منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تحصیل در سوئیس چه مزایا و کیفیتی دارد؟

سطح کیفیت سیستم آموزشی و تحصیلی کشور سوئیس در رتبه نخست جهان می باشد و در مقطع آموزش ابتدایی نیز رتبه دوم دنیا را دارد، که مدارس شبانه روزی یا پانسیون ها آموزش هایی در سطح استانداردهای بین المللی داشته و مدارک معتبری به فارغ التحصیلان خود اعطا می نماید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

تحصیل در سوئیس دارای کیفیت بسیار بالا و در سطح رتبه های نخست جهانی می باشد که در همین راستا موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به توضیحاتی پیرامون مدارس پانسیون سوئیس پرداخته و علاوه بر آن از مزایای پانسیون های سوئیس نیز نکاتی را عنوان و به انواع ویزای تحصیلی سوئیس نیز اشاره دارد همچنین برخی از بهترین مدارس سوئیس نیز معرفی می گردد.

 

تحصیل در سوئیس چه مزایا و کیفیتی دارد؟

تحصیل در سوئیس از سطح کیفی بالایی برخوردار است که برای تحصیل در این کشور بهتر است از ابتدا نوع رشته تحصیلی فرزندتان را مورد بررسی قرار داده و به اعتبار مدارک آن نیز اهمیت دهید، مدارس بسیاری به سبک های آمریکایی و بریتانیایی در این کشور وجود دارد که برخی از آنها مدرک بین المللی به فارغ التحصیلان خود می دهند.

کشور سوئیس اصول و قوانین پایه بسیار عالی برای آموزش و پرورش مقطع ابتدایی دارد تا آنجائیکه انجمن جهانی اقتصاد کشور سوئیس را برای تحصیلات مقطع ابتدایی در دنیا در رتبه دوم جهانی شاخص سال 2017 و 2018 معرفی نموده است و همچنین رتبه اول در فهرست رقابت جهانی را دارد، و بسیاری از دانش آموزان از سراسر دنیا به تحصیلات در سوئیس علاقمند بوده و به این کشور برای اخذ مدارک بین المللی و معتبر مهاجرت می نمایند.

اگر بعد از مهاجرت به سوئیس فرزند خود را به مدرسه سپردید و احتمالا در جستجوی شغلی در سوئیس بودید می توانید مقاله بهترین مشاغل برای زنان در سوئیس را مطالعه نموده تا با فرصت های شغلی در سوئیس نیز آشنا شوید.

 

مدارس پانسیون سوئیس

مدارس پانسیون سوئیس یا همان مدارس شبانه روزی مجموعه ای از گزینه ها و فرصت های بیشمار تحصیلی دارد همچنین اینگونه مدارس فعالیت های خارج از مدرسه و آموزش چند زبانه دارند، سوئیس به عنوان ویژه ترین و منحصر بفرد ترین مدارس شبانه روزی دنیا رتبه بندی شده است.

بس دیسون  Beth Dyson مدیر استخدام کالج در کانتون جورای سوئیس بر این نکته تاکید دارد که انتخاب برنامه درسی و رشته درسی مناسب کودکان را به دانشگاه سوق می دهد و به عبارتی وی اعتقاد دارد انتخاب صحیح برنامه درسی در مقطع ابتدایی راهی برای ورود به دانشگاه است، علاوه بر آن مدارس پانسیون در سوئیس اکثرا رویکرد بین المللی دارند.

بیشتر بدانید!
شهر آدلاید در استرالیا برای زندگی و کار

 

مدارس پانسیون سوئیس

مدرک لیسانس بین المللی International Baccalaureate (IB) و دوره پیشرفته به سبک امریکایی(American-style Advanced Placement (AP از جمله این مدارک بین المللی پانسیون های این کشور هستند که به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی در مدارس شبانه روزی نگرانی برای انتخاب این مدارس وجود ندارد، ولی ممکن است تفاوت هایی در اندازه مدارس، برنامه های فوق درسی و رتبه بندی وجود داشته باشد.

مدرسه های پانسیون در سوئیس برنامه های آموزشی با استانداردهای بین المللی داشته و همچنین برنامه های فوق درسی گوناگونی نیز دارد که علاوه بر آن مهاجرت به سوئیس برای تحصیل فرزندان شما مزایای بسیاری از جمله برخورداری از کیفیت های سطح بالای بین المللی و مدارک بین المللی معتبر به همراه دارد.

شما مهاجر گرامی در هر شهری از سوئیس که باشید میتوانید مدارس خوبی برای فرزندان خود پیدا کنید و یا میتوانید نزدیک مدرسه خانه خریداری و یا اجاره نمایید که به همین دلیل پیشنهاد مطالعه مقاله بهترین شهرهای سوئیس برای خرید ملک خارجی را برایتان داریم.

 

فعالیت های خارج از مدرسه

مدارس شبانه روزی هر کدام برنامه ای متفاوت دارند برخی آخر هفته ها بچه ها را به حومه شهر می برند تا از طبیعت زیبای سوئیس لذت ببرند و برخی مدارس با توجه به موقعیت محلی شان به ورزش هایی مانند اسکی، پیاده روی و اسب سواری می پردازند زیرا باشگاههای ورزشی و فرهنگی متعددی در سوئیس وجود دارد.

اجرای تئاتر و تورهای گردشگری از دیگر برنامه های تفریحی خارج از مدرسه هستند که البته در برخی از مدارس محوطه هایی وجود دارد که دانش آموزان اسب سواری و بولینگ بازی می کنند همچنین ورزش هایی مانند فوتبال، والیبال، تنیس، شنا و یوگا نیز در تعطیلات آخر هفته انجام میشود.

کارهای خلاقانه و هنری مثل آشپزی، عکاسی و روزنامه دیواری نیز از برنامه های آموزشی این مدارس می باشد که برحسب فصل های زمستان و تابستان فعالیت ها و ورزش های متفاوتی برای بچه ها در نظر گرفته میشود. علاقمندان گرامی همیشه در تمامی مهاجرت ها از جمله مهاجرت تحصیلی به سوئیس نیز باید توجه کافی به مخارج و هزینه های زندگی از جمله هزینه های زندگی در سوئیس نیز داشته باشید تا در تامین بار مالی اقامت خود مشکلی نداشته باشید.

 

بیشتر بدانید!
شرایط دریافت ویزای مبتکر انگلستان چیست؟

مزایای پانسیون های سوئیس

یکی از مزایای پانسیون های سوئیس آموزش استقلال به دانش آموزان است که با توجه به شبانه روزی بودن این مدارس بچه ها از خانواده هایشان دور هستند و مجبورند بسیاری از کارهای خود را انجام دهند و بیشتر با همسالان خود در ارتباط هستند و فرهنگ خانواده هایشان را به اشتراک هم میگذارند لذا قوانین اجتماعی را زودتر یاد می گیرند.

دانش آموزان از شهرها و کشورهای متفاوتی به این پانسیون های بین المللی می آیند تا به تحصیل در رشته هایی بپردازند که در منطقه و کشور خود وجود ندارد، یکی دیگر از امتیازات این مدارس این است که دانش آموزان یاد می گیرند با اینکه دوست یکدیگر هستند ولی اگر مشکلی با هم داشته باشند باید بتوانند در کنار هم زندگی کنند.

یکی دیگر از مزایای پانسیون های سوئیس تدریس زبان انگلیسی است و همچنین این مدارس همواره در حال تطبیق برنامه های خود با استانداردهای آموزشی دنیا هستند، مزیت های مدارس پانسیون سوئیس به حدی است که دانش آموزان از دیگر کشورها برای تحصیل در این مدارس به کشور سوئیس می آیند.

ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس

برای دریافت ویزای تحصیلی سوئیس ابتدا باید درخواست داد، برای درخواست هم می بایست مدارکی ارائه شود از جمله:

  • پاسپورت معتبر
  • سه فرم درخواست ویزا
  • دو سری کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • نامه تائیدیه پذیرش دانشگاه یا مدرسه
  • گواهی تمکن مالی در طول دوره تحصیلی

ویزای تحصیلی سوئیس دو نوع دارد: 1- ویزای شنگن برای مدت 90 روز  2- ویزای طولانی مدت یا ویزای ملی برای اقامت بیش از 90 روز که برای یک دوره تحصیلی یکساله معتبر بوده و البته هم قابل تمدید می باشند، علاوه بر آن صدور انواع ویزای تحصیلی سوئیس بستگی به مدت اقامت تحصیلی دانش آموزان در این کشور دارد.

برای حفظ سلامتی فرزندان خود در سوئیس شاید نیاز به درمان و بیمه داشته باشید که با خواندن مقاله انواع بیمه درمانی در سوئیس میتوانید با شرایط بیمه سلامت در این کشور نیز آشنا شوید، اگر هم به دریافت اقامت این کشور می اندیشید پیشنهاد مطالعه روش های اقامت سوئیس برای ایرانیان را برایتان داریم.

 

بهترین مدارس سوئیس

چند تا از بهترین پانسیون های سوئیس برای نمونه خدمت تان معرفی میشود:

  • INSTITUT LA GRUYÈRE این مدرسه جو بسیار خانوادگی دارد و سه زبانه ست، در مرکز سوئیس و در Gruyères واقع شده است که موسسان این مدرسه فعالیت آموزشی خود را با  11 دانش آموز آغاز کردندو ردیف سنی دانش آموزان این مدرسه  12 سال تا 20 سال می باشد و فعالیت های ورزشی در کنار آمورش درسی یکی از ویژگیهای این مدرسه است. زبان اصلی تدریس فرانسه و انگلیسی می باشد و مدارک زبان این مدرسه کمبریج، DELF، و  Goethe می باشد، جالب است که از جمعه ساعت 3 بعد از ظهر تا 9 صبح روز یکشنبه ، یعنی آخر هفته این مدرسه از دانش آموزانی که به هر علتی نمی توانند و یا نمیخواهند به خانه شان بروند نگهداری می کنند.
  •  مدرسه HOCHALPINES INSTITUT FTAN (HIF)  که مدارس روزانه هم دارد و بیشتر یک مدرسه ورزشی بوده زندگی سلامت را آموزش می دهد.
  •  مدرسه BRITISH INTERNATIONAL BOARDING که در کوههای آلپ واقع شده است.
  •  مدرسه CHANTEMERLE  این مدرسه برای دانس آموزان 6 تا 18 سال است و در منطقه بسیار زییایی واقع شده است،شطرنج، باغبانی،  کشاورزی، قایق سواری از فعالیت های ورزشی این مدرسه می باشد.
  •  مدرسه  LEMANIA-VERBIER INTERNATIONAL این مدرسه نیز در کوههای آلپ واقع شده  است و دانش آموزان در کمال آرامش در محیطی بسیار زیبا مشغول به تحصیل می شوند.
بیشتر بدانید!
روش های اقامت سوئیس برای ایرانیان

 

کیفیت تحصیل در سوئیس

سطح کیفیت سیستم آموزشی  و تحصیلی کشور سوئیس در رتبه نخست جهان می باشد و در مقطع آموزش ابتدایی نیز رتبه دوم دنیا را دارد. مدارس شبانه روزی یا پانسیون ها در کشور زیبای سوئیس  آموزش هایی در سطح استانداردهای بین المللی داشته و مدارک معتبری به فارغ التحصیلان خود اعطا می نماید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایای تحصیل در سوئیس میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به سوئیس مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در سوئیس را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟