منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مالیات های ملکی در پرتغال چقدر است؟

مالیات های ملکی در پرتغال، انواع مالیات در پرتغال، مالیات خرید ملک پرتغال، نرخ مالیاتی ملک پرتغال، مالیات ثروت در پرتغال
مالیات های ملکی در پرتغال، انواع مالیات در پرتغال، مالیات خرید ملک پرتغال، نرخ مالیاتی ملک پرتغال، مالیات ثروت در پرتغال
نکته اصلی اینکه هر نوع ملکی را که در پرتغال خریداری می نمایید بر حسب نوع کاربری ملک و ارزش آن مشمول پرداخت انواع مالیات می باشد حتی اگر مقیم این کشور نباشید. از جمله مالیات بر درآمد که برای درآمد حاصله از اجاره ملک خود در این کشور بدست می آورید. مالیات بر ثروت و مالیات تمبر مالیاتی هم از دیگر مالیات های قابل پرداخت برای خرید ملک خارجی در این کشور می باشد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

اگر مقیم کشور پرتغال نیستید برای خریداری ملک در این کشور می بایست برخی از مالیات ها را پرداخت نمایید، مالیات های گوناگونی برای خریداران ملک در پرتغال اعمال می شود که در اینجا به نرخ های مالیات های ملکی در پرتغال اشاره می شود. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا در پی موضوع انواع مالیات در پرتغال به بررسی و چگونگی اختصاص مالیات خرید ملک پرتغال به واحدهای مسکونی و اجاره ای پرداخته و علاوه بر آن از درصد نرخ مالیاتی ملک پرتغال برای ملک های کشاورزی و تجاری خریداری شده و از شرایط پرداخت مالیات ثروت در پرتغال نکاتی را مطرح می نماید.

 

مالیات های ملکی در پرتغال

در شروع مبحث عنوان می شود که چنانچه بعد از خرید ملک در کشور پرتغال قصد اجاره دادن آن را داشته باشید مشمول پرداخت مالیات بر درآمد خواهید بود زیرا که از اجاره دادن ملک خود درآمدی کسب خواهید کرد که نرخ ثابت این نوع مالیات 15 درصد می باشد.

مالیات بر درآمد اجاره ملک یکی از مالیات های ملکی در پرتغال می باشد. پرداخت مالیات بر ملک کشور پرتغال برای سرمایه گذاران ملکی بین الملل لازم الپرداخت می باشد.

 

انواع مالیات در پرتغال

انواع مالیات در پرتغال

در مهاجرت به پرتغال و بعد از مرحله خریداری ملک در پرتغال به منظور سرمایه گذاری ملکی اروپایی شما مالک و صاحب ملک محسوب خواهید شد و به عنوان مالک می بایست مالیات اموال غیر منقول (Immovable Property Tax ( IMI پرداخت نمایید.

که ردیف این مالیات از 0.3 درصد تا 0.45 درصد برای املاک شهری می باشد که با تصمیمات هر شهرداری این درصدها ممکن است متغیر باشد ولی این نوع مالیات برای املاک روستایی 0.8 درصد است. برای محاسبه و پرداخت مالیات های گوناگون بر خرید ملک پرتغال بهتر است که در جریان آخرین قوانین جدید مالیات بر ملک در این کشور باشید.

بیشتر بدانید!
شرایط خرید زمین در کشورهای خارجی

 

مالیات خرید ملک پرتغال

IMT مالیات خرید ملک پرتغال مالیاتی است که برای بیش از حد ارزش سند ملک و ارزش فعلی آن محاسبه می شود که نرخ این نوع مالیات بر اساس نوع و ارزش ملک متفاوت است مانند خانه مسکونی، خانه ای که به اجاره داده اید و یا خانه ای که برای گذران تعطیلات در پرتغال از آن استفاده می نمایید.

که برای درک کاربرد این نوع مالیات بر حسب نوع ملک خریداری شده خود در پرتغال توصیه به مشاوره با یک وکیل معتمد ملکی بین المللی می شود. زیرا که مالیات خریداری ملک در پرتغال برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت و متغیر می باشد.

 

نرخ مالیاتی ملک پرتغال

همانطور که در بخش فوق گفته شد نرخ مالیاتی ملک پرتغال تحت عنوان مالیات IMT برای ملک های خریداری شده بر اساس نوع ملک متغیر می باشد. بطور مثال نرخ ثابت این نوع مالیات برای ساختمان و ملک های تجاری 6.5 درصد است.

که در کنار آن نرخ ثابت مالیات خرید ملک IMT برای زمین های کشاورزی 5 درصد می باشد. برای محاسبه و مشخص نمودن نرخ مالیات بر خرید املاک پرتغال از تجربیات مشاوران حرفه ای ملک و مالیات و وکیل ملکی بین المللی در این کشور راهنمایی بگیرید.

 

مالیات ثروت در پرتغال

مالیات ثروت در پرتغال

مالیات ثروت در پرتغال برای ملک هایی اعمال می شود که ارزش و قیمت بیش از 600 هزار یورو دارند آن هم بدون در نظر گرفتن موقعیت اقامتی. که نرخ این مالیات برای املاک مسکونی 0.4 درصد، برای املاک تجاری 0.7 درصد و برای ملک هایی با ارزش بیش از یک میلیون یورو 1 درصد می باشد.

بیشتر بدانید!
نقش وکیل متخصص در خرید ملک خارجی

از دیگر هزینه هایی که در خریداری ملک پرتغال می بایست متحمل شوید هزینه تمبر مالیاتی است که نرخ این مالیات نیز بر حسب نوع و ارزش ملک خریداری شده شما محاسبه می شود. بنابراین اگر ملکی را چه برای سکونت و یا به قصد تجارت در این کشور خریداری می نمایید بدانید که باید مالیات بر ثروت در پرتغال بر حسب ارزش ملک خود پرداخت نمایید.

 

 

مالیات انواع ملک خریداری شده در پرتغال

نکته اصلی اینکه هر نوع ملکی را که در پرتغال خریداری می نمایید بر حسب نوع کاربری ملک و ارزش آن مشمول پرداخت انواع مالیات می باشد حتی اگر مقیم این کشور نباشید. از جمله مالیات بر درآمد که برای درآمد حاصله از اجاره ملک خود در این کشور بدست می آورید. مالیات بر ثروت و مالیات تمبر مالیاتی هم از دیگر مالیات های قابل پرداخت برای خرید ملک خارجی در این کشور می باشد.

 

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با همکاران کارآمد خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم امور حقوقی مهاجرت و خرید ملک خارجی جهت سرمایه گذاری ملکی بین الملل یا مهاجرت را ارائه و تکمیل می نماید. که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص انواع مالیات های قابل پرداخت برای ملک خریداری شده در پرتغال می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا گفتگوی تصویری داشته یا برای مشاوره حضوری با وکلا و متخصصین این امر وقت رزرو نمایید. در پایان بابت مطالعه مقالات مان از شما علاقمندان گرامی تشکر می نماییم.

بیشتر بدانید!
هزینه زندگی در لیسبون پرتغال در 2022

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟