منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

دانشگاه های ارزان پرتغال

دانشگاه های ارزان پرتغال
دانشگاه های ارزان پرتغال
در این نوشتار موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد دارد درباره ارزانترین و سریع ترین راه های مهاجرت به پرتغال صحبت کنند. دانشگاه های ارزان پرتغال کدام اند؟ تفاوت شهریه دانشگاه های دولتی و آزاد پرتغال چقدر است؟ هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل در پرتغال چقدر است؟ شرط عجیب سفارت پرتغال برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال چیست؟ 

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این نوشتار موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد دارد درباره ارزانترین و سریع ترین راه های مهاجرت به پرتغال صحبت کنند. دانشگاه های ارزان پرتغال کدام اند؟ تفاوت شهریه دانشگاه های دولتی و آزاد پرتغال چقدر است؟ هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل در پرتغال چقدر است؟ شرط عجیب سفارت پرتغال برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال چیست؟

 

فرصت های مهاجرت به پرتغال 

مهاجرت به پرتغال با ویزای تحصیلی پرتغال از گزینه های مناسب برای کسب اقامت دائم پرتغال است، چرا که پرتغال علی رغم عضویت در اتحادیه اروپا دارای آب و هوای بسیار مطلوب و معتدل است. پس اگر قصد مهاجرت دارید ، پرتغال را در بین گزینه های با اولویت بالا قرار دهید. چرا که این کشور دارای برنامه مهاجرتی بسیار متنوع است. این برنامه  ها عبارتند از: تمکن مالی پرتغال ، گلدن ویزای پرتغال ، سرمایه گذاری پرتغال ، برنامه IER  پرتغال ، ثبت شرکت پرتغال

 

هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال

هزینه زندگی و تحصیل در پرتغال از بسیاری از کشورهای اروپا و جهان ارزان تر است. به طوریکه شما میتوانید با حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو یک اتاق دانشجویی در یکی از شهرهای کشور پرتغال اجاره کنید و با مبالغ کمتر از این مبلغ نیز خرج خورد و خوراک خود را فراهم کنید. بنابراین هزینه های پایین در پرتغال برای ادامه تحصیل ، فرصت خوبی برای متقاضیان ویزای تحصیلی پرتغال خواهد بود. مقاله هزینه زندگی در لیسبون این ادعا را ثابت می کند.

 

شهریه دانشگاه های پرتغال

در ابتدا باید اشاره کنیم که تحصیل در مقاطع کارشناسی در پرتغال برای دانشجویان خارجی دارای شهریه است. اما در مقاطع بالاتر، فرصت های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان خارجی در رشته های مختلف تدارک دیده شده است که بعضاً با بورس های تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت نیز همراه است.

بیشتر بدانید!
3 راهکار ادامه اقامت هلند بعد از تحصیل

به علاوه، در مقاطع کارشناسی، اکثر رشته ها به زبان پرتغالی ارائه می‌شود که بر همین اساس، به متقاضیان توصیه می‌شود مقاطع بالاتر از کارشناسی را در این کشور بگذرانند تا از امکان تحصیل به زبان غیر پرتغالی بهره مند شوند! البته این توصیه برای آن دسته از علاقمندانی است که قصد یادگیری زبان پرتغالی را ندارند.

فهرست تمام دانشگاه های پرتغال را می توانید در نشانی اینترنتی   http://goo.gl/UFUAVU   که حاوی بیش از 50 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی معتبر و بعضاً با اعتبار بین المللی می‌باشد ، ببینید. در ادامه به بررسی برخی از دانشگاه های  ارزان پرتغال می پردازیم.

 

مزایای دانشگاه دولتی و آزاد در پرتغال

 هزینه تحصیل در پرتغال در دانشگاه های دولتی بسیار کمتر دانشگاه های آزاد ( پلی تکنیک  ) این کشور است. اما در نظر بگیرید که معمولا شهریه دانشگاه های دولتی پرتغال به صورت سالیانه پرداخت می شوند، در حالی که بیشتر دانشگاه های آزاد قسمتی از شهریه را به صورت ماهیانه دریافت می کنند. با این حساب لازم نیست تمام شهریه را یکجا به حساب دانشگاه واریز نمایید.

 نکته دیگر این است که معمولا برای تحصیل در پرتغال شهریه دانشجویان غیر اروپایی بیشتر از دانشجویان اروپایی است و علاوه بر این، نرخ شهریه توسط خود دانشگاه تعیین می شود که در برخی مواقع از حد انتظار فراتر می رود.

 

هزینه تحصیل در پرتغال

 شهریه تحصیل در پرتغال در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس: بین مبلغ ۹۵۰ الی ۱٫۲۵۰ یورو در هر سال تحصیلی.

شهریه تحصیل در پرتغال در مقطع دکترا: بین مبلغ ۲٫۵۰۰ الی ۳٫۰۰۰ یورو در هر سال تحصیلی

بیشتر بدانید!
مراحل گرفتن اقامت کاری اسپانیا

خوب است بدانید  شهر کیمبرا (Coimbra) ارزانترین شهری است که هزینه های تحصیل در آن حدود ۷۰۰ یورو در سال می باشد.در ادامه به بررسی دقیق تر شهریه دانشگاه های پرتغال می پردازیم.

هزینه تحصیل در دانشگاه های آزاد پرتغال، بسته به نوع مدرک و مقطع تحصیلی، بین مبلغ ۳٫۳۲۳ یورو تا ۳٫۸۷۲ یورو متغیر است. در ضمن، هر دانشجو باید هنگام ثبت نام مبلغ ۲۵ الی ۳۵ یورو را نیز پرداخت کند.

 

دانشگاه های ارزان پرتغال کدامند؟!

از دانشگاه های ارزان پرتغال می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

از دیگر دانشگاه های ارزان پرتغال با ذکر هزینه تحصیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام دانشگاه هزینه تحصیل ( متوسط مبلغ سالیانه )
دانشگاه کیمبرا (University of Coimbra) ۱۵۰۰ الی ۱۸۰۰ یورو
دانشگاه لیسبون (University of Lisbon) 2500 یورو
دانشگاه پورتو (University of Porto) ۳٫۰۰۰ الی ۴۵۰۰ یورو
دانشگاه آویرو (University of Aveiro) ۵٫۰۰۰ یورو

مزایا و معایب ویزای تحصیلی پرتغال

از مهم ترین مزایای این ویزا،  هزینه زندگی پایین و در اختیار داشتن روادید شنگن برای تردد آزاد در این محدوده است که فرصت های اشتغال و تحقیق متعددی را برای دانشجویان و محققان فراهم می‌کند. بنابراین امکان سفر به ۲۶ کشور را برای شما فراهم میکند.

جهت تحصیل در پرتغال، می توانید برای اخذ یکی از دو ویزای زیر اقدام نمایید:

ویزای کوتاه مدت شنگن ( نوع C  ) : این ویزا برای دانشجویانی مناسب است که قصد تحصیل در دوره های کوتاه مدت (حداکثر 6 ماه ) را دارند.

ویزای بلند مدت شنگن ( نوع D  ) : این ویزا برای دانشجویانی مناسب است که قصد اقامت از راه تحصیل دارند. این ویزا 4 ماهه است که پس از ورود به پرتغال به 3سال قابل تمدید است.

بیشتر بدانید!
مدرسه های بین المللی پرتغال

 

شرط عجیب سفارت پرتغال

یکی از مشکلاتی که دانشجویان ایرانی متقاضی اخذ ویزای تحصیلی از سفارت پرتغال در تهران با آن رو به رو می‌شوند، ارائه مدرک پشتیبانی مالی می‌باشد. این مدرک باید به تأیید کسی که خارج از ایران قرار دارد و دارای تمکن مالی بر اساس شرایط اعلامی سفارت پرتغال است، صادر و به سفارت تحویل داده شود.

برای تهیه این مدرک، اگر دوست یا خویشاوندی در خارج از کشور دارید که می‌تواند در نامه ای، بر اساس شواهد مستدل، شما را به مدت مشخصی پشتیبانی مالی بکند، درخواست روادید دانشجویی بدهید و در غیر این صورت، تجربه نشان داده است که سفارت پرتغال از اعطای روادید ممانعت می‌کند. به هر حال این شروط عجیب و غریب در برخی سفارتخانه های اروپایی وجود دارد و هر سفارتخانه، شرایط خاص خود را دارد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های ارزان پرتغال میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به پرتغال مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در پرتغال را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟