منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

چگونگی اخذ اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس

اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس در هر یک از کشورهای عربی متفاوت است از جمله عربستان و قطر، مهاجرت به قطر و دریافت اقامت مزایایی مانند تحصیلات و خدمات درمانی رایگان دارد، موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل درباره مهاجرت به حوزه خلیج فارس و اخذ اقامت و ویزای توریستی و مولتی این کشور ها توضیح خواهد داد با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس در هر یک از کشورهای عربی متفاوت است از جمله عربستان و قطر، مهاجرت به قطر و دریافت اقامت مزایایی مانند تحصیلات و خدمات درمانی رایگان دارد، موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل درباره مهاجرت به عمان و اخذ اقامت و ویزای توریستی و مولتی این کشور تضیح خواهد داد.

مهاجرت به دبی و اخذ اقامت راههای گوناگونی دارید که یکی از آنها دریافت مجوز استخدام است، که برای این نیاز به یک اسپانسر دارید که می تواند کارفرمای شما باشد. در خصوص دلیل مهاجرت به کشورهای عربی و اقامت به داشتن شغل و همچنین تحصیل اشاره می شود. در توضیح این نکات با اریکه عدل همراه شوید.

 

اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس

اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی الزاماتی دارد، عربستان تحت برنامه اقامت پرمیوم  “premium  با پرداخت مبلغی ثابت که به عنوان گرین کارت غیر رسمی عربستان شناخته می شود، اقامت دائم می دهد.  عربستان  به خارجیان مجوز اقامت می دهد تا در این کشور ملک خریداری نموده و بدون اسپانسر عرب بتوانند فعالیت تجاری داشته باشند.

این مبلغ برای اقامت دائم 800 هزار ریال عربستان می باشد که برای یک سال با مبلغ 100 هزار ریال قابل تمدید می باشد. سرمایه گذاران، پزشکان، مهندسان از 19 کشور متقاضی دریافت اقامت دائم تحت این برنامه بودند، این طرح به منظور کاهش وابستگی اقتصاد و درآمد عربستان به نفت طراحی شده است.

دریافت اقامت کشورهای عربی واقع در حوزه خلیج فارس با روش هایی امکان دارد، و هر کشوری قوانین خود را دارد، مانند مهاجرت به عربستان تحت برنامه اقامتی پرمیوم که گرین کارت غیر رسمی کشور عربستان سعودی می باشد، میسر است.

 

 مهاجرت به قطر و دریافت اقامت

 مهاجرت به قطر و دریافت اقامت در ارتباط با یکدیگر هستند، در سپتامبر 2018 امیر قطر قانونی را برای اعطای مجوزهای اقامت دائم صادر نمود، قطر کشوری بسیار ثروتمند است و بزودی اولین کشور عربی خواهد بود که به مقیم های خارجی واجدالشرایط اقامت دائم و شهروندی خواهد داد.

بیشتر بدانید!
تحصیل در سوئیس چه مزایا و کیفیتی دارد؟

بر اساس قانون جدید قطر هر ساله به 100 مهاجر اقامت دائم اعطا می شود، اولویت اعطای اقامت دائم به کودکانی است که از یک مادر قطری متولد شده باشند، همچنین به ملیت های خارجی که بیش از 20 سال در قطر زندگی کرده باشند.

بیش از دو میلیون نفر خارجی در قطر زندگی می کنند که بر اساس قانون جدید آنهایی که مشمول دریافت شهروندی می شوند از خدمات رایگانی مانند درمان، تحصیل در مدارس دولتی و اشتغال در بخش های دولتی خواهند بود. مهاجرت به کشور قطر و اخذ اقامت آن می تواند از طریق حق تولد از یک مادر قطری بدست آید.

دوستان عزیز چنانچه در مهاجرت به قطر به ثبت و تاسیس شرکت می اندیشید می توانید از وکیل ثبت شرکت های بین المللی مشاوره بگیرید.

 

مهاجرت به قطر و دریافت اقامت

 

شرایط اقامت دائم قطر

شرایط اقامت دائم قطر بدین ترتیب می باشد:

  • اقامت دائم به مهاجران و اتباع خارجی به شرط  20 سال زندگی در قطر، برای آنهایی که در خارج از قطر متولد شده اند، ولی آنهایی که در داخل قطر متولد شده اند باید 10 سال در قطر زندگی کرده باشند.
  • مسلط به زبان عربی
  • عدم سوء پیشینه
  • اثبات توانایی مالی برای تامین هزینه های خود و خانواده، که در آینده نزدیک حداقل میزان آن مشخص و اعلام می شود.

 مزایای دریافت اقامت دائم قطر این است که دارندگان اقامت دائم می توانند به مدت 6 ماه در خارج قطر زندگی کنند بدون اینکه اعتبار ویزای اقامت دائم شان معلق یا کنسل شود. همچنین می توانند در این کشور ملک خریداری کنند و علاوه بر آن بدون نیاز به یک شریک قطری کسب و کار راه اندازی و ثبت شرکت بین المللی داشته باشند.

 

مهاجرت به عمان و اخذ اقامت

مهاجرت به عمان و اخذ اقامت آن به عنوان یک کشور عربی طرفداران خود را دارد، بیشتر مهاجران در پایتخت عمان سکونت دارند، ویزای توریستی عمان یک ماه اعتبار دارد که برای یک ماه دیگر نیز قابل تمدید می باشد. با دریافت ویزای مولتی عمان می توانید به مدت یک سال و به دفعات به این کشور ورود پیدا کنید.

بیشتر بدانید!
مالیات های ملکی آلمان چگونه محاسبه می شود؟

اگر قصد کار و استخدام در عمان را دارید می تواند تحت سیستم اسپانسرشیپ ویزا اقدام نمایید بدین گونه که کارفرمای آینده شما اسپانسر ویزای شما خواهد بود. برای درخواست ویزای استخدام باید مدارکی مانند پاسپورت معتبر همراه با کپی، چند عکس سایز پاسپورت، و گواهی سلامت ارائه دهید.

همسر متقاضی و فرزندان زیر 21 سال نیز می توانند درخواست ویزا بدهند که به خانواده بپیوندند. یکی از راههای مهاجرت به کشور عمان و دریافت اقامت، دریافت ویزای کاری و مولتی این کشور می باشد که البته مراحل خاص خود را دارد. اگر یکی از اهداف شما در مهاجرت به عمان راه اندازی کسب و کار و تاسیس انواع شرکت در عمان است، با مشاوره حقوقی ثبت شرکت های بین المللی می توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

مهاجرت به کشورهای عربی و اقامت

مهاجرت به کشورهای عربی و اقامت آن روش های گوناگونی دارد، کشورهای عربی منطقه خلیج فارس عبارتند از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، عمان، قطر و بحرین که میلیون ها مهاجر از خاورمیانه را به خود جلب نموده است.

مهاجران به دنبال فرصت های شغلی و اقتصادی در کشورهای عربی هستند، در میان همه کشورهای عربی، امارات آمار بیشتری را در جذب مهاجران داشته است. از دلایل دیگر مهاجرت به کشورهای عربی، اهداف تحصیلی و ملحق شدن به خانواده بوده است.

مهاجران به کشورهای عربی بعضا از  بنگلادش، هند، پاکستان، فیلیپین و اندونزی بوده اند، که با ویزاهای یک ساله یا دو ساله در این کشورها مشغول کار بوده و برخی از آنها به مدت بیشتری در کشورهای عربی اقامت داشته اند. مهاجرت به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اقامت آنها بیشتر برای رسیدن به فرصت های شغلی است که بنا به موقعیت و پیشرفت اقتصادی این کشورها حاصل شده است.

مهاجرت به عمان و اخذ اقامت

مهاجرت به دبی و اخذ اقامت

مهاجرت به دبی و اخذ اقامت مراحلی دارد، بهتر است قبل از مهاجرت به دبی و امارات به فکر شغل باشید زیرا اولین مرحله برای زندگی در این کشور گرفتن مجوز اقامت می باشد که به شما اجازه داده می شود مجوز کاری بگیرید، به عنوان یک مهاجر هنگام افتتاح حساب بانکی برای خرید ملک دبی باید مجوز اقامت خود را ارائه دهید.

بیشتر بدانید!
مراحل دریافت ویزای استارت آپ کانادا

برای دریافت مجوز اقامت دبی، شرکتی که قرار است در آن استخدام شوید می تواند اسپانسر شما شود، که بدین منظور اسپانسر شما باید مدارکی را تهیه نماید مانند پاسپورت خود، عکس هایی به سایز پاسپورت، مجوز استخدام که توسط وزارت کار صادر شده، یا هر مدرک مرتبط دیگر.

در نظر داشته باشید که چندین نوع مجوز اقامت در دبی وجود دارد که مجوز کاری یکی از آنها است. مهاجرت به دبی و دریافت اقامت از بین دیگر کشورهای عربی متقاضیان بیشتری دارد.

 

 

چگونگی مهاجرت به کشورهای عربی

در نتیجه می توان گفت اقامت کشورهای حوزه خلیج فارس روش های متعددی داشته و در هر یک از کشورهای عربی متفاوت است، در توضیح  مهاجرت به قطر و دریافت اقامت به شرایط دریافت اقامت دائم این کشور اشاره نمودیم که یکی از شرط های آن متولد شدن از یک مادر قطری بود. از مهاجرت به عمان و اخذ اقامت گفتیم که این کشور ویزای توریستی یک ماهه و ویزای مولتی دارد، مهاجرت به کشورهای عربی و اقامت اهدافی مانند تحصیل و ملحق شدن به خانواده دارد. که البته مهاجرت به دبی و اخذ اقامت امارات یکی از پرطرفدارترین در بین کشورهای عربی می باشد، که یکی از راههای اقامت دبی دریافت مجوز کاری می باشد.

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با برند زیر مجموعه خود شرکت توسعه سرمایه گذاری اینوستایم (Investime)  کلیه امور مهاجرتی و حقوقی آن و خرید املاک بین المللی را بطور جامع ارائه می نماید. چنانچه در خصوص مهاجرت به کشورهای عربی و انواع اقامت در کشورهای حوزه خلیج فارس اطلاعات بیشتری نیاز دارید با مشاوران ما در تماس باشید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟