منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

راهنمای گرفتن ویزای توریستی پرتغال (جدید)

راهنمای گرفتن ویزای توریستی پرتغال
راهنمای گرفتن ویزای توریستی پرتغال

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

همین طور که می دانید سفارت پرتغال هم وی اف اسی شد! . حال که باید برای اخذ وایزا به شرکت VFS مراجعه کرد ، بررسی راهنمای گرفتن ویزای توریستی پرتغال از این شرکت خالی از لطف نیست. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

 

راهنمای گرفتن ویزای توریستی پرتغال

شرایط گرفتن ویزای توریستی پرتغال متفاوت و متنوع است. این شروط شامل زمان رسیدگی ، مشخصات عکسی که به شرکت می دهید ، فرمهایی که باید قبل از مراجعه تکمیل شوند و … می شود با ما همراه باشید تا این موارد را در آی آی ال بررسی کنیم.

 

مراحل درخواست ویزا

از ابتدای اگوست مراحل درخواست ویزای توریستی پرتغال تغییر کرده است. در حال حاضر طی گامهای زیر برای دریافت ویزای توریستی پرتغال از شرکت وی اف اس ضروری است:

گام اول :  لطفاً، پیش از مراجعه به مرکز درخواست ویزا، حتماً مقررات امنیتی را بخوانید.

گام دوم: پیش از دادن درخواست، لطفاً «هدف مسافرت‌تان» را معلوم کنید. حتماً، به یاد داشته باشید که پرسنل ما، در کل فرآیند درخواست ویزا، برای کمک و یاری شما آماده‌اند. با این حال، پرسنل‌مان اجازه ندارند درباره‌ی انتخاب نوع ویزا راهنمایی کنند یا نظری بدهند.‎ لطفاً، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‎ی انواع مختلف ویزا، به انواع ویزا مراجعه کنید.

گام سوم: تقاضانامه را از لینکهای زیر دانلود و تکمیل کنید و عکس‌تان را به آن الصاق کنید. هر متقاضی ویزا باید تقاضانامه‌ی مجزایی پر کند.

فرم درخواست ویزای توریستی پرتغال

فرم ویزای توریستی پرتغال (انگلیسی)

فرم ویزای توریستی پرتغال (پرتغالی)

 

گام چهارم: همه‌ی اسناد پشتیبان را،طبق چک‌لیست، پیوست کنید. مطمئن شوید تقاضانامه را تکمیل کرده‌اید. تقاضانامه‌های ناقص پذیرفته نخواهد شد. در مورد هر تقاضانامه، لازم است چک‌لیست ذیربط تکمیل و مجموعه‌ی اسناد ذیربط آن ارائه شود.‎

گام پنجم:

  • گرفتن نوبت (اجباری)
  • برای مراجعه به مرکز درخواست ویزا در تهران و دادن درخواست ویزای‌تان، گرفتن نوبت الزامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‎ی گرفتن نوبت، لطفاً اینجا را کلیک کنید.
  • اگر می‌خواهید نوبت‌تان را تغییر بدهید، فراموش نکنید که باید نوبت قبلی‌تان را لغو کنید.
  • اگر درباره‌ی گرفتن نوبت مشکلی دارید، به info.portugaliran@vfshelpline.com ایمیل بزنید یا با شماره‎ی 2765 280 218 98+ تماس بگیرید تا بیشتر راهنمایی‌تان کنیم.
  • جزئیات زیر برای گرفتن نوبت ضروری است:
    • شماره‌ی گذرنامه
    • تاریخ تولد
    • تاریخ انقضای گذرنامه
    • نام
    • کد کشور (به‌طور پیش‌فرض، 98+)
    • شماره‌ی تلفن ثابت
    • شماره‌ی تلفن همراه‎
    • آدرس ایمیل
    • آدرس محل سکونت ایران
بیشتر بدانید!
بررسی بیمه تامین اجتماعی در پرتغال

گام ششم : کارمزدهای ویزا را، که برحسب یورو محاسبه می‌شود، پرداخت کنید. این مبالغ باید در محل شرکت وی اف اس پرداخت شود.

گام هفتم : تقاضانامه‌تان را برای مرکز VFS گلوبال در تهران ارسال کنید.

 

زمان رسیدگی به درخواست ویزا

زمان رسیدگی به هر یک از تقاضاها در سفارت پرتغال حداقل 20 روز تقویمی طول میکشد. همۀ کسانی که درخواست ویزای پرتغال میکنند باید توجه داشته باشند که حداقل یک فاصلۀ 20 روزه بین تاریخ تقاضا و تاریخ مسافرت وجود داشته باشد. در صورتی که این الزام رعایت نشود، تقاضاها پذیرفته نخواهند شد.

لطفا توجه کنید که به دلیل حداقل زمان رسیدگی ذکر شده، ما نمیتوانیم بازگرداندن گذرنامهها در تاریخ مسافرتی که پیش از رسیدگی است را تضمین کنیم. لطفا تقاضای خود برای ویزا را به موقع ارائه دهید تا هیچ مشکلی پیش نیاید.

 

مشخصات عکس شما

ما در مقاله « چطور برای ویزای پرتغال عکس بگیریم؟ » با ذکر نمونه نوشتیم که چطور عسک بگیرید. در اینجا جزئیات بیشتری در خصوص عکس ویزای توریستی پرتغال ارائه می دهیم.

تلاش کنید عکسی که تهیه می کنید دقیقا مشخصات زیر که در تصویر آمده است را داشته باشد:

گرفتن ویزای توریستی پرتغال

شرایط عمومی عکس

عکس باید معیارهای تعیین شده توسط ICAO (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) را داشته باشد.

  • استفاده از زمینۀ سادۀ روشن.
  • عکس باید در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • عکس باید پرتره باشد و هر دو طرف صورت کاملا دیده شوند.
  • عکس باید شامل سر و بالای شانهها باشد چنانکه صورت 70 تا 80 درصد عکس را بگیرد.
  • عکس نباید تار بوده و باید شفاف باشد.

اندازۀ عکس

اندازۀ عکس هر یک از متقاضیان باید به صورت زیر باشد:

  • عرض و طول عکس باید به ترتیب حداقل 240 پیکسل و 320 پیکسل باشد. عکسهای کوچکتر پذیرفته نمیشند. برای مثال، عکسی در ابعاد 235 در 329 پیکسل قابل قبول نیست.
  • به عبارت دیگر، عکس باید 3 در 4 باشد (عرض در طول). به همین دلیل عکسهای 250 در 340 پیکسل قابل قبول هستند و عکسهای 290 در 340 پیکسل قابل قبول نیستند.
  • وزن عکس (اندازه بر اساس کیلوبایت) نباید بیش از 120 کیلوبایت باشد.
بیشتر بدانید!
پاسپورت سوئیس در 2021 چه رتبه ای دارد؟

وضوح عکس

  • وضوح عکس بر اساس DPI (نقطه در اینچ) سنجیده میشود و عمدتا برای کنترل کیفیت چاپ به کار میرود. بنابراین، وضوح بالا نشان دهندۀ کیفیت چاپ بهتری است.
  • وضوح عکسها باید 300 DPI باشد، وقتی عکسی را اسکن میکنید، به این پارامتر دقت کنید. با این حال، توجه کنید که هر چقدر وضوح عکس بالاتر باشد، عکس بزرگتر خواهد شد.
  • تنها فرمتی که برای عکس پذیرفته میشود JPEG (فرمت گروه مشترک خبرگان عکس) است. سایر فرمتهای عکس از قبیل BMP، TIFF، GIF، PNG و غیره قابل قبول نیستند (یک اخطار نشان داده میشود).

اتصال عکس به فرم تقاضا

  • عکس را با چسب به محل مشخص شده در فرم تقاضا بچسبانید.

توجه: در صورت مسافرت فرزندان با والدین و یا ثبت مشخصات آنها در گذرنامههای مادر و یا پدر، باید عکس جداگانهای از هر یک از فرزندان در فرم تقاضای پدر یا مادر (بسته به اینکه با کدامیک مسافرت میکنند) الصاق شود.

لطفا با دقت از دستورالعملها پیروی کنید. در صورتی که عکس ارئه شده مطابق با الزامات نباشند، تقاضای شما ناقص قلمداد خواهد شد.

 

اقدامات پس از ارسال درخواست ویزای توریستی پرتغال

بعد از آنکه اسناد را به مرکز درخواست ویزا دادید، می‌توانید وضعیت درخواست‌تان را به صورت آنلاین هم چک کنید؛ کافی است شماره‌ی ارجاع VAC منحصربه‌فرد‎ و تاریخ تولدتان را ارائه کنید (شماره‎ی ارجاع VAC در رسید و فاکتوری که افسر دریافت درخواست‌ها، در زمان دریافت درخواست‌تان در مرکز درخواست ویزا، صادر می‌کند آمده است).

اگر از خدمات رهگیری پیامکی استفاده می‌کنید، بعد از آنکه نتیجه‎ی درخواست برای ارسال با پیک یا دریافت در محل مرکز درخواست ویزا آماده شد، پیامک و ایمیلی برای‌تان ارسال خواهد شد. این اطلاعیه‌ها برای شماره‌ی تلفن همراه و آدرس ایمیلی که در زمان دادن درخواست ویزا ارائه کرده‌اید ارسال خواهد شد.

بیشتر بدانید!
مدت ماندن در پرتغال در هر روش مهاجرتی

همچنین، می‌توانید درخواست‌تان را از اینجا پیگیری کنید.

لطفاً، توجه کنید که زمان دریافت گذرنامه، از یک‌شنبه تا پنج‌شنبه (به‌استثنای تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی)، بین 15 تا 17 به وقت تهران است.

در زمان دریافت گذرنامه از مرکز درخواست ویزا، لازم است اسناد زیر را ارائه کنید:

  • اصل رسید پرداختی که افسر در زمان دادن اسناد به مرکز به شما می‌دهد.
  • اصل کارت شناسایی

لطفاً توجه کنید:

نمایندگان، کارگزاران یا مشاورانی که گذرنامه را از پیک دریافت می‌کنند باید وکالت‌نامه‌ای به نیابت از متقاضی داشته باشند که در آن نام فرد و کارگزاری که به او اجازه داده است نیابتاً گذرنامه را دریافت کند به‌ روشنی آورده شده است.

اگر تحویل با پیک را درخواست کرده‌اید و می‌خواهید گذرنامه را خارج از مرکز درخواست ویزا دریافت کنید، لطفاً اسناد زیر را آماده داشته باشید:

  1. اصل رسید پرداخت
  2. مدرکی برای اثبات هویت‌تان

برای آگاهی از هزینه ها می توانید سری به نوشته «‌  هزینه دریافت ویزای توریستی پرتغال » بزنید. دقت کنید که در حال حاضر فقط ویزاهای توریستی توسط وی اف اس پذیرش می شوند. برای سایر ویزاها ( مثلا ویزاهای اقامتی و تحصیلی ) باید با سفارت در ارتباط باشید. برای شروع کار توصیه می کنیم مقاله « راهنمای ایمیل زدن به سفارت پرتغال » را مطالعه کنید. 

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای گرفتن ویزای توریستی پرتغال میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به پرتغال مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در پرتغال را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟