منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

از سیر تا پیاز روش های مختلف اقامت ترکیه

روش های مختلف اقامت ترکیه
روش های مختلف اقامت ترکیه
روش های مختلف اقامت ترکیه بسیار متنوع هستند که در اینجا به برخی از آنها اشاره شد، اقامت از طریق کار ترکیه یک سری شرایط و مدارک لازم دارد و اقامت از طریق ثبت شرکت ترکیه نیز مستلزم آشنایی کافی با انواع شرکت ها از جمله شرکت های آنشور و آفشور می باشد. دریافت اقامت از طریق تحصیلی ترکیه برای تحصیل در مقاطع مختلف و ثبت نام در دانشگاههای ترکیه الزامی است زیرا بدون مجوز اقامت دانشجو در دانشگاه ثبت نام نمی شود. اقامت از طریق خرید ملک نیز موضوع تازه ای نبوده و همواره تقاضا برای خرید ملک و دریافت اقامت و شهروندی  این کشور در حال افزایش می باشد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

روش های مختلف اقامت ترکیه از سیر تا پیاز مستلزم بررسی مفصل در خصوص نوع روش، هزینه های درخواست اقامت و مدارک لازم آن می باشد که موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به موضوع اقامت از طریق کار ترکیه اشاره و چگونگی دریافت اقامت از طریق خرید ملک ترکیه را عنوان می نماید .

علاوه بر آن با توجه به حمایت های ترکیه از سرمایه گذاران بین المللی به اهمیت اقامت از طریق ثبت شرکت ترکیه اشاره و به بررسی پیرامون اقامت از طریق تحصیلی ترکیه برای دانش آموزان و دانشجویان می پردازد. برای از سیر تا پیاز روش های مختلف اقامت ترکیه باید با چندین مقاله مفصل در خدمت شما عزیزان باشیم، بدین منظور دعوت می نماییم در توضیح این نکات با اریکه عدل همراه بمانید.

 

روش های مختلف اقامت ترکیه

روش های مختلف اقامت ترکیه تحت عناوین گوناگونی  اعمال می شود، مانند خرید ملک، تحصیلی، کاری و ثبت شرکت. طبق آژانس خبری آناتولی دریافت اقامت توریستی ترکیه در سال 2020 و تمدید آن تغییر نموده و از امسال به مدت یکسال خواهد شد.

طبق پاراگراف  e, Article 1 of Law 6458/31 به منظور حمایت های بین المللی از اتباع خارجی از اول ژانویه 2020 اتباع خارجی می توانند از طریق ویزای توریستی به مدت یکسال در ترکیه اقامت داشته باشند. این قانون برای تمامی اتباع خارجی جهت دریافت اقامت توریستی می باشد بجز شهروندان عضو کشورهای OECD، اتحادیه اروپا، روسیه و چین.

 

تمدید اعتبار ویزای توریستی ترکیه

تحت این برنامه و قانون جدید افرادی که می خواهند اقامت موقت شان را به عنوان توریست تمدید نمایند، می توانند بعد از انقضای تاریخ اقامت توریستی شان به ترکیه بازگردند. که اگر قبل از ژانویه 2020 درخواست اقامت داده باشید، مقامات مهاجرت ترکیه آن را بررسی خواهند نمود.

خارجیان مانند ایرانی ها می توانند 90 روز در ترکیه مانده و 180 روز بعد از پایان مدت اقامت توریستی شان نیز در این کشور اقامت داشته باشند، که جمعا یکسال می شود و با این شرایط در همین مدت زمان می توانند مجوز اقامت شان را به اقامت تحصیلی یا کاری تغییر داده و اقامت دائم ترکیه را بگیرند، مخاطبین گرامی با آشنایی با روش های گوناگون دریافت اقامت ترکیه بهترین گزینه و راه را برای مهاجرت خود انتخاب نمایید

بیشتر بدانید!
تاثیر طلاق و جدایی در اقامت هلند

 

اقامت از طریق کار ترکیه

اقامت از طریق کار ترکیه برای بسیاری از ایرانیان هدفی ایده آل است تا حدی که در 9 ماه اول سال بیش از 2 هزار ایرانی به ترکیه مسافرت نموده که برخی از آنها به طور مرتب برای مقاصد تجاری به این کشور مسافرت می نمایند. سال گذشته به دنبال افت ارزش لیر و به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی، دولت ترکیه قوانین مهاجرتی به این کشور را برای اعطای شهروندی به خارجیان تغییر داد.

اگر ویزای معتبر داشته باشید تا 90 روز نیاز به مجوز اقامت ندارید و به محض ورود به ترکیه از همان ترکیه می توانید به نزدیکترین اداره پلیس محلی بروید و اطلاعات خود را ثبت نمایید، پاسپورت و فرم درخواست ویزا برای اقامت کاری ترکیه و یک نامه از کارفرما باید داشته باشید.

10 روز بعد از درخواست شما دیگر مدارک لازم توسط کارفرمای تان باید به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه ارسال شود، اقامت کاری در ترکیه یک ساله است اما برای دو یا حتی سه سال هم قابل تمدید می باشد.

 

اقامت از طریق خرید ملک ترکیه

اقامت از طریق خرید ملک ترکیه

اقامت از طریق خرید ملک ترکیه نیز از این تغییرات تاثیر گرفت، بدین صورت که درخواست شهروندی ترکیه با خرید خانه به ارزش حداقل یک میلیون دلار بوده که با این قانون جدید 250 هزار دلار شد، با این مبلغ می توان یک یا دو خانه خریداری نمود که جمع کل باید 250 هزار دلار باشد.

مرکز آمار ترکیه اخیرا گزارش داده که در شش ماهه نخست سال 2020 از ژانویه تا سپتامبر تعداد ایرانی هایی که در ترکیه ملک خریداری کردند قابل توجه بوده و همچنان این آمار رو به افزایش است. برای خرید ملک در ترکیه باید شماره شناسه مالیاتی ملی از دپارتمان مالیاتی دولت ترکیه دریافت نمود و همچنین ملک خریداری شده باید در دفتر اراضی ترکیه ثبت شود.

بیشتر بدانید!
کنفرانس IBA حقوق شرکتها 2023

مهاجرت  و دریافت اقامت ترکیه با خریداری ملک نیز در قالب برنامه گلدن ویزا امکان پذیر می باشد، با خرید انواع ملک و زمین در ترکیه می توانید اقامت و شهروندی ترکیه را دریافت نمایید.

 

اقامت از طریق ثبت شرکت ترکیه

اقامت از طریق ثبت شرکت ترکیه با ارائه مدارک و طی مراحلی بدست می آید، ترکیه مزایای خوبی برای سرمایه گذارانی که قصد تاسیس و ثبت شرکت در ترکیه را دارند ارائه می دهد، فعالیت تجاری در ترکیه دروازه ای بین اروپا، خاورمیانه، و آسیای مرکزی است.

با توجه به پیشرفت ها و تغییرات نوینی که امروز ایجاد شده ثبت یک شرکت آفشور می تواند گزینه خوبی برای ورود به بازارهای بین المللی باشد، ثبت هر نوع شرکتی یک سری مدارک لازم دارد که می توانید با مشاوره وکلای ثبت شرکت بهترین گزینه را برای تاسیس شرکت انتخاب کنید.

 

اقامت از طریق تحصیلی ترکیه

ثبت شرکت برای کارآفرینان در ترکیه

سرمایه گذاران خارجی می توانند در ترکیه ثبت شرکت داشته باشند، ثبت شرکت در ترکیه باید تحت قوانین بازرگانی ترکیه TCC باشد که مطابق با استانداردهای بین المللی است. کارآفرینان با تشکیل شرکت می توانند اقامت ترکیه را داشته باشند، همچنین شرکت های بین المللی هم می توانند شعبه ای از شرکت خود را در ترکیه راه اندازی نمایند.

افتتاح حساب بانکی را برای انجام فعالیت های تجاری باید مد نظر داشته باشید،  ثبت شرکت خود را در ترکیه به وکلای ثبت شرکت موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بسپارید، ثبت شرکت در ترکیه این روزها در قالب شرکت های آفشور بسیار باب شده زیرا معافیت های مالیاتی خوبی برای اینگونه شرکت ها در نظر گرفته شده است.

 

اقامت از طریق تحصیلی ترکیه

اقامت از طریق تحصیلی ترکیه نیز میسر می باشد که البته برای هر گرید تحصیلی زمانی برای اقامت در نظر گرفته می شود، خارجیانی که قصد تحصیل در ترکیه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی را دارند می توانند اقامت یک ساله تحصیلی بگیرند که البته قابل تمدید نیز می باشد.

بیشتر بدانید!
وضعیت کار در پرتغال

برای ویزای دانشجویی ترکیه باید قبل از سفر به این کشور اقدام نمود و مراحل لازم را برای دریافت ویزای دانشجویی و اقامت تحصیلی پشت سر گذاشت. دانشجویانی که ویزای تحصیلی و مجوز اقامت نگیرند و وارد ترکیه شوند مجاز به ثبت نام در دانشگاه های ترکیه نیستند.

از زمان درخواست ویزا تا صدور آن 8 هفته طول می کشد لذا به موقع اقدام کنید تا فرصت کافی داشته باشید، مراحل و مدارک درخواست ویزا و اقامت تحصیلی قابل بررسی و بحث می باشد، می توان گفت دریافت اقامت با تحصیل در ترکیه یکی از الزامات برای مهاجرت تحصیلی است که بدون آن امکان اقامت در ترکیه را نخواهید داشت.

 

روش های مختلف اقامت ترکیه بسیار متنوع هستند که در اینجا به برخی از آنها اشاره شد، اقامت از طریق کار ترکیه یک سری شرایط و مدارک لازم دارد و اقامت از طریق ثبت شرکت ترکیه نیز مستلزم آشنایی کافی با انواع شرکت ها از جمله شرکت های آنشور و آفشور می باشد. دریافت اقامت از طریق تحصیلی ترکیه برای تحصیل در مقاطع مختلف و ثبت نام در دانشگاههای ترکیه الزامی است زیرا بدون مجوز اقامت دانشجو در دانشگاه ثبت نام نمی شود. اقامت از طریق خرید ملک نیز موضوع تازه ای نبوده و همواره تقاضا برای خرید ملک و دریافت اقامت و شهروندی  این کشور در حال افزایش می باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش های مختلف اقامت ترکیه میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به ترکیه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟