منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

شهروندی نوزاد در سوئیس چگونه امکان پذیر است ؟

 موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون تولد نوزاد در سوئیس و چگونگی اخذ شهروندی نوزاد در سوئیس نکاتی را  مطرح می نماید. این کشور با کیفیت های بالای زندگی و سلامت همواره هدفی ایدآل برای مهاجران بوده است. مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت سوئیس با تولد نوزاد تحت شرایطی امکان پذیر است.  برای ثبت هویت نوزاد در سوئیس لازم است مدارکی به دفتر ثبت شهری ارائه گردد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون تولد نوزاد در سوئیس و چگونگی اخذ شهروندی نوزاد در سوئیس نکاتی را  مطرح می نماید، همانطور که میدانیم سوئیس با سطح  کیفیت بالای زندگی و سلامت هدفی ایده آل برای مهاجرت است. مهاجرت به کشور سوئیس و اخذ اقامت سوئیس با تولد نوزاد تحت شرایطی امکان پذیر است. در نظر داشته باشید که برای ثبت هویت نوزاد در سوئیس لازم است مدارکی به دفتر ثبت شهری و مدنی  ارائه گردد.

 

تولد نوزاد در سوئیس

در خصوص موضوع تولد نوزاد در سوئیس مطالعاتی انجام داده ایم، چگونگی های بسیاری در این رابطه وجود دارد. با وجود این ، اطلاعات مرتبط با تولد نوزاد در سوئیس را با شما در میان می گذاریم، مباحث مرتبط با مهاجرت و اخذ شهروندی نوزاد در سوئیس را با ما دنبال کنید.

خاطر نشان می کنیم که زندگی در این کشور کیفیت بالایی دارد و  افراد بیشماری آرزوی زندگی و تولد نوزاد در سوئیس را دارند. شهروندی، اقامت دائم، اقامت موقت از دغدغه های همیشگی مهاجران بوده است. راجع به ثبت هویت نوزاد در سوئیس  در پاراگراف های بعدی توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

سعی داریم با زبانی ساده دانسته های خود را در باره شهروندی از طریق تولد به اشتراک بگذاریم. از سوئی کشور سوئیس قوانین محدود کننده ای برای شهروندی از طریق تولد دارد، البته که  تولد نوزاد در سوئیس بسیار ایمن است زیرا  بهترین امکانات پزشکی را دارد. شهروندی نوزاد در سوئیس برای مهاجران با سوالاتی همراه است که به آنها خواهیم پرداخت.  از آنجا که امکانات پزشکی خوب و مناسب در بهبود روند درمان بسیار موثر است، همواره مهاجران در پی انتخاب سوئیس برای کارهای درمانی خود هستند، زیرا که این کشور خدمات پزشکی و درمانی در سطح درجه یک بین المللی دارد.

 

سوالات پیرامون شهروندی سوئیس برای نوزاد

در رابطه با شهروندی نوزاد در سوئیس این سوالات برای مهاجران پیش می آید، اگر قبل و بعد از سفر به سوئیس باردار شوند چه وضعیتی خواهند داشت. ثبت هویت نوزاد در سوئیس در شرایط گوناگون چگونه است؟

اگر در هواپیما زایمان کنند، اگر همسرشان یک سوئیسی باشد، آیا می توانند شهروندی بگیرند؟اگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا دیگر کشورها باشند، چگونه هویت فرزند خود را به ثبت برسانند. اگر ازدواج نکرده در سوئیس بچه دار شوند، چکار باید بکنند. آیا تولد نوزاد در سوئیس منجر به اقامت میشود؟

علیرغم این  ابهامات،  پاسخ های مخصوص و قوانین مرتبطی در خصوص این موارد وجود دارد. تولد نوزاد در سوئیس یکی از راههای اخذ شهروندی است، با این وجود شهروندی کشور سوئیس خیلی آسان نیست. ثبت هویت نوزاد در سوئیس اولین قدم اخذ حق شهروندی سوئیس است، ولیکن حق شهروندی با داشتن شرایط لازم  و طی مراحل قانونی و بنا به برخی روابط امکان پذیر می باشد.

 

ثبت هویت نوزاد در سوئیس

به عبارت دیگر، ثبت هویت نوزاد در سوئیس اسناد و مدارکی را لازم دارد که این اسناد و مدارک بنا به چگونگی و محل زایمان بایستی به دفاتر شهری هر منطقه ارائه شود.  بطور معمول هر کودکی که در سوئیس متولد شود باید طی سه روز از هنگام تولدش، در دفتر ثبت شهری و مدنی، منطقه ای که متولد شده ثبت گردد که  معمولا مسئولان خود بیمارستان اینکار را انجام می دهد و با ارتباطی که با دفتر ثبت شهری می گیرند مشخصات نوزاد را به ثبت میرسانند.

بیشتر بدانید!
بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ملکی در سال 2022

تولد نوزاد در بیمارستان ثبت هویت نوزاد در سوئیس  را آسان می کند، بیمارستان مراحل لازم را برای ثبت هویت نوزاد تکمیل می کند. البته که تولد نوزاد در سوئیس باید در ابتدا ثبت و سپس بررسی شود که آیا صلاحیت حق شهروندی دارد یا نه . همانطور که پر واضح است، اخذ حق شهروندی در کشور سوئیس برای بسیاری از افراد و مهاجران یک ایده آل است.

با این حال استثنائات دیگری هم  وجود دارند اگر نوزاد در خانه متولد شود آن موقع تکلیف چیست؟ و یا اگر در منطقه دیگری متولد شود روند کار ثبت چگونه خواهد بود.

 

تولد نوزاد در خانه

اگر نوزاد در خانه بدنیا بیاید، ثبت هویت نوزاد در سوئیس توسط مادر، پدر و یا شخص ثالثی که هنگام تولد حضور داشته، امکان دارد. باید گفت شخص ثالث می تواند یک ماما باشد، پدر، مادر و یا ماما مشخصات نوزاد را در نامه ای به دفتر ثبت شهری می دهند تا هویت نوزاد تایید گردد. ثبت هویت نوزاد در سوئیس به تایید پدر، مادر و یا ماما نیاز دارد، هر چند که ماما هنگام زایمان به عنوان شاهد محسوب می شود.

در حالی که اگر پدر هنوز با مادر بچه ازدواج نکرده باشد، فقط  پدر می تواند قبل از تولد و یا هنگام ثبت، هویت نوزاد را تایید و به رسمیت بشناسد. در کل ثبت هویت نوزاد در سوئیس به عهده پدر، مادر، ماما یا بیمارستان است، به عبارتی عامل خون در هویت نوزاد مهم است و نقش تعیین کننده دارد.

تولد نوزاد در سوئیس ، ثبت هویت نوزاد در سوئیس ، شهروندی نوزاد در سوئیس

مدارک لازم برای ثبت احوال نوزاد در دفتر شهری یا Zivil standesamt

  • گواهینامه ازدواج یا مدارک خانوادگی
  • اثبات آدرس
  • اثری دال بر شناسایی( در ایران اثر پای نوزاد مدرک است)
  • پاسپورت والدین
  • مجوز اقامت ( اگر که شهروند سوئیس نیستند)
  • گواهی صادر شده سفارت از وضعیت شهری و مدنی اگر که والدین  ازدواج نکرده باشند
  • اعلام تولد
  • فرم ثبت نام کامل و هزینه آن

در نظر داشته باشید که مدارک برای ثبت هویت نوزاد در سوئیس باید به دفتر ثبت شهری  ارائه گردد و  نقش پدر و مادر در ثبت هویت و شهروندی  سوئیس اجتتاب ناپذیر است.

 

بچه دار شدن توریست ها و خارجی ها در سوئیس

از آنجا که کیفیت مراقبت های بهداشتی و سلامت در سوئیس بسیار مشهور و معروف است، توجه بسیاری از زنان که تمایل دارند کودکان خود را با حداقل ریسک به دنیا بیاورند، جلب کرده است. زنان بسیاری  علاقمند به تولد نوزاد در سوئیس هستند.

چنانچه از کشورهای حوزه  شینگن نیستید برای درمان البته به ویزای پزشکی نیاز خواهید داشت. هر چند کشورهایی که  معاهدات سلامت دو طرفه با سوئیس داشته باشند، نیاز به ویزای پزشکی ندارند. تولد نوزاد در سوئیس  همراه با کیفیت بالای سلامت است، ثبت هویت نوزاد در سوئیس  و ویزای پزشکی برای توریست های حوزه شینگن  راحت تر است. همانطور که می بینیم برخی از کشورها راحت تر می توانند از امیتازهای سوئیس بهره مند شوند، اگر که با این کشور تعاملاتی داشته باشند.

بیشتر بدانید!
دلیل فریب ایرانیان در پروسه مهاجرت

 

مدارک لازم تایید وضعیت پزشکی

لازم به ذکر است، اسناد استانداردی مانند اظهارهای بانکی، گزارش پزشکی محلی، گواهی پزشکی بیمارستان یا گواهی از دکتر در سوئیس بایستی تهیه کنید تا تاریخ پذیرش و وضعیت پزشکی تان تایید گردد. در جریان باشید، هر پرداختی که انجام داده اید را باید نگه دارید تا بنا بر درخواست مراجع، بتوانید ارائه دهید.

مهاجران  و مسافر ان می تواند اطلاعات در این خصوص را از سفارت کشور خود بدست آورد، از این روی ارتباط با سفارت نیز مفید می باشد. برای اخذ شهروندی نوزاد در سوئیس باید با دفاتر ثبت شهری و مدنی هر منطقه این کشور هماهنگ بود.

 

اهمیت کارت سلامت برای توریست ها

به منظور بهره بردن از امکانات سلامت این کشور، توریست ها قبل از ورود به این کشور لازم است بیمه سلامت بگیرند، اگر توریست ها جزو کشورهای اتحادیه اروپا باشند و یا قوانین دو طرفه و متقابل  با کشور سوئیس داشته باشند، کارت بیمه سلامت معمولا برایشان کافی است. اگر سوئیس قوانین و معاهدات متقابل و دو طرفه ای با  هر کشوری داشته باشد، از این روی برای درمان نیز امتیازاتی به آن کشور می دهد.

لذا توریست ها و گردشگرانی که مقیم سوئیس نیستند و کارت سلامت ندارند، باید هزینه های بارداری و زایمان را خصوصی پرداخت کنند، و از شرکت های بیمه خصوصی کمک بگیرند. برخورداری از کارت بیمه سلامت برای تولد نوزاد در سوئیس  بسیار مفید می باشد.

 

بار مالی تولد نوزاد در سوئیس

معمولا بیمه های مسافرتی مشکلات و شرایط سخت مرتبط با بارداری و زایمان را پوشش می دهند، اما زایمان های معمولی و طبیعی مشکل چندانی وجود نمی آورند. لذا بهتر است قبل از مسافرت با سازمان بیمه گر خود چک کنید و یک بیمه خصوصی بگیرید. بهتر است برای تولد نوزاد قبل از مهاجرت به فکر بیمه باشید، بیمه و کارت سلامت برای زایمان امکانات و امتیازات مفیدی دارد.

هزینه زایمان در سوئیس متوسط  7.751 دلار است، اما با محاسبه هزینه امکانات و نوع دکتر و دیگر تسهیلات متفاوت خواهد بود. البته که تولد نوزاد در سوئیس بار مالی دارد و خدمات حمایتی بیم را لازم دارد.  با این وجود شهروندی نوزاد در سوئیس برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا آسان تر است.

 

شهروندی نوزاد در سوئیس

آیا فرزند من که در سوئیس متولد میشود شهروند سوئیس است؟ این سوالی است که  مهاجران در جستجوی پاسخ آن هستند. هنگامی که نوزادی از پدر و مادر سوئیسی متولد می شود، خود بخود شهروند سوئیس محسوب می شود. تولد نوزاد با پدر و مادر اهل این کشور حق شهروندی می آورد. حق شهروندی اتوماتیک وار به پدر و مادر سوئیسی تعلق می گیرد.

بیشتر بدانید!
مهاجرت به اروپا با خرید ملک خارجی

در مقابل، بچه هایی که از مادران سوئیسی ازدواج نکرده متولد می شوند، شهروند سوئیسی به حساب می آیند. منتها بچه هایی که از ملیت خارجی در سوئیس متولد می شوند خودبخود شهروند محسوب نمی شوند. شهروندی نوزاد در سوئیس شرایط خاصی دارد، شهروندی نوزاد بر اساس شرایط پدر و مادر داده می شود، ملیت پدر و مادر در شهروندی این کشور بسیار مهم است.

 

حق شهروندی با تولد در خاک سوئیس

بهر حال شهروندی نوزاد در سوئیس تحت قوانین و شرایط خاصی است. برخلاف بسیاری از کشورها، تولد نوزاد در خاک سوئیس خود بخود حق شهروندی ایجاد نمی کند، مگر اینکه یکی از والدین سوئیسی باشد، و یا نوزاد از پدر مادر سوئیسی  باشد که با هم ازدواج کرده باشند.

اگر پدر سوئیسی باشد ولی با مادر بچه ازدواج نکرده، نوزاد حق شهروندی سوئیس را دارد. با اینحال شهروندی با تولد نوزاد درسوئیس قید و بندهای خاصی دارد، پیچیده بنظر می رسد اما امکان پذیر است. شهروندی سوئیس صرفا با تولد بدست نمی آید.

 

درخواست شهروندی و سن کودک

اصلیت پدر باید تا قبل از 22 سالگی بچه تایید شود تا کودک شهروند سوئیس به حساب بیاید. چنانچه کودک خارجی زیر 22 سال که به مدت 5 سال در سوئیس بدون وقفه زندگی کرده بخصوص یک سال قبل درخواست، می تواند شهروند سوئیس محسوب شود. اقامت 5 ساله کودک خارجی در سوئیس می تواند منجر به شهروندی شود، با این همه شهروندی نوزاد راههای گوناگونی دارد.

والدینی که  حق شهروندی سوئیس را از دست داده  اما روابط خوبی با سوئیس دارند، بچه آنها می تواند با شرایط خاصی شهروند این کشور به حساب آید. روابط مناسب والدین با کشور سوئیس امتیازی برای شهروندی نوزاد در سوئیس  به حساب می آید.

شهروندی  با داشتن روابط  مناسب والدین با کشور سوئیس امکان پذیر است، منظور از شرایط خاص این است که چه ملیتی دارند و چند سال در سوئیس زندگی کرده اند. تولد نوزاد در سوئیس و حق شهروندی در گرو روابط مناسب والدین با کشور سوئیس است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شهروندی نوزاد در سوئیس میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به سوئیس مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در سوئیس را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟