منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

بیمه درمانی مهاجرین در فرانسه

بیمه درمانی مهاجرین در فرانسه
بیمه درمانی مهاجرین در فرانسه
 بیمه درمانی مهاجرین در فرانسه همواره یکی از نگرانی های عمده علاقه مندان به مهاجرت به فرانسه بوده است. ما در این مقاله به توضیح وضعیت بیمه درمانی در فرانسه ، بررسی طرح جدید بیمه درمانی این کشور و بررسی افراد واجد شرایط می پردازیم. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید. 

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

بیمه درمانی مهاجرین در فرانسه همواره یکی از نگرانی های عمده علاقه مندان به مهاجرت به فرانسه بوده است. ما در این مقاله به توضیح وضعیت بیمه درمانی در فرانسه ، بررسی طرح جدید بیمه درمانی این کشور و بررسی افراد واجد شرایط می پردازیم. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

 

چه کسی میتواند برای یک طرح جدید بیمه درمانی در فرانسه درخواست دهد ؟

مهاجرانی که در حال زندگی در فرانسه هستند ، میتوانند جهت دریافت بیمه درمانی مهاجرین در فرانسه (تحت طرح جدید پوما) درخواست نمایند. اگر کمتر از پنج سال در فرانسه زندگی کرده اند و حقوقی دریافت نمی کنند و یا سن بازنشستگی ملی شان 65 سال میباشد و مستمری از یک کشور اروپایی دریافت نمی کنند. دانشجویانی که بالاتر از 28 سال هستند و حقوقی ندارند و طبق قوانین و مقررات  اگر هیچ حقوق و دستمزدی ندارند ، از نظر این بیمه درمانی واجد شرایط  می باشند.

 شما می توانید جهت برخورداری از  بیمه درمانی مهاجرین در فرانسه  به محض اتمام  و تکمیل سه ماه اقامت دائم درخواست دهید. اگر تایید شود ،دولت فرانسه ارزیابی و بررسی می نماید که آیا نیاز به پرداخت  کمکهای مالی از اتحادیه های بازنشستگی سازمان های اجتماعی( URSSAF ) دارید یا خیر؟

چنانچه درخواست شما پذیرفته نشود ،بایستی  بیمه درمانی خصوصی در فرانسه پیدا کنید.

 

افراد واجد شرایط بیمه درمانی مهاجرین در فرانسه

به عنوان یک قاعده کلی ،تمامی افراد  شامل خارجی هایی که قصد زندگی طولانی مدت در فرانسه را دارند ، بایستی  بیمه بهداشت و سلامت فرانسه را داشته باشند . تمامی ساکنین قانونی در فرانسه و کارمندانی که از طریق سیستم اجتماعی فرانسه دریافتی دارند  ، برای بیمه درمانی فرانسه  واجد شرایط می باشند گر چه برخی از موارد استثنایی هم بسته به شرایط و وضعیت شما وجود دارد . در بخش ذیل شما می توانید دریابید که آیا میتوانید به مزایای بیمه درمانی در فرانسه دسترسی داشته باشید یا خیر.

بیشتر بدانید!
شرایط سرمایه گذاری در فرانسه با ایجاد کسب و کار

 

اقامت در فرانسه :

طبق تغییرات سیستم سلامت و بهداشت  طرح پوما ، تمامی ساکنین که حداقل سه ماه متوالی در سال  در  فرانسه اقامت دارند ، در سال می توانند حق بیمه درمانی داشته باشند . آنان که اقامت ثابت و منظم دارند مانند فامیل و خانه اصلی شما که در فرانسه هستند ، جایی که شما بایستی برای سه ماه متوالی زندگی کرده باشید و حداقل شش ماه در سال این سکونت را داشته باشید .

ساکنین (مقیم ) قانونی بیکار یا کم در آمد  نیز حق بیمه بهداشت ( سلامت ) فرانسه را دارند و می توانند از طریق  CMU-C  یارانه دریافت نمایند. کارگران استخدام شده : کارکنانی که در فرانسه کار می کنند ، حق بیمه خدمات درمانی دارند از طریق مشاغل اجتماعی ( مشمولان ) . آنان به سیستم تامین اجتماعی فرانسه پرداخت می نمایند.

خویش فرما ها ، مترجمان آزاد و صاحبان کسب و کار ،شرکت های خصوصی می توانند به حقوق بیمه درمانی در فرانسه دسترسی داشته باشند از طریق سیستم اجتماعی مستقل (RSI )

 

شهروندان اتحادیه اروپا، EEA  و شهروندان سوئیس

شهروندان اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا ، پلاس ایسلند ،لینخن اشتین و نروژ، سوئیس و خانواده هایشان که مانده اند و کار نمی کنند در فرانسه می توانند  از از کارت بیمه سلامت اتحادیه اروپا استفاده کنند . بهر حال  بیمه سلامت فرانسه از زمانی که شما مقیم هستد و یا برای طولانی مدت در فرانسه می مانید  قابل استفاده می باشد.

 

بازنشستگان انگلیس و اروپا

بازنشستگانی که از انگلستان و EEA  هستند و از کشورهای اصلی خودشان حقوق بازنشستگی دریافت می کنند و محل اقامت اصلی شان در فرانسه هست  ، می توانند در صورت داشتن فرم معتبر  اف 1 ( قبلا  e121 , e106 ) درخواست بیمه سلامت فرانسه را داشته باشند. این فرم معمولا توسط دپارتمان های سلامت ملی مربوطه صادر میشود و تعهد و الزام طولانی مدتی را برای دارنده آن ، برای زندگی در فرانسه را تایید می نماید.

بیشتر بدانید!
روشهای مهاجرت به فرانسه

 

کودکان 16 سال و زیر 16 سال

هر کودکی که  16 سال سن دارد ، خودبخود از حق بیمه درمانی در فرانسه ،بدون توجه به ملیت شان،  برخوردار می باشد.

 

مشارکت بیمه درمانی فرانسه

هر کسی که در فرانسه کار می کند ،مشارکت اجتماعی (حق بیمه ) خودبخود از حقوقش کسر میشود تا بیمه درمانی خود در فرانسه را  پوشش دهد . هزینه ها طبق تعداد عوامل ، از جمله درآمد و خانوار  شما متغیر می باشد ، اما حدودا بطور متوسط  8 درصد درآمد خالص شما  می باشد.

بازنشستگان و مالیات دهندگان غیر مقیم معمولا کمتر پرداخت می کنند. جهت اطلاع بیشتر به CLEISS مرکز اطلاعات اروپایی و بین المللی تامین اجتماعی مراجعه کنید. که لیست کاملی ازنرخ های بیمه های سلامت و درمانی فرانسه را منتشر می کند. درصد کسورات بیمه تامین اجتماعی توسط دولت به صورت سالانه اصلاح میشود.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد بیمه درمانی مهاجرین در فرانسه میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به فرانسه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید و در صورتی هم که قصد خرید ملک در فرانسه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟