منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

حداقل دستمزد مشاغل مورد نیاز آلمان

حداقل دستمزد مشاغل مورد نیاز آلمان
حداقل دستمزد مشاغل مورد نیاز آلمان
موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در خصوص مهاجرت کاری و شغلی به آلمان و حداقل دستمزد مشاغل مورد نیاز آلمان مطالبی را ارائه می دهد. افزون بر این درباره فرهنگ کاری آلمان نکاتی را خاطر نشان و به قوانین حداقل دستمزد در آلمان اشاره می شود. پیرامون دریافت ویزای جستجوی شغلی آلمان نیز نکاتی توضیح داده می شود. به دقیق و منظم بودن کارمندان در شرکت های آلمانی اشاره و در خصوص افزایش دستمزد و حقوق کارمندان در سالهای پیش رو مطالبی ارائه می گردد. با اریکه عدل همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در خصوص مهاجرت کاری و شغلی به آلمان و حداقل دستمزد مشاغل مورد نیاز آلمان مطالبی را ارائه می دهد. افزون بر این درباره فرهنگ کاری آلمان نکاتی را خاطر نشان و به قوانین حداقل دستمزد در آلمان اشاره می شود. پیرامون دریافت ویزای جستجوی شغلی آلمان نیز نکاتی توضیح داده می شود. به دقیق و منظم بودن کارمندان در شرکت های آلمانی اشاره و در خصوص افزایش دستمزد و حقوق کارمندان در سالهای پیش رو مطالبی ارائه می گردد. با اریکه عدل همراه باشید.

 

مهاجرت کاری و شغلی به آلمان

به غیر از مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری می توان به مهاجرت کاری و شغلی به آلمان اشاره نمود، افرادی که در یک رشته و یا صنعت مهارت دارند و از شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند ، بدانند که به راحتی می توانند مهاجرت کاری و شغلی به آلمان داشته و در این کشور شغل پیدا کنند.

در پی ائتلاف و توافق دولت آلمان  با اداره مهاجرت ، به منظور جذب و پذیرش هر چه بیشتر کارگران ماهر،  دولت تصمیمات جدیدی را اتخاذ نمود،  به دنبال این توافق کارگران ماهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا راحت تر توانستند برای پیدا کردن کار به کشور آلمان مهاجرت نمایند، بخصوص در زمینه هایی که کشور آلمان در آن با کسری و کمبود نیروی کار مواجه بود.

به منظور مهاجرت کاری و شغلی به آلمان یا باید از طرف یک کارفرما در این کشور دعوتنامه کاری داشته باشید و یا خود به دنبال پیدا کردن شغل به این کشور بروید. اگر خودتان شخصا می خواهید در این کشور شغل پیدا کنید ، باید برای دریافت  ویزای جستجوی شغلی آلمان برنامه ریزی نمایید.

 

ویزای جستجوی شغلی آلمان

آلمان نه تنها کشور زیبایی است بلکه یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپایی نیز می باشد همچنین رشد اقتصادی در سطح بالایی داشته و از نرخ بیکاری پایین برخوردار است و به همین دلیل کشور بسیار مناسبی برای  پیدا نمودن شغل می باشد. آلمان به شهروندانش آموزش و تحصیلات رایگان ارائه می دهد، و  کشوری بسیار امن و جذاب برای نیروهای کاری ماهر است.

آلمان همواره در پی جذب نیروهای کاری جوان، ماهر و متخصص از سراسر دنیا می باشد که البته برای این نیروهای کاری ماهر دستمزد و حقوق های بالایی نیز در نظر گرفته است. چنانچه شما نیز در  صدد رفتن به آلمان هستید و میخواهید شغلی را برای خود در این کشور پیدا کنید ، بدانید که باید ویزای جستجوی شغلی آلمان را دریافت نمایید.

 

ویزای جستجوی شغلی آلمان چیست؟

ویزای جستجوی شغلی آلمان یک مجوز اقامت طولانی مدت است که شما می توانید به مدت شش ماه در این کشور اقامت داشته تا  شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر تا پایان شش ماه شغلی را پیدا کردید، ویزای کاری آلمان یا مجوز کاری آلمان به شما داده می شود، که با دریافت این ویزا و مجوز می توانید در آلمان زندگی و کار کنید.

لطفا توجه داشته باشید که  با دریافت ویزای جستجوی شغلی آلمان ، فورا نمی توانید در آلمان شروع بکار کنید، بدین مفهوم که در طول این شش ماه باید در آلمان باشید تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. به عبارتی دیگر اول باید این نوع ویزا را دریافت کنید تا بتوانید در آلمان بمانید و به دنبال کار باشید.

بیشتر بدانید!
راهنمای جامع تحصیل در آلمان

به منظور دریافت ویزای جستجوی شغلی آلمان بایستی موارد ذیل شامل حال شما باشد:

1- باید واجدالشرایط درخواست این نوع ویزا باشید.

2- تهیه و ارائه کامل اسناد و مدارک مورد نیاز

3- فرم درخواست ویزای جستجوی شغلی آلمان را پر کنید و قرار ملاقات برای دریافت ویزای خود را رزرو نمایید.

 

حداقل دستمزد مشاغل مورد نیاز آلمان

قوانین جدید کاری آلمان

طبق اخبار روزنامه Deutsche Welle  مبنی بر توافقنامه  بین دولت و اداره مهاجرت قوانین جدیدی صادر گردید.  این توافق و ائتلاف بر دو مورد متمرکز بوده است مانند: 1- چگونه کمبود نیروی کار ماهر در آلمان را از طریق جذب نیروهای ماهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا تامین نماید؟  2 – آیا پناهجویانی که ریجکت می شوند و در کشور آلمان می مانند آیا ظرفیت جذب در بازار کار آلمان را دارند یا نه ؟

طبق قانون جدید مهاجرت به آلمان، کارگران ماهر از خارج آلمان که دوره های تخصصی را آموزش دیده اند ، برای پیدا نمودن شغل در آلمان کمتر با مشکل مواجه می شوند. لذا با داشتن توانایی، مهارت و تخصص می توان جذب بازار کار کشور آلمان شد.

در حال حاضر شهروندان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا مجاز هستند که در آلمان کسب و کار داشته باشند بشرط اینکه یک دوره آموزشی فنی حرفه ای را گذرانده باشند. یا یک مدرک تحصیلی دریافت نموده و یا قرارداد کاری با یک شرکت و یا کارفرما در آلمان انعقاد نموده باشند. مهاجرت کاری و شغلی به آلمان مستلزم داشتن تخصص و مهارت در یک رشته و یا صنعت خاص می باشد و همه کارگران ماهر به شرط نیاز در آن حرفه جذب بازار کار آلمان خواهند شد. داشتن مهارت و تخصص یکی از لازمه های فرهنگ کاری آلمان می باشد.

 

شرکت های آلمانی و جذب کارگران ماهر

بعد از این توافقات شرکت های آلمانی توانستند کارگران و نیروهای ماهر و متخصص را در تمامی بخش ها جذب نمایند . برخلاف گذشته که شرکت ها می توانستند فقط  در برخی از بخش های  خاص مورد نیاز ، جذب نیروی ماهر خارجی داشته باشند. با دریافت ویزای جستجوی شغلی آلمان،  افراد جویای کار به مدت 6 ماه  مجازند به دنبال کار و شغل در این کشور باشند البته که باید تخصص و مهارت لازم را  داشته باشند.

با اعمال قوانین جدید، آلمان حتی برای پناهجویانی که ریجکت شده اند ولی در آلمان مانده اند هم فرصت های شغلی  دائمی و اجازه اقامت در نظر گرفت. همچنین با مهاجرت  کاری و شغلی به آلمان در صورتیکه دارای تخصص و مهارت خوبی باشید می توانید اجازه اقامت این کشور را دریافت نمایید.

 

اهمیت یادگیری زبان آلمانی

اگر فقط  می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید بدانید که گزینه و شانس کمتری دارید که در شرکت های آلمانی استخدام شوید ولی اگر حتی کمی زبان آلمانی بدانید ، شانس  شما برای پیدا کردن شغل آسانتر خواهد شد. آلمان بزرگترین کشور اقتصادی در اروپا و رتبه پنجم بزرگترین اقتصاد دنیا را  دارد. لذا بدین جهت تنوع شغلی در این کشور برای خارجیان و افراد متخصص در سطح بالایی می باشد.

بیشتر بدانید!
اجاره موقت آپارتمان در آلمان

همچنین شرکت های بسیاری در تمامی بخش های صنایع، تولیدات و خدمات فعالیت دارند، با یادگیری زبان آلمانی می توانید به عرصه کاری شرکت های آلمانی ورود پیدا کنید. با یادگیری زبان آلمان راحت تر می توانید با فرهنگ کاری آلمان آشنا شوید.

 

مشاغل مورد نیاز آلمان

از مشاغل مورد نیاز آلمان می توان به این حرفه ها اشاره نمود: مهندسین کارآمد در رشته های مکانیک، خودرو، برق، ساختمان، متخصصان فناوری اطلاعات، مددکاران بهداشت ، کارگران ماهر، نیروی انسانی متخصص در بخش های تولیدی، همچنین برای جامعه  سالمندی نیاز مبرم به پرستاران و پزشکان کاملا مسلم و حتمی می باشد.  همچنین چندین شرکت بزرگ بین المللی در آلمان وجود دارد مانند :  Eon ، Adidas ،BMW،  MAN, Siemens، Volkswagen، Daimler ، که حضور این شرکت های بزرگ بین المللی در آلمان باعث رونق اقتصادی و افزایش کسب و کار و مشاغل شده است.

علیرغم حضور این شرکت های بزرگ در آلمان، دیگر شرکت ها و کسب و کارهای کوچکتری هم هستند که به رشد اقتصادی آلمان کمک بسیاری کرده اند. این نوع شرکت ها در آلمان ( small to medium-sized enterprise SME ) نامیده می شوند و معمولا هم زیر 500 نفر کارمند دارند، و حدود دو سوم از مشاغل آلمان را به خود اختصاص می دهند.

چنانچه کمی با زبان آلمانی آشنا باشید می توانید با مراجعه به این وب سایت  arbeitsagentur.de از مشاغل مورد نیاز آلمان آگاه تر شوید. آگاهی از شغل های مورد نیاز در کشور آلمان می تواند به شما کمک کند تا بتوانید توانایی ها و مهارت خود را نسبت به نیازمندیهای مشاغل در این کشور حداقل دستمزد مشاغل مورد نیاز آلمان بسنجید.

 

فرهنگ کاری آلمان

 فرهنگ کاری آلمان بدین قرار می باشد: متوسط ساعات کاری در آلمان بیش از 38 ساعت است و در سال حداقل 18 روز تعطیلات دارد، فرهنگ کاری آلمان به طور سنتی سلسله مراتبی است و مشاغل در آلمان مدیریت قوی دارند. آلمانی ها بسیار دقیق و برنامه ریزی شده کار می کنند و بر اساس واقعیت های موجود تصمیم گیری می نمایند.

همچنین بسیار هدف گرا ، کمال گرا، معقول و حرفه ای کار می کنند،  فرهنگ و عرف کاری و تجاری در کشور آلمان از نظر جدی بودن و نظم و دقت بالا، زبانزد دیگر کشورها ی دنیا می باشد. شرایط و قوانین فرهنگ کاری آلمان منجر به رشد و توسعه اقتصادی در این کشور شده است. فرهنگ کاری آلمان در دنیا بینظیر است و هیچ کشوری در دنیا مانند آلمان دارای چنین انضباط و جدیتی در کار نیست.

 

نظم و دقت در کار

شرکت های آلمانی جلسات کاری بسیار منظم و با برنامه ای  داشته و  بر اساس  دستورالعمل ها و زمانبندی های کاری بسیار دقیق تصمیمات کاری را اتخاذ می نمایند. وقت و زمان در فرهنگ کاری آلمان بسیار پر اهمیت بوده و تمامی کارمندان و کارکنان در شرکت ها باید وقت شناس باشند.

بیشتر بدانید!
انواع بیمه درمانی در آلمان

حداقل دستمزد بر حسب ساعت محاسبه و به یورو پرداخت  می گردد و چگونگی تعیین دستمزدها تقریبا هر دو سال یکبار  بررسی و مورد مطالعه قرار می گیرند. حداقل سن مجاز قانونی برای کار کردن  18 سال است و قبل از استخدام باید دوره های حرفه ای و تخصصی در آلمان را پشت سر بگذارند داشتن تخصص و حرفه ای بودن در فرهنگ کاری آلمان از اولویت های مهم در مشاغل می باشد.

 

حداقل دستمزد در آلمان

حداقل دستمزد مشاغل مورد نیاز آلمان بر طبق قوانین مصوبه در سال 2022 برای هر ساعت 9.82€  می باشد و حقوق کارکنانی که  به طور استاندارد به مدت  40 ساعت در هفته کار می کنند بدون کسر مالیات و  بیمه و خدمات بهداشتی € 3.300 یورو می باشد. باید اذغان نمود که خدمات بهداشتی و درمانی در کشور آلمان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنان در صدر کشورهای دنیا قرار دارد.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته شده ، حداقل دستمزد در آلمان از اول ژانویه سال 2022 برای هر ساعت به 12 یورو افزایش می یابد، با وجود این قوانین برخی از شرکت ها حتی دستمزد ساعتی 12 یورو به کارمندان خود پرداخت می کنند. حداقل دستمزد در آلمان برای کلیه کارمندان اعم از کارمندان خارجی، کارگران نیمه وقت ،کارورزان ، کارمندان پروژه ای قابل اعمال و پرداخت است. همچنین  کلیه کارگران و کارمندان ، و کارگران نیمه وقت نیز مشمول افزایش دستمزد و حقوق اضافه کاری در آلمان نیز هستند.

 

دستمزد کارمندان خارجی در آلمان

کارمندان خارجی نه تنها مشمول دریافت حداقل دستمزد در آلمان هستند ، بلکه افزایش حقوق و حقوق اضافه کاری نیز شامل آنان می شود. کارگران قراردادی و موقت نیز از حداقل دستمزد در آلمان برخوردار هستند. در ماه آوریل 2022 حداقل دستمزدها به €12 برای هر ساعت در آلمان غربی و در آلمان شرقی €10.45 برای هر ساعت بوده است. جالب است بدانید دولت آلمان جهت اطلاع از چگونگی محاسبه و حداقل دستمزد کارکنان و کارگران یک خط ثابت و تلفن گویا راه اندازی نموده است که به آن  (Mindestlohn-Hotline) گفته می شود.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد حداقل دستمزد مشاغل مورد نیاز آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟