منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

دریافت و تمدید کارت اقامت پرتغال

دریافت و تمدید کارت اقامت پرتغال، مدت اعتبار کارت اقامت پرتغال
دریافت و تمدید کارت اقامت پرتغال، مدت اعتبار کارت اقامت پرتغال
از جمله سوالاتی که مخاطبین موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همیشه می پرسند این است که پروسه دریافت و تمدید کارت اقامت پرتغال چگونه است؟ همچنین می پرسند که کارت اقامت پرتغال چقدر اعتبار دارد و چند وقت یک بار باید تمدید شود. با هدف روشن کردن یک سری موضوعات و پاسخ دادن به این سوالات مقاله « دریافت و تمدید کارت اقامت پرتغال » تهیه شده است. با ما همراه باشید. 

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

از جمله سوالاتی که مخاطبین موسسه حقوقی اریکه عدل همیشه می پرسند این است که پروسه دریافت و تمدید کارت اقامت پرتغال چگونه است؟ همچنین می پرسند که کارت اقامت پرتغال چقدر اعتبار دارد و چند وقت یک بار باید تمدید شود. با هدف روشن کردن یک سری موضوعات و پاسخ دادن به این سوالات مقاله « دریافت و تمدید کارت اقامت پرتغال » تهیه شده است. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

 

دریافت و تمدید کارت اقامت پرتغال

بعد از اینکه درخواست شما در سازمان SEF تایید می شود ، شما باید هزینه صدور کارت اقامت را پرداخت کنید و بعد از ۱۰ تا ۲۰ روز کارت اقامت پرتغال شما که برای مدت 2 سال معتبر است صادر می شود و تحویل شما می گردد. که برای تمدید این کارت در صورتیکه سوء پیشینه ای نداشته باشید و مدت اقامت خود را بسته به برنامه خود سپری کرده باشید میتوانید کارت اقامت خود را با نرخ هزینه سالی که در آن هستید تمدید نمایید.

 

کارت اقامت پرتغال با اعتبار دو سال

کارت اقامت پرتغال شما که برای دو سال معتبر است به شما اجازه می دهد که آزادانه به کشور های حوزه شنگن سفر کنید بدون اینکه نیازی به درخواست ویزا داشته باشید. البته برای احتیاط باید پاسپورت ایرانی خود را به همراه داشته باشید.

در این دو سال شما باید مطابق به برنامه مهاجرتی خود حداقل شرط ماندن در پرتغال را رعایت کنید. مثلا در برنامه گلدن ویزا پرتغال این مدت ۷ روز در سال است.برای تمدید کارت اقامت پرتغال شما باید درخواست تمدید اقامت را بدهید و این درخواست باید حداقل ۳۰ روز قبل از اینکه کارت اقامت شما منقضی شود ، شروع شود.

بیشتر بدانید!
آشنایی با شهر لیسبون در پرتغال

در طول پروسه تمدید کارت اقامت پرتغال شما باید مجددا بیومتریک ( اثر انگشت و … ) را انجام دهید ،‌ نامه عدم سوء سابقه جدید ارائه دهید و هزینه تمدید را برای هر نفر پرداخت کنید.  علاوه بر این هزینه یک هزینه پردازش درخواست برای شخص اصلی و وابستگان نیز باید پرداخت شود.

 

کارت اقامت سال سوم و چهارم

کارت اقامت پرتغال شما اکنون برای مدت ۲ سال معتبر است که سال سوم وچهارم حضور شما در پرتغال را پوشش می دهد. در طول این مدت شما باید متناسب با برنامه مهاجرتی خود در پرتغال ، مدت قانونی را در پرتغال بمانید. این مدت مثلا در برنامه گلدن ویزای پرتغال ۱۴ روز متوالی یا متناوب است.

در پایان سال چهارم مجددا باید پروسه تمدید کارت اقامت پرتغال را طی کنید. پروسه تمدید در این زمان هم کاملا مشابه پروسه تمدید در پایان سال اول است.

 

کارت اقامت سال پنجم

شما اکنون کارت اقامت دیگری دارید که برای مدت یک سال معتبر است و سال پنجم حضور شما در پرتغال را پوشش می دهد. در پایان ۵ سال شما می توانید برای اخذ اقامت دائم پرتغال و به دنبال آن دریافت پاسپورت پرتغال اقدام کنید. مدت زمان دریافت پاسپورت پرتغال اخیرا کاهش یافته است. برای اطلاع بیشتر به مقاله « دریافت پاسپورت پرتغال بعد از ۵ سال » مراجعه کنید.

نکته مهم این است که با وجود اینکه شما در پایان مدت ۵ سال قانونا می توانید برای دریافت پاسپورت پرتغال درخواست بدهید اما عملا این کار را بدون دریافت اقامت دائم نمی توانید انجام دهید. پس در نتیجه برای دریافت پاسپورت پرتغال باید اول اقامت دائم پرتغال را دریافت کنید.

بیشتر بدانید!
میزان توان مالی برای ویزا دی هفت پرتغال

 

مدت اعتبار کارت اقامت پرتغال

شما سه کارت اقامت یعنی دو تا دو ساله و یک یکساله دریافت میکنید که بعد از آن میتوانید در سال ششم برای پاسپورت خود اقدام نمایید. در این سالها بسته به برنامه ی اقامتی خود باید مدت زمان لازم برای تمدید اقامت خود را پر کنید مثلا برای تمکن مالی پرتغال باید نباید 6 ماه متوالی یا 8 ماه متناوب بیرون از خاک پرتغال باشید و یا برای گلدن ویزای پرتغال باید 7 روز در سال در پرتغال حضور داشته باشید.

 

پرسش و پاسخ

کارت های اقامت پرتغال چند ساله هستند؟

شما سه کارت اقامت یعنی دو تا دو ساله و یک یکساله دریافت میکنید که بعد از آن میتوانید در سال ششم برای پاسپورت خود اقدام نمایید.

در چه صورت میتوانیم کارت اقامت پرتغال خود را تمدید کنیم؟

برای تمدید این کارت در صورتیکه سوء پیشینه ای نداشته باشید و مدت اقامت خود را بسته به برنامه خود سپری کرده باشید میتوانید کارت اقامت خود را با نرخ هزینه سالی که در آن هستید تمدید نمایید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد دریافت و تمدید کارت اقامت پرتغال میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به پرتغال مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید و در صورتی هم که قصد خرید ملک در پرتغال را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک باخبر شوید.

بیشتر بدانید!
مزایای ویزای طلایی پرتغال

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟