منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

شاخص انتخاب بهترین کشورها برای خرید ملک

بهترین کشورها برای خرید ملک، بهترین کشورها برای خرید خانه، بهترین کشور برای خرید ملک، خرید ملک در بهترین کشورها
بهترین کشورها برای خرید ملک، بهترین کشورها برای خرید خانه، بهترین کشور برای خرید ملک، خرید ملک در بهترین کشورها
آب و هوا، امکانات تحصیلی، وضعیت درمان و بهداشت، فرصت های سرمایه گذاری و شغلی، گردشگری و سفر، تجارت، فرهنگ و کیفیت زندگی، ساخت و ساز و حمل و نقل،  قیمت خرید ملک و شرایط مالکیت انواع خانه و آپارتمان، معیارها و شاخص هایی هستند که رتبه جهانی هر کشوری را مشخص می نمایند. با تاثیراتی که این عوامل بر یکدیگر میگذارند، کشوری به عنوان بهترین کشور برای کار، زندگی، تجارت و یا خرید ملک تعیین می شود. در انتخاب بهترین کشور برای خرید ملک نیز معیارهایی مانند قیمت ملک، زمان تکمیل پروسه خرید ملک، امتیازاتی مانند دریافت اقامت و شهروندی و بازده مالی سود سرمایه گذاری بسیار مهم  و تعیین کننده می باشند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

فرصت و امکان خرید ملک برای همه سرمایه گذاران در کشورهای آسیایی یا اروپایی وجود دارد. اما اینکه کدام کشور از ثبات و امنیت بیشتری برای خرید ملک خارجی برخوردار بوده و علاوه بر آن بازده سود بیشتری هم از سرمایه گذاری دارد، موضوعی داغ و بحث برانگیز می باشد. با استناد بر تحقیقات و مطالعات موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل، باید گفت که انتخاب بهترین کشورها برای خرید ملک خارجی از چندین دیدگاه بررسی می شود. از دیدگاه برخی از سرمایه گذاران، کشوری که اقتصاد با ثباتی داشته باشد برای خرید ملک مناسب است و یا از نظر دیگر سرمایه گذاران، کشوری که صنعت توریسم قوی تری داشته باشد، به عنوان بهترین کشور برای خرید خانه تلقی می شود. بطور مثال انگلیسی ها به خرید ملک در کشورهایی مانند اسپانیا و فرانسه علاقمند هستند، و یا اکثر ایرانیان عزیز ترکیه و امارات را از بهترین کشورها برای خرید خانه و آپارتمان با هدف اخذ اقامت و شهروندی می دانند. بنابراین جهت انتخاب بهترین کشورها جهت سرمایه گذاری با خرید ملک خارجی ، ابتدا باید با توجه به جایگاه و ملیت خود و با تکیه بر توانایی مالی و هدف از خرید ملک، بهترین کشور و شهر را برای سرمایه گذاری، مهاجرت یا اقامت تان انتخاب نمایید. با توجه به این نکات بهترین کشور برای خرید ملک برای شما کدام است؟ در بررسی موضوع خرید ملک در بهترین کشورهای دنیا با ما همراه باشید.

 

انتخاب بهترین کشورها برای خرید ملک چه شاخص هایی دارد؟

در حال حاضر با توجه به شرایط پاندمیک کووید 19 در جهان، آیا واقعا بهترین کشورها برای خرید ملک خارجی کدامند؟ با تاثیرات نوسانات قیمت در خرید و فروش انواع ملک، توسعه و پیشرفت تکنولوژی، نرخ های مالیاتی، نرخ سود و بهره وام بانکی، شرایط اقتصادی و سیاسی بازار املاک کشورها، باید دقت بیشتری در خرید ملک در کشورهای خارجی داشته باشید. اما علیرغم این نوسانات و شرایط، کشورهایی جزو بهترین مکان و بستر برای سرمایه گذاری با خرید ملک، همراه با بازده سود بالا در رتبه بندی جهانی قرار دارند از جمله کشور کانادا:

  • کانادا

یکی از بهترین کشورها برای خرید ملک کانادا است. بسیاری از سرمایه گذاران بین الملل توجه خاصی به خرید ملک در کانادا دارند. کانادا با قوی ترین اقتصاد در دنیا و فرصت های بسیار خوب برای خرید و فروش انواع ملک، دارای استانداردهای بالای زندگی می باشد، علاوه بر آن برنامه های مهاجرتی کانادا و شرایط مساعد برای تحصیل دانشجویان خارجی، ارزان بودن دلار کانادا، نرخ پایین بیکاری نیز دلایل دیگری برای خرید ملک در کانادا هستند. همانطور که میدانید با خرید ملک در کانادا، نمی توانید شهروندی این کشور را اخذ نمایید. اما در مقابل شما به عنوان یک شخص خارجی در کشور کانادا هیچ محدودیتی برای حداقل قیمت خرید ملک نداشته و به راحتی می توانید هر نوع ملک را در این کشور بخرید. مانند خانه های مجزا، خانه های لوکس، ملک های تجاری، مزارع اسب سواری، زمین های تاکستان و دیگر انواع ملک و زمین. امتیاز دیگر اینکه خارجیان می توانند با استفاده از بانکها و موسسات مالی در این کشور ملک بخرند. بطور مثال مبلغ پیش پرداخت برای دریافت وام خرید ملک در انتاریو 35 درصد از قیمت ملک مورد نظر می باشد.

 

  • فرانسه

فرانسه یکی از معروف ترین کشورهای اروپایی برای خرید ملک با بازده سود بالا و بلندمدت می باشد. فرانسه کشوری سرآمد در بازار خرید و فروش ملک است. نکته مهم اینکه خارجیان می توانند برای خرید ملک در این کشور وام دریافت نمایند که اغلب نرخ سود این وام ها هم بسیار پایین می باشد. علاوه بر آن نرخ مالیات اجاره ملک نیز در فرانسه پایین تر از نرخ مالیات اجاره ملک در دیگر کشورهای اروپایی است. یعنی اگر خانه یا آپارتمان را در فرانسه بخرید و به اجاره دهید، مالیات بر درآمد اجاره آن بسیار پایین است. بسیاری از آمریکایی ها، استرالیایی ها و ملیت های غیر کشورهای اتحادیه اروپا در این کشور ملک می خرند.

 

  • ترکیه

سرمایه گذاران بین المللی با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار به راحتی می توانند اقامت و شهروندی کشور ترکیه را اخذ نمایند. اقتصاد در حال رشد ترکیه، صنعت قوی توریسم در این کشور، محل جغرافیایی کشور ترکیه که بین کشورهای اروپایی و آسیایی واقع شده، همگی از مزایای خرید ملک در این کشور می باشد. به عبارتی ترکیه وسط دنیا قرار گرفته است. علاوه بر آن پایین بودن قیمت خرید ملک در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی، باعث شده که حتی خود اروپایی ها هم به فکر خرید ملک در ترکیه باشند. پروسه زمانی خرید ملک در ترکیه بسیار کوتاه است و طی چند هفته یا حتی کمتر، می توانید ملک مورد نظر خود را در این کشور پیدا نموده و بخرید. مناسب بودن هزینه های زندگی از جمله غذا، درمان نسبت به کشورهای اروپایی و پایین بودن نرخ مالیات خرید ملک، انگیزه خرید ملک در این کشور را بیشتر کرده است. ترکیه جزو یکی از بهترین کشورها برای خرید ملک می باشد.

بیشتر بدانید!
مالیات املاک تجاری دبی چقدر است؟

بهترین کشورها برای خرید خانه

بهترین کشورها برای خرید خانه و آپارتمان کدامند؟

در ادامه بخش فوق به معرفی دیگر کشورهایی که شاخص های خوبی برای خرید انواع ملک و سرمایه گذاری دارند می پردازیم، این کشورها سالهاست که به عنوان بهترین کشورها برای خرید خانه و ملک مطرح هستند:

 

  • امارات متحده عربی

نام کشور امارات متحده عربی در لیست بهترین کشورها برای خرید خانه و انواع ملک قرار دارد. این کشور مالیات بر درآمد ندارد و شهرهای این کشور مانند دبی، ابوظبی و شارجه موقعیت های بسیار عالی برای خرید ملک دارند. به خصوص شهر دبی که بسیاری از شرکت های بین المللی ، سهامداران و سرمایه گذاران در این شهر فعالیت های گوناگون تجاری دارند. گزینه های بسیاری برای خرید ملک در امارات دارید از جمله خرید ملک برای اجاره دادن، خرید انواع ویلا و خرید ملک برای سرمایه گذاری. آمار ساخت و ساز ملک در دبی و دیگر شهرهای امارات بسیار بالا است. با توجه به فرصت های شغلی، تجاری و مالی در دبی، تقاضا برای خرید ملک در دبی طبعا بیشتر از تقاضای خرید ملک در شهرهایی مانند ابوظبی و شارجه می باشد. دبی شاخص های قابل قبولی برای خرید ملک و سرمایه گذاری دارد. با توجه به امکان اعطای پاسپورت دبی با خرید ملک، انتظار می رود که امارات به عنوان بهترین کشورها برای خانه و ملک، نزد سرمایه گذاران بین المللی به شمار آید.

 

  • اسپانیا

طبق شاخص های بازار ملک در دنیا، علیرغم پاندمیک کووید 19، خرید و فروش انواع ملک در اسپانیا هنوز رونق خود را از دست نداده است. توسعه خدمات دیجیتال، کیفیت برنامه های کامپیوتری، امکان کسب و کار الکترونیکی از راه دور، دریافت اقامت و شهروندی، نرخ و سود پایین بانکی وام خرید ملک، قیمت های مناسب برای خرید خانه و آپارتمان همگی به عنوان دلایل خرید ملک در این کشور هستند. رتبه بندی و گرید کشور اسپانیا در میان بهترین کشورهای دنیا برای خرید ملک، رتبه چهارم بعد از کشورهای آمریکا، برزیل و چین می باشد. اما آیا به این نکته فکر کرده اید که چرا با اینکه اسپانیا در رتبه چهارم جهان برای خرید ملک قرار دارد، اما تعداد تقاضا برای خرید ملک در این کشور، بیشتر از تقاضا برای خرید ملک در آمریکا می باشد؟

 

  • پرتغال

در مهاجرت به پرتغال بدانید که اعطای گلدن ویزای پرتغال با خرید ملک در شهرهای جزیره ای مادیرا و Azores دلیل خوبی برای خرید ملک در این کشور شده است. پرتغال محل مناسبی برای گذران دوران بازنشستگی می باشد، همچنین شهرها و مناطق بسیار جذاب و خوش آب و هوا برای زندگی و سکونت دارد. بازده  بالای سود از اجاره ملک، ثبات سیاسی، فرهنگ غنی، پروازهای بین المللی ارزان قیمت، مردمی خونگرم و مهربان، ارزان بودن تقریبی هزینه های زندگی ، امکان دریافت اقامت و شهروندی، به عنوان معیارهای خرید ملک در این کشور به حساب می آیند. پایین بودن آمار جرم در پرتغال باعث شده امنیت خوبی برای زندگی در این کشور داشته باشید. فرصت ها و پتانسیل های گوناگون برای  انواع سرمایه گذاری در این کشور، آینده پر رونقی را برای پرتغال رقم می زند. برای خرید ملک در پرتغال نام آلگاروه با به یاد داشته باشید. آیا بنظر شما پرتغال جزو بهترین کشورها برای خرید ملک نیست؟

بیشتر بدانید!
نقش وکیل متخصص در خرید ملک خارجی

 

 

شاخص انتخاب بهترین کشور برای خرید ملک

معیار و شاخص شما برای انتخاب بهترین کشور برای خرید ملک خارجی چیست؟ با آشنایی با شرایط خرید و فروش ملک در کشورهای گوناگون، راحت تر می توانید بهترین کشور را بر اساس شرایط و اهداف تان برای خرید ملک انتخاب کنید. در کنار این بررسی ها، نیاز دارید که با وکیل خرید ملک در کشورهای اروپایی یا آسیایی نیز مشاوره های کاربردی و حرفه ای داشته باشید. در ادامه به معرفی چند کشور دیگر که می توانند به عنوان بهترین کشور برای خرید ملک خارجی شما مناسب باشند اشاره می نماییم. بعد از مطالعه این مطالب امید داریم که در انتخاب بهترین کشور برای خرید ملک خارجی و سرمایه گذاری تان موفق تر باشید.

 

بهترین کشور برای خرید ملک

 

  • ایتالیا

در ایتالیا با هر بودجه ای می توانید ملک خارجی بخرید، آنقدر تنوع ملک در این کشور بالا است که اگر بخواهید در مناطق روستایی، شهری یا کوهستانی ملک بخرید، گزینه های بسیاری خواهید داشت. در ایتالیا حتی اگر بخواهید ملک نوساز بخرید و یا یک ملک قدیمی را با هدف بازسازی بخرید، می توانید وام خرید ملک دریافت نمایید. اما قیمت خرید ملک در شهرهای این کشور متفاوت است. بطور مثال قیمت خرید ملک در شهرهای میلان و رم نسبت به قیمت خرید ملک در شهرهای پالرمو و ناپل بیشتر است. بخاطر ارزان بودن قیمت های پرواز به ایتالیا و از ایتالیا به دیگر کشورهای اروپایی، شاهد رفت و آمدهای بیشتری از جمله توریست ها، سرمایه گذاران و تجار هستیم. علاوه بر آن با انجام واکسیناسیون کووید 19، انتظار می رود که شرایط سفر و مهاجرت به ایتالیا حتی بیشتر از قبل شود. نرخ بیکاری در ایتالیا کم است، که این موضوع خود نکته بسیار مثبتی برای کار و زندگی در این کشور محسوب می شود. اتباع خارجی غیر کشورهای اتحادیه اروپا که کشورشان با کشور ایتالیا معاهداتی را انعقاد کرده باشند، به راحتی می توانند در این کشور ملک بخرند. همانطور که در جریان قرار گرفتید، روابط سیاسی کشورها با یکدیگر نیز بر شرایط خرید ملک نیز تاثیر گذار است. همچنین خارجیانی که در ایتالیا خانواده دارند و با شرایط خوبی در حال زندگی در این کشور هستند و به مدت سه سال نیز در ایتالیا ساکن بوده اند، می توانند در ایتالیا ملک بخرند.

 

ملک در اروپا

یونان و قبرس به عنوان دو کشور اروپایی، ظرفیت ها و شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری با خرید ملک دارند. هزینه زندگی و تحصیل در این دو کشور به مراتب کمتر از هزینه های زندگی در دیگر کشورهای اروپایی می باشد. با توجه به رشد صنعت توریسم بخصوص در کشور یونان، سرمایه گذاران با خرید ملک در این کشور، حتی می توانند کسب و کارهایی مرتبط با صنعت توریسم راه اندازی نمایند.

  • یونان

یونان عضو منطقه شنگن و همچنین عضو اتحادیه اروپا است و یکی از مقاصد توریستی و گردشگری بسیار زیبا در جهان می باشد. آب و هوای مدیترانه ای و جذابیت های تاریخی و فرهنگی این کشور همراه با امنیت کافی برای زندگی، بهانه های خوبی برای سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور هستند. آمار سفر و مهاجرت به این کشور بالاست، چنانچه اجاره خانه و آپارتمان از طریق  Airbnb در همه ماههای سال  انجام می شود. صنعت هتلداری و گردشگری در یونان  هم رونق بسیار خوبی دارد. علاوه بر آن استانداردهای تحصیلی و آموزشی در کشور یونان بالا است. به همین دلایل خرید ملک در یونان، بازده سود بسیار بالایی دارد. لذا هر چه مطالعه و دانسته های شما پیرامون شرایط کشورها در زمینه های گوناگون بیشتر باشد، بهتر می توانید کشور مناسبی را برای خرید ملک خارجی خود انتخاب کنید. اگر بخواهید در صنعت توریسم و گردشگری فعالیت کنید، یونان گزینه خوبی برایتان است. آیا بهترین کشور برای خرید ملک خارجی، برای شما کشور یونان نیست؟

 

  • قبرس

کشور زیبا و اروپایی قبرس عضو سازمان تجارت جهانی است، خرید ملک در این کشور برای بار اول 5 درصد شامل تخفیف مالیاتی است اما برای خرید دوم ملک دیگر متعهد به پرداخت مالیات نخواهید بود. قبرس دانشگاه های خوبی برای تحصیل دارد، علاوه بر آن هزینه های تحصیل در قبرس بسیار مناسب است. چنانچه هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور بین 350- 600 دلار در ماه می شود. دانشجویان بین المللی می توانند خانه و آپارتمان های ارزانی را برای خرید در این کشور پیدا کنند. هزینه زندگی و هزینه تحصیل در کشور قبرس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی منطقی تر و کمتر بنظر می رسد. شاخص های هزینه زندگی، هزینه درمان در قبرس در سال 2021 نشان می دهد که این کشور پتانسیل های خوبی برای انواع سرمایه گذاری از جمله خرید ملک خارجی دارد.

بیشتر بدانید!
نکات حقوقی سرمایه گذاری ملکی در لهستان

 

خرید ملک در بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

در سال 2021 میلادی، کشورهایی مانند فیلیپین، آلمان، ایالات متحده آمریکا، کلمبیا، سنگاپور، سوئیس، مالزی، نروژ، تایوان، مراکش و اندونزی هم در لیست بهترین کشورها برای خرید ملک قرار دارند. قطعا این کشورها نیز مانند کشورهایی که نامشان در بخش های قبلی ذکر شد، مزایا و شرایط خوبی برای خرید ملک دارند. با بررسی قدرت و ارزش پول و ارز کشورها،  قدرت خرید مردم، تکنولوژی، شرایط کارآفرینی، کیفیت زندگی و درآمد،  قیمت خرید انواع ملک مسکونی و تجاری، زیرساخت ها و چارچوب های حقوقی و قانونی، قدرت پاسپورت کشورها،  ثبات اقتصادی، هزینه های تولید کالا یا خدمات، شرایط اجتماعی ( مانند آزادی های مذهبی، سطح نشاط و شادی در زندگی) می توانید بهترین کشورها را که با شرایط و توانایی های مالی تان، برای خرید ملک مطابقت دارند را انتخاب نمایید.

حتی شاخص ها و معیارهای دیگری برای انتخاب بهترین کشورها برای زندگی زنان، کودکان و یا سالمندان وجود دارد. در کنار خرید ملک در هر کشور خارجی، بهتر است که علاوه بر توجه به قیمت خرید ملک، بازده سود آن و امتیازاتی مانند دریافت اقامت و شهروندی، شرایط خود و خانواده تان را که در نظر داشته باشید. ببینید آیا خانواده محترمتان می توانند با شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور مورد نظر سازگاری و تعامل داشته باشند؟ زیرا قطعا هدف شما از خرید ملک در یک کشور خارجی، داشتن موقعیت و شرایط بهتری در زندگی، کار یا تحصیل از کشور اصلی خودتان است.

علاوه بر آن در نظر گرفتن وضعیت بازارهای مالی، سیستم بانکداری و پرداخت های بین المللی نیز می توان به قابلیت ها و توانمندی های یک کشور در تعاملات کاری و بازرگانی با دیگر کشورها پی برد. سیستم بانکی هر کشوری یکی از عوامل تاثیرگذار در ارائه وام خرید ملک به خارجیان و سرمایه گذاران است. بنابراین می توان به این موضوع به عنوان یک معیار و شاخص برای خرید ملک خارجی نگاه کرد که بهترین کشورها برای خرید ملک خارجی قطعا سیستم بانکی کارآمد و قوی دارند. با توجه به این نکات، خرید ملک در بهترین کشورها از نظر شما چه معیارهایی باید داشته باشد؟

 

معیار انتخاب بهترین کشورها

آب و هوا، امکانات تحصیلی، وضعیت درمان و بهداشت، فرصت های سرمایه گذاری و شغلی، گردشگری و سفر، تجارت، فرهنگ و کیفیت زندگی، ساخت و ساز و حمل و نقل،  قیمت خرید ملک و شرایط مالکیت انواع خانه و آپارتمان، معیارها و شاخص هایی هستند که رتبه جهانی هر کشوری را مشخص می نمایند. با تاثیراتی که این عوامل بر یکدیگر میگذارند، کشوری به عنوان بهترین کشور برای کار، زندگی، تجارت و یا خرید ملک تعیین می شود. در انتخاب بهترین کشور برای خرید ملک نیز معیارهایی مانند قیمت ملک، زمان تکمیل پروسه خرید ملک، امتیازاتی مانند دریافت اقامت و شهروندی و بازده مالی سود سرمایه گذاری بسیار مهم  و تعیین کننده می باشند.

 

 

علاوه بر این نکات، چنانچه مطالب و جزئیات بیشتری درباره انتخاب بهترین کشورها برای خرید انواع ملک داشتید، می توانید با گفتگوی آنلاین با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا ارتباط ویدئوکال داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکلای متخصص این موضوع، وقت رزرو نمایید. در پایان بابت مطالعه این مقاله از شما تشکر می نماییم.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

2 پاسخ

  1. سلام
    درمورد خرید ملک در اسپانیا میخواستم سوال کنم که آیا میشه وام بانکی برای خرید ملک گرفت یانه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟