منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی

خیلی ها که قصد مهاجرت به پرتغال را دارند از ما می پرسند که کدام شهر پرتغال برای زندگی بهتر از بقیه است. در این فرصت ما به معرفی بهترین شهرهای پرتغالی پرداخته ایم...

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد دارد در مورد بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی صحبت کند. پرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا و دارای جمعیت 10.5 میلیون نفر است . شهر های این کشور از نظر شاخص زندگی و جذب توریست در ردیف خوبی قرار دارند. اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید ، توصیه میکنیم این مقاله را از دست ندهید.

نگاهی به بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی

وقتی صحبت از بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی به میان می آید ، باید فاکتور ها و معیار های بسیاری را در نظر گرفت. هر چه نباشد ، میخواهیم یک زندگی با کیفیت را ارزیابی کنیم.

در ادامه نگاهی به شهرهای لیسبون ، پورتو ، براگا ، آویرو ، فارو و کویمبرا می اندازیم و به همراه هم بررسی می کنیم که کیفیت زندگی در این شهر ها چگونه است.

شهر لیسبون (Lisbon)

لیسبون همیشه در صدر بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور پرتغال، لیسبون است. امروزه لیسبون از لحاظ مختلف اهمیت فراوانی یافته و به‌عنوان دومین قطب اقتصادی در شبه‌جزیره ایبری پس از مادرید مطرح می‌شود.

این شهر که شهری مدرن و مبتنی بر اصول  شهرسازی محسوب می‌شود، وسعت بسیاری داشته و حدود ۳٬۳۴۰٬۰۰۰ نفر ساکن آن هستند.

بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی

این شهر بیش‌ترین ثروت کشور پرتغال را در خود ذخیره کرده و از شهرهای مهم اتحادیه اروپا محسوب می‌شود؛ به‌طوری که ۴۵ درصد از کل تولیدات کشور به این ناحیه اختصاص دارد. شهر لیسبون قطب سیاسی پرتغال بوده و دولت این کشور در این شهر مستقر شده‌است.

بدون شک لیسبون یکی از بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی است. اگر میخواهید حساب و کتابی در خصوص هزینه های زندگی در این شهر بکنید ، حتما مطلب هزینه زندگی در لیسبون پرتغال را مطالعه نمایید. 

بیشتر بدانید!
چطور برای ویزای پرتغال عکس بگیریم؟

 

شهر پورتو (Porto)

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید ،نام شهر پورتو در لیست بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی به چشم میخورد . شهر زیبای پورتو که از دل سنگ گرانیت تراشیده شده و در نزدیکی دهانه رود «دورو» (Douro) قرار گرفته است، دومین شهر بزرگ پرتغال بوده و مجموعه‌ای غنی از جاذبه‌های فرهنگی گوناگون را برای گردشگران فراهم می‌کند. پورتو به همراه لیسبون، از مراکز مهم اقتصادی این کشور است.

بهترین شهرهای پرتغال ، شهر پورتو پرتغال زندگی در پورتو

منطقه شهری پورتو 2.9 میلیون نفر جمعیت دارد. قدمت شهر پورتو در پرتغال به ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد و از این رو این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا نیز محسوب می شود . شهرت بیشتر پورتو بابت پل ها و شراب آن می باشد.

آب و هوای شهر پورتو با توجه به این که در کنار رود دورو قرار گرفته، معتدل و در اغلب اوقات سال مساعد است. نکته دیگر اینکه هزینه های زندگی در پورتو در مقایسه با لیسبون در اغلب موارد مناسب تر است. 

 

براگا (Braga)

یکی از مهمترین شهر های پرتغال که در شمال غربی این کشور و در استان مینیو واقع شده است. این شهر بعد از لیسبون و پورتو ،مهمترین شهر کشور محسوب می گردد.

براگا شهری شیک با کوچه‌ها و میدان‌های باستانی و کلیساهایی باشکوه است و صدای ناقوس‌ها، ارتباط قدیمی این شهر با جهان معنوی را یادآوری می‌کند.در سال 2012 براگا به عنوان پایتخت جوانان اروپا معرفی شد.

شهر براگا در پرتغال

این شهر با فراوانی کافه، مغازه، رستوران و بار ، شهری زنده و پرجنب وجوش می باشد، اما یکی از مذهبی ترین شهرها در پرتغال محسوب می شود .جمعیت شهر براگا طبق آخرین آمار حدود 775 هزار نفر برآورد شده است.

بیشتر بدانید!
دریافت کد NIE اسپانیا و NIF پرتغال

اگر قصد مهاجرت و زندگی در پرتغال را دارید ، براگا می تواند یک تجربه به یاد ماندنی برای شما باشد.

 

آویرو (Aveiro)

شهری در ساحل غربی پرتغال است که در امتداد یک تالاب به نام ریا د اویرو قرار دارد. آویرو یک شهر زنده است که به دلیل پل‌های طاقی شکل، قایق‌ها و کانال‌های زیبایش، ونیز پرتغال نامیده می‌شود. معماری ساختمان های شهر بیشتر شبیه معماری هنرنو می باشد.

شهر آویرو پرتغال

آویرو آب و هوای گرم تابستانی دارد که تحت تأثیر نزدیکی آن به اقیانوس اطلس است . این منطقه همچنین به خاطر صنایع سرامیک و تجارت، بازتابی از پیشرفت های منطقه به شمار می آید.

جمعیت شهر آویرو حدود 78 هزار نفر می باشد .جالب است بدانید که نرخ بیکاری در این شهر حدود 5 درصد برآورد شده است.

 

فارو (Faro)

فارو پایتخت منطقه الگارو است که یکی از ویژگی های این شهر ، سبک معماری منحصر به فرد آن می باشد، شما می توانید در این شهر آثار زیبای معماری های نئوکلاسیک و قرون وسطی را تماشا کنید.

فارو ۲۰۲٫۵۷ کیلومترمربع مساحت و 64 هزار نفر جمعیت دارد ، همچنین این شهر در جنوبی‌ترین نقطه کشور پرتغال واقع شده‌است.

شهر فارو در پرتغال ، بهترین شرههای پرتغال برای زندگی

این شهر نسبت به شهرهای دیگر بیشتر به فرهنگ پرتغال نزدیک است . در این منطقه جاذبه‌هایی نظیر دریای زیبا، میدان‌ها و پارک، بخش تاریخی شهر با کافه‌ها و کوچه‌های تنگ، موزه‌های باستان‌شناسی و یک کلیسای جامع رنسانسی به نام قلعه اسقف، وجود دارد.

 

کویمبرا (Coimbra)

این شهر به شهر دانشگاهی کشور پرتغال معروف است. نام دانشگاه معروف این شهر Coimbra University است. در اوایل قرن دوازدهم میلادی این شهر بعنوان پایتخت کشور پرتغال محسوب می‌شده و در حال حاضر بعنوان قدیمیترین شهر دانشگاهی در کشور پرتغال و دارنده یکی از قدیمیترین دانشگاه‌ها در اروپا است.

بیشتر بدانید!
گلدن ویزا جدید پرتغال از جولای 2021 برای سرمایه گذاران

کویمبرا بعد از شهرهای پورتو و لیسبون از مهمترین شهرهای کشور پرتغال است و نقش مهمی را در مرکزیت کشور پرتغال بازی می‌کند .در حقیقت بیشتر افراد کویمبرا را رمانتیک‌ترین شهر این کشور می‌دانند.

آب و هوای این شهر معتدل است. این شهر به دلیل عبور رودخانه از آن دارای چشم‌اندازهای زیبایی در هنگام غروب و شب می‌باشد. به دلیل جمعیت زیاد دانشجو دارای مراکز خرید زیبا و متنوع و همچنین مراکز تفریحی متعددی است.

شهر کویمبرا پرتغال بهترین شهرهای پرتغال

ممکن است برخی که قصد سرمایه گذاری در پرتغال را دارند و می خواهند از این طریق مهاجرت کنند، در خصوص بازدهی اجاره ملک سوال داشته باشند. این موضوع برای انتخاب شهر برای آنها اهمیت دارد. در این خصوص توصیه می کنیم مقاله بازدهی اجاره در گلدن ویزای پرتغال در وبسایت اینوستایم (Investime) مطالعه شود.

اگر قصد مهاجرت به پرتغال و زندگی در این کشور زیبا ( به قول آمریکایی ها : سرزمین آب و آفتاب) دارید و می خواهید بهترین شهر برای زندگی در پرتغال را پیدا کنید با ما تماس بگیرید. همکاران ما با کمال میل اطلاعات کاملی درباره روشهای مهاجرت به پرتغال و موارد کلیدی به شما خواهند داد.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟