیم برای انجام امور تجاری الکترونیکی استفاده کنیم. باید درگاهی را انتخاب کنیم که مرتبط با هدف مورد نظر ما باشد. به توضیح معروف ترین درگاه پرداخت آنلاین می پردازیم.

بیشتر بدانید!
مزایای اختصاصی سپا در بانک آنلاین میلینیوم

PayPal چیست؟

PayPal: از معمول ترین و کاربردی ترین درگاه پرداخت آنلاین بین المللی دنیا است. که در سال 2011 بیش از 4 بیلیون دلار پرداختی داشته است. پرداخت های این درگاه با استفاده از کارت بانکی کاربر انجام می شود. گزارش پرداخت پول مستقیم به آدرس ایمیل گیرنده ارسال می شود. که بلافاصله کاربران برای یک شماره حساب جدید PayPal ثبت نام می کنند. بعد از ثبت درگاه، سیستم PayPal به کاربرانش اجازه می دهد که از طریق این سیستم پول را ارسال کنند. درگاه PayPal برای هر تراکنشی 2.9 درصد بعلاوه 0.30 دلار کارمزد می گیرد. ولی هزینه ماهانه ندارد. استفاده از این درگاه بسیار آسان می باشد. استفاده از درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی آسان است.

درگاه پرداخت واسط ارزی

درگاه پرداخت واسط ارزی واسطه ای بین بازرگان و بانک اسپانسر می باشد. با استفاده از درگاههای پرداخت ارزی کسب و کارهای بین المللی می توانند خدمات خود را جهانی عرضه کنند. این درگاه واسطه ای برای پرداخت ارزی بین کشورها هستند. برخی وب سایت ها یا شرکت های واسطه نقش درگاه پرداخت را ایفا می کنند. درگاه پرداخت واسط ارزی توسط  شرکتهای مالی مدیریت می شوند.

درباره درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی

 کاربرد درگاه پرداخت حساب بانکی خارجی در تجارت الکترونیک واضح است. برای دریافت درگاه پرداخت بین المللی می توان از سیستم های گوناگون استفاده نمود. انواع درگاه پرداخت آنلاین بین المللی در این مقاله توضیح داده شدند.  کاربرد درگاه پرداخت واسط ارزی نیز بررسی شد. درگاه واسط پرداخت های بین المللی، تبدیل ارز مورد نظر را انجام می دهد. از چندین بانک اصلی بین المللی نیز نام بردیم.

 

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل تماس حاصل فرمایید. اریکه عدل از زیر مجموعه های هلدینگ بین المللی آپادالا می باشد.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟