منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مهاجرت از طریق کار به فرانسه چگونه است؟

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون مهاجرت از طریق کار به فرانسه مطالبی را عنوان و در مورد انواع مجوز کار در فرانسه  و کمبود نیروی کار حرفه ای در فرانسه توضیحاتی ارائه می دهد . فرانسه در زمینه IT  و زبان انگلیسی نیاز به نیروهای حرفه ای دارد، علیرغم حمایت فرانسه از نیرو های کار داخلی، در برخی از مشاغل با کمبود نیروی ماهر مواجه است. شرکت های بین المللی طی قرارداد با شرکت فرانسوی می توانند مجوز کار بگیرند و از امتیازات خوبی هم بهره مند شوند. به تعدادی از شغل های مورد نیاز در فرانسه  اشاره خواهیم کرد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون مهاجرت از طریق کار به فرانسه مطالبی را عنوان و در مورد انواع مجوز کار در فرانسه  و کمبود نیروی کار حرفه ای توضیحاتی ارائه می دهد . فرانسه در زمینه IT  و زبان انگلیسی نیاز به نیروهای حرفه ای دارد، علیرغم حمایت فرانسه از نیرو های کار داخلی، در برخی از مشاغل با کمبود نیروی ماهر مواجه است. شرکت های بین المللی طی قرارداد با شرکت فرانسوی می توانند مجوز کار بگیرند و از امتیازات خوبی هم بهره مند شوند. به تعدادی از شغل های مورد نیاز در فرانسه  اشاره خواهیم کرد.

 

مهاجرت از طریق کار به فرانسه

در مورد مهاجرت از طریق کار به فرانسه بهتر است بدانیم این کشور  یکی از بزرگترین کشورهای اروپای غربی با فرهنگ بسیار غنی است. عضو شورای امنیت سازمان ملل و بخشی از منطقه شینگن اروپا می باشد. مسئولان فرانسوی نظرشان بر این بوده که از نیروی کار داخلی حمایت کنند، اما اخیرا با کمبود نیروی حرفه ای مواجه شده و در نهایت متقاعد به ایجاد تغییراتی در نظرات شان شدند. مهاجرت کاری به این کشور در مقایسه با قبل خیلی بیشتر شده اشت.

به همین خاطر مهاجرت  خارجی ها از طریق کار حرفه ای به فرانسه قوت بیشتری پیدا کرد. مهاجرت از طریق کار به فرانسه بعد از تغییر نظر مقامات فرانسوی از اهمیت بیشتری برخوردار شد. فرانسه با نیروی کار ماهر خارجی در رشته IT مواجه است و این کمبود در عملکرد بسیاری از شرکت های فرانسوی تاثیر گذاشته است. برای مهاجرت از طریق کار به فرانسه باید به مشاغل مورد نیاز در فرانسه توجه بسیاری کرد. مهاجرت کاری به این کشور سابقه چندین ساله دارد.

در این مقاله درباره مهاجرت از طریق کار به فرانسه صحبت می کنیم همچنین مطالبی درباره مشاغل مورد نیاز در فرانسه مطرح می کنیم. در دهه گذشته تغییراتی در روند کاری فرانسه ایجاد شد، از جمله چندین مجوز کاری از طرف مسئولان این کشور صادر شد اما علیرغم این تحولات، همچنان تاکید بر  حمایت از نیرو های کار داخلی دارند. مهاجرت کاری به فرانسه از طریق شغل های مورد نیاز در این کشور رو به افزایش و گسترش می باشد.

 

 قانون مهاجرت به کشور فرانسه

تمامی درخواست های مجوز کاری در دپارتمان محلی و شهری فرانسه صورت می گیرد، Direction Departmental du Travail, de L’Emploi et de la Formation  .Professionalle (DDTEFP)

قانون مهاجرت کشور فرانسه اعلام کرد فقط کارفرمایان می توانند درخواست مجوز کار را تهیه کنند، به همین دلیل قانون مهاجرت جزئیات و راهنمایی های کاملی را برای کارفرمایانی که مایل به استخدام نیروی کار ماهر خارجی بودند را تنظیم کرد. اگر کارفرمایی در فرانسه اعلام کند که نیاز به تخصص و مهارت شما دارد، مهاجرت از طریق کار به فرانسه بسیار آسان تر خواهد بود.

قانون مهاجرت به فرانسه برای جذب نیروهای متخصص و ماهراصلاح شده است. مشاغل مورد نیاز در فرانسه  نمایانگر این است که نیروهای متخصص خارجی می توانند به این کشور برای کار مهاجرت کنند. مهاجرت از طریق کار به فرانسه مسلما بهتر است که  با هماهنگی و اعلام نیاز کارفرما باشد و همچنین بر حسب نیازهای این کشور باید اعلام درخواست کرد.

بیشتر بدانید!
اخذ اقامت سوئد با ثبت شرکت برای ایرانیان

قانون مهاجرت فرانسه این مورد را بسیار تاکید کرده و به اهمیت درخواست و نیاز کارفرما توجه خاصی دارد.  شش مقوله برای مجوز کار در فرانسه وجود دارد که طبق ذیل  به آنها اشاره می کنیم.  توجه به مشاغل مورد نیاز در فرانسه  یعنی مطلع شدن از نیازمندیهای شغلی این کشور ، با در نظر گرفتن اولویت ها می توانیم تصمیم درستی برای انتخاب بهترین گزینه شغلی داشته باشیم.

مهاجرت از طریق کار در فرانسه، مجوز کار در فرانسه، مشاغل مورد نیاز در فرانسه

 انواع مجوز کار در فرانسه

مجوز کار در فرانسه 6 نوع است، برای تمامی این مجوزها بایستی از طرف کارفرما و یا شرکت فرانسوی، نیاز به مهارت و تخصص شما اعلام شده تا بتوانید مجوز کار در فرانسه بگیرید. مهاجرت از طریق کار به فرانسه مستلزم اخذ مجوزهای مرتبط با مهارت شما است.

1- مجوز مهارت و استعداد: این گونه مجوز برای کسانی صادر میشود که دارای مهارت و تخصصی هستند که  می تواند در اقتصاد فرانسه تاثیر گذار باشد. از جمله کسانی که دارای استعداد ذاتی در هنر، ورزش و علوم هستند. هنرمندان، ورزشکاران و دانشمندان می توانند با گرفتن مجوز کاری فعالیت های خود را در فرانسه توسعه دهند. هنر، علوم و ورزش در مشاغل مورد نیاز در فرانسه عنوان شده اند.

2- مجوز کارگران موقت و دستمزدی: این مجوز برای کارگران مهاجری می باشد که مستقیما توسط یک شرکت فرانسوی بطور موقت استخدام می شوند. این مجوز برای تعدادی از مشاغل محدود صادر میشود، هر منطقه  فرانسه به تعداد محدودی از این مشاغل نیاز دارد. مجوز کارگران موقت دو زیر شاخه طبق ذیل دارد:

الف- کارگران دستمزدی،  ا قرارداد بیش از 12 ماه

ب – کارگران موقت، با قرارداد کمتر از 12 ماه

 

انتقال دفتر و نیروی کار به فرانسه

3- نوع دیگر مجوز بدین گونه است که  کارمند می تواند کسب و کار بین المللی خود را به دفاتر و یا به کسب و کارهای وابسته در فرانسه انتقال دهد. این کارمند مورد نظر باید حداقل به مدت 3 ماه در خارج از فرانسه استخدام بوده و حداقل  150 درصد از کمترین دستمزد فرانسه را داشته باشد.

4- مجوز کارت کارمندی، کارمندان رده بالایی که بخشی از یک گروه بین المللی هستند، را مجاز می کند که در فرانسه کار و زندگی کنند. کارمند مورد نظر باید سمت مدیریت  و یا مدیر اجرایی داشته  و یا حداقل حقوق ماهانه وی 5500 یورو باشد.

5- مجوز کار فصلی به شرکت های فرانسوی اجازه می دهد که یک کارمند یا کارگر خارجی را برای حداکثر 6 ماه در هر دوره 12 ماهه استخدام نماید. مهاجرت از طریق کار به فرانسه برای کارگران فصلی  به مدت 6 ماه میسر است.

6- مجوز علمی:  دارندگان حداقل مدرک کارشناسی ارشد را مجاز می نماید که برای انجام تحقیقات و سایر کارهای علمی وارد فرانسه شوند. مجوز کار در فرانسه تنوع خوبی دارد و مهاجران می توانند بنا به شرایط خود جهت اخذ مجوز  اقدام نمایند. توجه به مشاغل مورد نیاز در فرانسه راهنمایی برای پیدا کردن شغل مناسب و منطبق با مهارت های ما می باشد.

 

کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا نیاز به اخذ مجوز کار دارند؟

کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA )  European Economic Area بجز کشور کرواسی لزومی به اخذ مجوز  برای زندگی و کار در فرانسه ندارد. در صورتی که ملیت کشورهای کرواسی مجوز کار در فرانسه نیاز دارند اما فقط برای اولین سال شان در فرانسه به مجوز نیاز است.

بیشتر بدانید!
هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

تمامی ملیت های غیر از منطقه اقتصادی اروپا برای کار در کشور فرانسه به مجوز نیاز دارند، کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا به راحتی می توانند بدون مجوز در  فرانسه زندگی و یا کار کنند. مشاغل مورد نیاز در فرانسه برای کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا به راحتی قابل دسترسی است. مهاجرت از طریق کار به فرانسه برای کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا سخت نیست.

مهاجرت از طریق کار در فرانسه، مجوز کار در فرانسه، مشاغل مورد نیاز در فرانسه

مالیات و تامین اجتماعی در فرانسه

درخواست مجوز کار در فرانسه باید معمولا توسط یک شرکت فرانسوی تنظیم و تهیه گردد، شرکت فرانسوی قرارداد کاری را بطور مستقیم با داوطلبان امضا کرده و مسئولیت تمامی مالیات و موارد مرتبط با تامین اجتماعی را به عهده میگیرد. مالیات موضوع بسیار مهمی برای مهاجرت از طریق کار به فرانسه است.

شرکت های بین المللی یک مجوز خاصی می توانند بگیرند مبنی بر اینکه  بتوانند کارمندان شان را به دفاتر در فرانسه و یا شرکت های وابسته و تابعه انتقال دهند.  با توجه به اینکه درخواست باید توسط دفتر در کشور فرانسه تنظیم و انجام شود. مهاجرت کاری به فرانسه برای شرکت های بین المللی فرصت های بسیار خوبی ایجاد می کند. انتقال کارمندان شرکت به شرکت های تابعه در فرانسه امیتاز خوبی برای کارفرما می باشد و کارفرما درگیر استخدام کارمند  برای دفتر جدید نخواهد شد.

 

شرکت های بین المللی و مجوز کار

مهاجرت از طریق کار به فرانسه نه تنها برای کارگران و کارمندان بلکه برای شرکت ها ی بین المللی نیز امکان پذیر است، شرکت های بین المللی می توانند طی انعقاد قرارداد با یک شرکت فرانسوی مجوز کار در فرانسه را بگیرند. البته این مجوز کار خاص است و امتیازاتی دارد که در بالا ذکر نمودیم. مهاجرت کاری به فرانسه برای شرکت های بین المللی امکان بسیار خوبی است. اگر به لیست مشاغل مورد نیاز در فرانسه بیشتر دقت داشته باشیم و اولویت ها را بدانیم، می توانیم سریع تر مجوز کار در فرانسه را بگیریم.

 مهمترین امتیازات این قرارداد این است که شرکت بین المللی می توانند کارمندان خود را به دفتر کار در فرانسه و یا شرکت مرتبط انتقال دهد و دیگر دردسر استخدام و پیدا کردن نیروی ماهر را نداشته باشد.  شرکت های بین المللی از حمایت و تامین اجتماعی مناسبی در  فرانسه برخوردار خواهند بود. شرکت های بین المللی نیز باید مجوز کار در فرانسه را بگیرند. مهاجرت از طریق کار به فرانسه امتیازات خاص و مفیدی برای شرکت ها دارد.

 

مشاغل مورد نیاز در فرانسه

اگر به عنوان یک خارجی به دنبال کار در فرانسه هستید، با دنبال کردن مقالات و مطالب مطرح شده می توانید اطلاعات جامعی  در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در فرانسه بدست آورید. علاوه بر نیاز کشور فرانسه به علوم کامپیوتری و IT ، زبان انگلیسی در این کشور بسیار مورد نیاز است بخصوص  رشته های معلمی، مترجمی. مهاجرت از طریق کار به فرانسه  برای معلمان و مترجمان زبان انگلیسی آسان تر از دیگر مشاغل است. کشور فرانسه به تخصص در زبان انگلیسی نیاز دارد.

بیشتر بدانید!
زندگی در باسل سوئیس و هزینه های آن

همچنین بخش های صنعت توریست، صنعت و انرژی، تولید و تکنولوژی، حمل و نقل و کشاورزی، زمینه های کاری هستند که خارجیان می توانند جذب این مشاغل شوند. جهت دسترسی بیشتر به لیست مشاغل مورد نیاز در فرانسه با ما تماس بگیرید. با مهاجرت از طریق کار به فرانسه می توان در صنعت توریسم ورود پیدا کرد. مجوز های کاری شما را به این بازارها وارد می کنند.

 

دلایل مهاجرت به فرانسه

سیستم تامین اجتماعی و دیگر مزایا دلایل جذابی برای مهاجران بوده و همواره فرانسه را به عنوان مقصد مهاجرتی انتخاب می کنند. توصیه ما این است که در حین پیدا کردن کار، سعی کنید با فرهنگ کاری فرانسه نیز آشنا شوید. بزرگترین مشکل  فرانسه در حال حاضر کمبود کار نیست، بلکه کمبود مهارت کارگران و کارمندان  است. کارگران و کارمندان ماهر باید برای اشتغال در این کشور مجوز کار در فرانسه بگیرند. مهاجرت کاری به فرانسه همراه با تامین اجتماعی، امنیت شغلی و دیگر مزایا می باشد. با ما در جریان مشاغل مورد نیاز در فرانسه قرار بگیرید و بهترین گزینه شغلی را برای خود بر اساس مهارت تان انتخاب کنید.

 

فرصت های شغلی در فرانسه

در این رابطه می توان گفت 200.000 موقعیت شغلی برای اپراتوری ماشین، قصاب، نجار، و مهندس کامپیوتر نیاز است، این مطلب خبر خوبی برای مهاجران می باشد. برای اطلاع از پردرآمدترین شغل ها در فرانسه میتوانید به لینک مراجعه کنید زیرا 10 شغر برتر فرانسه به ترتیب لیست شده اند. علیرغم این شرایط، نرخ بیکاری کشور فرانسه بهتر از 10 سال قبل شده و همچنین  9 درصد کاهش پیدا کرده است. تامین اجتماعی و دیگر مزایای کار در فرانسه، ارزش این مشاغل را دو چندان کرده است. تعداد مشاغل مورد نیاز در فرانسه کم نیستند، فقط باید برای انجام آن مهارت کافی داشته باشیم.

موارد دیگری  از جمله حداقل دستمزد، میانگین درآمد، فرهنگ کاری، روزها و ساعات کاری در بحث مهاجرت از طریق کار به فرانسه، مطرح هستند تا بتوانید اطلاعات کافی را برای پیدا کردن شغل مناسب داشته باشید. مهاجرت از طریق کار به فرانسه مباحث مرتبط و متنوع گوناگونی دارد، از جمله کار و تحصیل، ازدواج و حق شهروندی.  منتظر مقالات بعدی در خصوص خود اشتغالی  و انواع ویزاهای کاری فرانسه باشید. موضوع ویزای های کاری فرانسه نیز مرتبط با اخذ مجوز کار در فرانسه می باشد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت از طریق کار به فرانسه میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به فرانسه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در فرانسه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟