منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

هزینه مراقبت سالمندی در سوئیس

مراقبت های سالمندی در سوئیس با همکاری کانتون ها و شهرداری های این کشور و در برخی موارد با سازمان های خیریه می باشد. همچنین کیفیت مراقبت های سالمندی در سوئیس همپای استانداردهای مراقبت و درمان جهانی بوده و مهاجران به این کشور نیز می توانند از این خدمات با کیفیت استفاده نمایند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

هزینه مراقبت سالمندی در سوئیس توسط بیمه درمانی این کشور پرداخت می شود. بیمه درمانی بخشی از این هزینه ها را متقبل می شود. دولت سوئیس برنامه های حمایتی در تامین هزینه درمان سالمندان کشور خود دارد. اما سرای سالمندان سوئیس هم از مراکزی هستند که نقش مهمی در نگهداری این افراد دارند. اما از طرفی بیشتر امور مراقبت سالمند در سوئیس به عهده مراکز و سازمان های دولتی یا خصوصی این کشور می باشد. از دیدگاه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL پایین بودن مالیات، با کیفیت بودن خدمات بهداشت و درمان از دلایل افزایش درخواست برای سپری کردن دوران بازنشستگی در سوئیس می باشد. چنانچه اتباع خارجی نیز از این خدمات درمانی پیشرفته و با کیفیت می توانند استفاده کنند.

 

هزینه مراقبت سالمندی در سوئیس

هزینه مراقبت سالمند در سوئیس نکته قابل توجه ای است که باید بدانیم بیمه درمانی سوئیس حداقل تا بخشی از این هزینه ها را پوشش می دهد. فقط لازمه ش این است که سالمندان باید در کانتون های این کشور ثبت نام شوند. اما مشمولین بیمه درمانی  یا همان سالمندان نیز حداقل 50 درصد هزینه های مراقبتی را باید پرداخت نمایند.

سالمندانی که توانایی پرداخت این هزینه را ندارند،  کمک های تکمیلی اداره بیمه اجتماعی فدرال را دریافت خواهند نمود. همچنین سالمندان می توانند از خانواده هایشان کمک مالی بگیرند که در غیر اینصورت نیز میتوانند از سازمان خیریه و یا سرای سالمندان که توسط ارتش اداره میشود استفاده نمایند.

موسسات خیریه نیز با شهرداری ها، کانتون ها و سازمان های بیمه ای در ارتباط و همکاری هستند. 50 درصد هزینه های مراقبتی سالمندان در سوئیس به عهده شرکت های بیمه می باشد که البته این مبلغ بر اساس نیاز بیمار به نوع مراقبت و درمان وی بستگی دارد. هزینه مراقبت سالمندی در سوئیس با توجه به کیفیت این خدمات بسیار مناسب می باشد. دوستان، آیا بنظر شما سرای سالمندان سوئیس محلی مناسب برای نگهداری افراد سالخورده است؟

 

سرای سالمندان سوئیس

در مقابل این قضیه سرای سالمندان در سوئیس هم وجود دارد که کانتون ها برای افراد سالخورده تاسیس کرده اند. این کانتون ها بخشی و یا تمام هزینه نگهداری از سالمندان را به عهده میگیرند. بعضی از سالمندان هم با هزینه خود در سرای سالمندان مانده و زندگی میکنند.

همانطور که گفتیم سوئیس از 26 کانتون تشکیل شده است. هر کدام از این کانتون ها در تصمیم گیری های داخلی شهرهایشان مستقل هستند. تقریبا نقش این کانتون ها در تمامی موارد مرتبط به مهاجرت به سوئیس مشهود می باشد. خانه سالمندان در سوئیس تقریبا در تمامی شهرها و کانتون های این کشور وجود دارند. سرای سالمندان سوئیس برای نگهداشتن برخی از سالمندان مفید و خوب می باشد.

مراقبت سالمند در سوئیس

یکی از انتظارات مردم سوئیس داشتن عمر طولانی و زیاد زندگی کردن می باشد. سالمندان حتی تمایل دارند بجای اینکه به عنوان یک عضو خانواده در جمع خانوادگی زندگی کنند، ترجیح می دهند که تنها زندگی کرده و مستقل باشند. که این نشان دهنده اعتماد و امید سالمندان به زندگی است.

بیشتر بدانید!
شهروندی نوزاد در سوئیس چگونه امکان پذیر است ؟

سوئیس آب و هوای خوبی دارد و همین نکته عامل بسیار مهمی در ایجاد آرامش و روحیه بالای مردم این کشور شده است. به موضوع اصلی که برسیم باید گفت مراقبت سالمند در سوئیس بخشی از وظائف رقابتی سازمان ها ست . که کانتون های کشور سوئیس هم در این امر همکاری می کنند. می توان گفت مراقبت های سالمندی در سوئیس در بالاترین سطح کیفی دنیا قرار دارند.

کمون چیست ؟

هر کانتون مراقبت های پرستاری بخش خود را ارائه میدهد و در هر کانتون شهرداری هایی هستند که مسئول تضمین این مراقبتها می باشند و به سالمندانی که نیاز به نگهداری و مراقبت دارند کمک می کنند، این شهرداری ها (کمون  communes) نامیده میشوند همچنین شهرداری ها و کانتون ها در ارتباط با یکدیگر هستند.

این مراقبت ها هم در سرای سالمندان در سوئیس امکان دارد و هم در خانه شخص سالمند که بیشتر سالمندان تمایل به دریافت این مراقبت ها در خانه شخصی خود هستند. اکثر خانواده ها نیز این گونه مراقبت های خانگی را ترجیح می دهند. زیرا که در خانه امکانات، وسایل شخصی و محیط خانه کمک بسیاری به بالا رفتن روحیه سالمند می کند. که در نهایت دیگر لازم نیست سالمند سعی کند که با محیط جدید و وسایل جدید زندگی ارتباط برقرار کند.

سازمان SPITEX

همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد سوئیس کشوری بسیار قانون مدار و منظم است و تقریبا برای تمامی مراحل و امور زندگی و کار، سازمان و قوانینی دارد. از جمله خدمات مراقبتی سالمندان در خانه خود سالمند که توسط سازمان Spitex در سراسر کشور سوئیس مدیریت میشود. این سازمان خدمات بسیار خوبی را هم ارائه می نمایند.

این مدیریت با امکانات و نیروهای متخصص جهت ارائه با کیفیت ترین خدمات انجام میشود. چنانچه امکانات مناسب و کافی را نتواند در خانه شخصی خود سالمند ارائه دهد، مقدمات بستری شدن وی را در بیمارستان فراهم می کند. اما این سازمان مسئول و با تعهد، تحت هیچ شرایطی سالمندان را تنها نخواهد گذاشت.

حتی اگر خود نتواند خدمات کافی ارائه دهد با دیگر مراکز و سازمان ها ارتباط برقرار می کند از جمله بیمه، شهرداری و بیمارستان ها. در کل سالمندانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند ترجیح می دهند در خانه شخصی خود بمانند و این خدمات را دریافت نمایند. دوستان عزیز چنانچه علاقمند به آشنایی با بیمه های درمانی این کشور هستید میتوانید مقاله انواع بیمه درمانی در سوئیس را مطالعه نمایید.

سرای سالمندان سوئیس

سازمان خیریه مراقبت های سالمندی

سالمندانی که مبتلا به زوال عقلانی هستند می توانند از بیمه درمانی دولتی استفاده نمایند. همچنین موسسات خیریه از سالمندانی که بیماری آلزایمر داشته و علاوه بر آن بی بضاعت هم هستند حمایت مالی می کند. موسسات خیریه در این کشور برای ارائه خدمات بهتر به سالمندان همواره در کوشش و تلاش هستند.

بیشتر بدانید!
تحصیل در سوئیس چه مزایا و کیفیتی دارد؟

تا هزینه مراقبت سالمند در سوئیس بخصوص این نوع بیماران آلزایمری را با کمک دولت تامین نماید. جهت اطلاع سانی می توان گفت که سایت Palliative.ch فهرستی از بیمارستان ها و کلینیک های درمانی سوئیس است که خدمات مرتبط به بیماریهای صعب العلاج را ارائه می نماید.

BUPA GLOBAL

یکی از سازمان های بیمه خصوصی در سوئیس Bupa Global می باشد. که هدفش کمک کردن به افراد سالمند خانواده ها ست که بتوانند بعد از 60 سالگی زندگی سلامت و شادی داشته باشند. این سازمان مورد اعتماد بیش از 190 کشور می باشد و مهاجران بین المللی نیز از خدمات این سازمان می توانند بهره مند شوند.

Bupa ارتباطاتی با دیگر سازمان های درمانی و مراقبتی در دنیا دارد. لذا اگر قصد مهاجرت به منظور کار و زندگی بهتر در یک کشور دیگر را دارید با بیمه های درمانی خصوصی این سازمان میتوانید ایمنی و سلامت خود را تضمین کنید. همچنین این سازمان مراقبت سالمند در سوئیس را به نحو احسن انجام میدهد.

GIGNA GLOBAL

Cigna global نیز یک سازمان جهانی در زمینه بیمه درمانی بین المللی می باشد. این سازمان بیش از 30 سال سابقه و تجربه کاری دارد. که بیش از 71 میلیون مشترک از سراسر دنیا داشته و بالغ بر 31000 نفر نیروی کاری دارد. همچنین این سازمان جهانی دارای 1000000 بیمارستان، پزشک، کلینیک، متخصصان بهداشت و سلامت در سراسر دنیا می باشد.

این بدین معنی است که شما در مهاجرت به سوئیس و به عنوان یک متقاضی می توانید به امکانات و خدمات این شرکت بیمه ای دسترسی داشته باشید. افتتاح حساب بانکی در سوئیس یکی از ضروریات برای علاقمندان مهاجرت به این کشور برای استفاده از خدمات درمانی می باشد.

بازنشستگی در سوئیس

مزایای بازنشستگی در سوئیس استاندارد خوب زندگی، مالیات پائین، و خدمات بهداشت و درمان عالی می باشد که در فهرست بازنشستگی جهانی( Global Retirement Index (GRI کشور سوئیس به یکی از بهترین کشورها برای سپری نمودن دوران بازنشستگی رتبه بندی شده است.

اما درعین حال هم  از گرانترین و پر هزینه ترین کشورها برای سلامت و مراقبت های درمانی می باشد. برای انتخاب این کشور برای زندگی و سپری نمودن دوران بارنشستگی باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید. بخصوص اگر بخواهید در شهرهای مهم این کشور اقامت داشته باشید مانند زوریخ و یا ژنو. علاقمندان گرامی، برای مهاجرت به سوئیس و سپری نمودن دوران بازنشستگی در این کشور با توجه به هزینه های آن اقدام به درمان نمایید.

بازنشستگی در سوئیس

بازنشستگی اتباع خارجی

سوئیس در خصوص بازنشستگی اتباع خارجی در کشورش، سیاست های کاربردی و آسانی دارد. اما ملیت های خارجی برای گرفتن اقامت سوئیس به منظور گذران دوران بازنشستگی باید معیارها و شرایط خاصی داشته باشند. که این ضوابط بستگی به ملیت شما و همینطور بستگی به منطقه کانتونی دارد که شما قصد دارید در آن زندگی کنید.

بیشتر بدانید!
انواع بیمه درمانی در سوئیس

همانطور که گفته شد سوئیس 26 کانتون و منطقه دارد. که هر کدام در بحث مهاجرت به سوئیس مستقل عمل می کنند. بدین ترتیب که هر مهاجری باید در ابتدا محل کانتون خود را تایین و انتخاب کند. باید گفت که بیمه درمانی برای مهاجران در سوئیس هم سطح استانداردهای درمانی بین المللی می باشد. اتباع خارجی حتی برای گذراندن دوران بازنشستگی خود در این کشور بخاطر بالابودن کیفیت درمان و بهداشت، مبادرت به خرید ملک در سوئیس می نمایند.

اقامت سوئیس برای بازنشستگی

درخواست اقامت سوئیس برای بازنشستگی شرایطی دارد ابتدا باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید. هزینه زندگی خود را مشروط به استفاده از مزایای بیمه درمانی سوئیس یا دیگر سازمان های این کشور نکنید. علاوه بر آن باید بیمه بهداشت و درمان سوئیس و بیمه حوادث و تصادفات سوئیس را هم بگیرید.

شهروندان کشورهای جهان سوم نیز می توانند برای این نوع اقامت درخواست بدهند. در همین راستا مقاله ای تحت عنوان هزینه های زندگی در سوئیس برای شما علاقمندان تنظیم شده که امیدوارم با مطالعه آن اطلاعات بیشتری در باره این کشور بدست آورید.

سن بازنشستگی

بطور کلی شهروندان و مهاجران غیر کشورهای اتحادیه اروپا که بیش از 55 سال سن دارند می توانند برای اقامت سوئیس برای بازنشستگی درخواست بدهند. اما ابتدا به منظور مهاجرت به سوئیس باید درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشورشان ارسال نمایند.

علاوه بر آن بعد از گرفتن اقامت موقت و زندگی در سوئیس آنهم بطور پی در پی و مستمر بعد 10 سال می توانید درخواست اقامت دائم سوئیس را بدهید. اگر هم بعد از 12 سال یا کمتر با یک ملیت سوئیسی ازدواج کنید میتوانید درخواست شهروندی سوئیس بدهید.

کیفیت مراقبت های سالمندی

مراقبت های سالمندی در سوئیس با همکاری کانتون ها و شهرداری های این کشور و در برخی موارد با سازمان های خیریه می باشد. همچنین کیفیت مراقبت های سالمندی در سوئیس همپای استانداردهای مراقبت و درمان جهانی بوده و مهاجران به این کشور نیز می توانند از این خدمات با کیفیت استفاده نمایند.

 

و شما علاقمند گرامی چنانچه در خصوص موضوع چگونگی و شرایط مراقبت های سالمندی در کشور زیبای سوئیس اطلاعات بیشتری لازم داشتید میتوانید با مشاورانIIL تماس گرفته تا ارتباط زنده ویدیوکال داشته یا برای مشاوره حضوری با وکیل مرتبط با کار خود وقت رزرو نمایید.  در ضمن از اینکه برای مطالعه مقالات گردآوری و تنظیم شده ما وقت میگذارید کمال تشکر را داریم.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟