منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

روش های دریافت اقامت دائم قبرس شمالی

دریافت اقامت دائم قبرس شمالی روش های گوناگونی دارد اما سریع ترین و آسان ترین روش برای اخذ اقامت دائم این کشور، خرید ملک می باشد. قبرس شمالی یا قبرس اروپایی شهرها و مناطق بسیار مناسبی برای خرید ملک، زندگی و اقامت دارد. حداقل مبلغ خرید ملک در قبرس 300 هزار یورو بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده است. با توجه به اینکه قبرس عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است، لذا دریافت پاسپورت این کشور برای سرمایه گذاران و مهاجران بین المللی اهمیت فراوانی دارد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

روش های گوناگونی برای دریافت اقامت دائم قبرس وجود دارد که خرید ملک از آسان ترین گزینه های دریافت اقامت قبرس شمالی می باشد. نکته مهم اینکه خارجیان و سرمایه گذاران بین المللی برای خرید ملک در قبرس شمالی می توانند وام خرید ملک بگیرند. علاوه بر تهیه و ارائه مدارک اخذ اقامت قبرس، باید از توانایی مالی کافی برای پرداخت حداقل مبلغ خرید ملک در این کشور برخوردار باشید. تحقیقات مستمر موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL حاکی از آن است که به غیر از خرید ملک در این کشور، راههای دیگری برای اخذ اقامت دائم قبرس شمالی وجود دارد، از جمله تمدید ویزاهای ویزیتور یا ویزای توریستی که البته بسیار زمان بر می باشد. همچنین قبرس شمالی شهرهای بسیار زیبا و بی نظیری برای زندگی، مهاجرت و اقامت دارد مانند گیرنه و فاماگوستا.

 

درباره قبرس بیشتر بدانیم

در ابتدا بهتر است که نکات بیشتری درباره کشور قبرس بدانید. در مهاجرت به قبرس در نظر داشته باشید که کشور قبرس در رتبه پنجم جهانی از لحاظ امنیت و پاکی آب و هوا برای زندگی قرار دارد. قبرس واقع در شرق یونان، جنوب ترکیه، شرق سوریه و شمال مصر می باشد. قبرس سومین جزیره بزرگ در مدیترانه است. از نظر جغرافیایی قبرس متعلق به خاورمیانه است ولی از نظر تاریخی، فرهنگی و اقتصادی به اروپا مرتبط می باشد. قبرس بین آسیا، خاورمیانه، اروپا و آفریقا بوده و به همین علت در مرکز تجارت بین المللی نیز قرار دارد. 340 روز در طول سال قبرس آب و هوای آفتابی دارد.

در واقع قبرس کشوری جزیره ای بوده که اطراف آن توسط آب های نقره ای مدیترانه احاطه شده است. این کشور با قدمت 10 هزار ساله یکی از مقاصد توریستی و گردشگری اروپا می باشد. در سال 1974 قبرس به دو بخش تقسیم شد، دو سوم جزایر در جنوب و یک سوم جزایر در شمال. در واقع قبرس شمالی، منطقه اروپایی کشور قبرس می باشد. قبرس عضو سازمان ملل و همچنین عضو اتحادیه اروپا می باشد و به همین خاطر دریافت پاسپورت قبرس نیز اهمیت بسیاری برای سرمایه گذاران و مهاجران بین المللی دارد.

اقتصاد قبرس بر پایه صنعت توریسم، خدمات مالی، ساخت و تعمیر کشتی، منسوجات، صنعت سنگ، تولید مواد غذایی، تولید مواد شیمیایی سبک و تولید سیمان می باشد. زبان مردم قبرس، ترکی، یونانی و انگلیسی و ارز رایج آن یورو است. قبرس از راه هوایی به شهرهای مهم و بزرگ بسیار نزدیک است، از راه هوا یک ساعت و نیم تا شهر آتن، و تا شهر فرانکفورت 4 ساعت پرواز، تا شهر دبی 3 ساعت و نیم و تا شهر لندن 5 ساعت فاصله دارد. بلیط پروازهای قبرس بسیار ارزان قیمت هستند.

 

راههای دریافت اقامت دائم قبرس شمالی

قیمت خرید ملک در قبرس شمالی بسیار بهتر از قیمت خرید ملک در کشورهای مدیترانه ای می باشد. قیمت خرید یک آپارتمان در مناطق ساحلی قبرس حدود 20 هزار پوند و قیمت خرید یک ویلا در قبرس شمالی حدود 62 هزار پوند است. قبرس شمالی نه تنها فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد بلکه جزیره ای بسیار زیبا برای مهاجرت و زندگی هم می باشد. اگر به فکر این هستید که در یک کشور اروپایی اقامت دائم داشته باشید، قبرس شمالی گزینه و انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. با اقامت در قبرس شمالی مزایای بسیار زیادی در انتظار شما خواهد بود.

مانند سفر به بسیاری از کشورها بدون ویزا، تحصیل در دانشگاه های بین المللی شناخته شده و معتبر، نرخ پایین مالیات بر خرید ملک، آب و هوای پاک و مدیترانه ای، نداشتن زمستان های سخت و سرد، زیر ساخت های توسعه یافته، سیستم حمل و نقل و جاده های ایمن، بیمارستان هایی با درمان های با کیفیت و سطح بالا، و امکان معامله با ارزهای کشورهای دیگر. حتی در فروشگاه ها و مغازه های کوچک در قبرس شمالی، می توانید با هر ارزی خرید و فروش  کالا یا مایحتاج خود را داشته باشید. با هزینه های زندگی در قبرس چقدر آشنا هستید؟

 

تمدید ویزا

اما راههای دریافت اقامت دائم قبرس کدامند؟ یکی از روش ها و گزینه های اخذ اقامت در قبرس شمالی، خرید ملک می باشد. صرفنظر از قیمت خرید ملک و یا منطقه ای که در آن ملک می خرید، مطمئن باشید که با خرید ملک در قبرس شمالی می توانید مجوز اقامت دریافت نمایید. بعد از ثبت قرارداد خرید ملک، و با اثبات توانایی مالی برای تامین هزینه های زندگی در طول اقامت تان و با ارائه نتیجه تست و گواهی پزشکی، می توانید مجوز اقامت یکساله در قبرس شمالی را دریافت خواهید نمود. گواهی آزمایشات پزشکی،  یکی از مدارک اخذ اقامت قبرس می باشد.

بیشتر بدانید!
راهنمای قدم به قدم مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

ویزا برای اقامت در قبرس شمالی هر سال تمدید می شود و این پروسه تا 8 سال قبل از دریافت اقامت دائم قبرس ادامه پیدا می کند. سرمایه گذاران و علاقمندان به دریافت اقامت دائم قبرس طبق قانون این کشور، نباید سوابق کیفری داشته باشند. همه اتباع خارجی با هر ملیتی می توانند شهروندی قبرس را دریافت نمایند و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد. بعد از دریافت شهروندی قبرس، خود و خانواده تان مجاز به تحصیل، کار، زندگی و افتتاح حساب بانکی بین المللی در بانکهای قبرس هستید.

 

پروسه اخذ اقامت قبرس با خرید ملک

پروسه خرید ملک در قبرس شمالی بسیار آسان و راحت است، شهروندان و ملیت های دیگر کشورها می توانند در قبرس شمالی، انواع زمین، ملک مسکونی مانند خانه، ویلا، هتل، مغازه، آپارتمان، ملک های تجاری، و یا ملک هایی را برای سرمایه گذاری بخرند. نکته مهم در مراحل خرید ملک این است که مطابق با قوانین خرید ملک، باید ملک مورد نظرتان را بخرید که بدین منظور بهتر است که با یک وکیل معتبر خرید ملک در اروپا همگام و همسو بوده تا بتوانید از قوانین حمایتی برای خرید ملک خارجی در این کشور برخوردار شوید.

اگر مراحل خرید ملک در قبرس شمالی را با مشاوره و همفکری وکیل خرید ملک بین المللی انجام دهید، لذا زمان زیادی برای پیدا کردن ملک مورد نظر و ایده آل تا پایان انعقاد قرارداد خرید ملک در این کشور نخواهید داشت. با خرید ملک در قبرس شمالی، حق مالکیت خواهید داشت یعنی به عنوان مالک، می توانید ملک خود را اجاره داده و یا بفروشید و هر استفاده ای که دوست دارید از آن ببرید.

 

ارزهای خارجی

برای اخذ اقامت قبرس با خرید ملک، مراحلی مانند انتخاب کردن ملک مورد نظر، اطلاع از شرایط پرداخت مبلغ خرید ملک و پرداخت مبلغ پیش پرداخت خواهید داشت. معمولا مبلغ پیش پرداخت برای خرید ملک در قبرس شمالی 1000 تا 2000 پوند است. تعجب نکنید که چرا مبلغ پیش پرداخت برای خرید ملک به پوند گفته شده، زیرا همانطور که در بخش اول این مبحث گفته شد، ارزهای دیگر خارجی نیز در این کشور مبادله می شوند.

بعد از مرحله پیش پرداخت، نوبت آن است که وکیل شما اسناد ملک، مالیات های قابل پرداخت و دیگر نکات مرتبط با انعقاد قرارداد خرید ملک را بررسی نماید. بعد از ثبت قرارداد خرید ملک در قبرس شمالی، می توانید مجوز اقامت در قبرس شمالی را بگیرید. پروسه دریافت اقامت قبرس با خرید انواع ملک بسیار سریع و آسان است. در تهیه و ارائه مدارک اخذ اقامت قبرس با توجه به هدف تان از اخذ اقامت این کشور دقیق باشید .

اقامت قبرس با خرید ملک

شهرهای قبرس

همانطور که گفته شد با خرید ملک در شهرهای قبرس شمالی می توانید اقامت قبرس و در نهایت شهروندی این کشور را دریافت نمایید. هر یک از شهرهای قبرس شمالی، شرایط و ویژگیهای خاصی برای زندگی دارند. جهت بررسی بیشتر به شهرهای قبرس شمالی که فرصت های بسیار مناسبی برای زندگی، مهاجرت و خرید ملک خارجی دارند می پردازیم. شهرهای شمالی قبرس عبارتند از:

  • Girne یا Kyrenia

در شهر kyrenia یا گیرنه واقع در قبرس شمالی، شما هتل 5 ستاره، مغازه هایی با محصولات برندهای معروف، رستوران های مدرن و حتی ساختمان های بازسازی شده می بینید. توریست های بسیاری برای دیدن این شهر به قبرس شمالی می آیند. قیمت های ملک در این شهر نیز بر اساس امکانات و مساحت ملک متفاوت می باشد. گیرنه به جواهر قبرس معروف است. هر چه بیشتر از شهرهای قبرس شمالی بگوئیم، جذابیت ها و ارزش فرهنگی آن نیز بیشتر به چشم می آید. گیرنه شهری بسیار زیبا ولی کوچک است که اکنون یکی از مقاصد گردشگری قبرس شمالی به حساب می آید.

  • نیکوزیا

شهر نیکوزیا و شهر گیرنه با ماشین نیم ساعت فاصله دارند. خرید ملک در شهر نیکوزیا واقع در قبرس شمالی، سرمایه گذاری بسیار خوبی همراه با بازده سود بالایی می باشد. نیکوزیا مرکز اداری قبرس است. قیمت خرید هر فوت مربع ملک در مرکز شهر نیکوزیا بین 111.48 یورو تا 232.26 یورو می باشد. نیکوزیا پایتخت کشور قبرس است که نیمی از آن به عنوان قبرس ترک، و نیم دیگر آن قبرس یونانی نامیده می شود. نیکوزیای شمالی مرتبط با کشور ترکیه است.

بیشتر بدانید!
خرید ملک و زندگی در شهر دبرسن مجارستان

 

قبرس اروپایی

جذابیت های شهرهای قبرس به حدی است که در سطح دنیا شهرهایی مانند شهرهای قبرس پیدا نخواهید کرد. از دیگر شهرهای قبرس شمالی یا همان قبرس اروپایی که شرایط خوبی برای خرید ملک و زندگی دارند، طبق ذیل نام برده می شود. علاوه بر آن می توانید در این شهرها انواع کسب و کارهای بین المللی را نیز راه اندازی نمایید.

  • فاماگوستا

شهر فاماگوستا واقع در شمال شرقی قبرس است و شهر مدیترانه ای بسیار معروف با سوابق و تاریخچه ای بسیار غنی می باشد. ساختمان های این شهر قدیمی بوده اما معماری آنها مدرن است. جاذبه های تاریخی این شهر بسیار زیاد هستند مانند برج اتللو و ویرانه های شهر سالامیس. شهرهای قبرس شمالی تاریخچه ای بسیار کهن دارند.

  • Guzelyurt

این شهر محصولات کشاورزی بسیار خوبی دارد از جمله لیمو، پرتغال، سیب و سبزیجات، که البته بخش عمده ای از این محصولات به دیگر کشورها صادر می شود. اگر علاقمند هستید در صنعت کشاورزی فعالیت کنید، می توانید به عنوان یک خارجی انواع زمین برای کشت و کار در این شهر بخرید. شهر گوزل یورت در قبرس شمال معروف به سبد سبز است. زیرا بسیار سرسبز و حاصلخیز می باشد.

  • Karpaz

این شهر در قبرس شمالی، طبعیتی زیبا و حیات وحش بسیار خاص دارد. علاوه بر آن شهری بی سرو صدا هم می باشد. تعداد ساختمان ها، کلوپ های شبانه، مراکز خرید شلوغ در این شهر خیلی دیده نمی شود. اما شهری آرام برای گذران تعطیلات و یا دوران بازنشستگی می باشد. علاوه بر آنbogaz ،lapta ،bafra ،karaoglan oglu ،alsancak،karsiyaka ، korucam ،iskele از مناطق معروف در شهرهای شمالی قبرس می باشند که هر کدام شرایط و موقعیت های بسیار خوبی برای زندگی و خرید ملک خارجی دارند.

 

خرید ملک در قبرس شمالی

از ماه اکتبر سال 2019 تغییراتی در دریافت ویزای ویزیتور و مجوزهای اقامت قبرس بوجود آمد. با ورود به قبرس شمالی با ویزای ویزیتور می توانید به مدت 30 روز در قبرس اقامت داشته باشید. اما اگر قصد خرید ملک خارجی در قبرس شمالی را داشته باشید، با تمدید همین ویزای ویزیتور می توانید برای 90 روز در قبرس شمالی اقامت داشته باشید. همچنین افراد بالای 60 سال برای گذراندن دوران بازنشستگی در قبرس باید ویزای اقامت قبرس دریافت نمایند.

اگر قصد دارید برای بازرسی ملک با هدف خرید ملک در قبرس شمالی سفر کنید، باید ویزای اقامت 30 روزه بگیرید. خرید ملک در قبرس شمالی چه از طریق دریافت وام و یا خرید نقدی در کوتاهترین زمان تکمیل و انجام می شود. بعد از امضای قرارداد خرید ملک و ثبت آن در اداره اراضی قبرس، خرید ملک شما نهایی می شود. خبر خوب اینکه می توانید برای خرید ملک در قبرس شمالی وام خرید ملک دریافت نمایید.

خارجیان برای خرید ملک در قبرس شمالی می توانند 50 درصد از قیمت ملک را وام دریافت نمایند. البته اگر سرمایه گذاران و خارجیان برای خرید ملک در قبرس، از کشور اصلی خود وام خرید ملک دریافت کنند، نرخ سود وام بانکی کمتری خواهند داشت. اما گزینه دیگر اینکه می توانند از شرکت های سازنده ملک، وام خرید ملک دریافت نمایند که معمولا بازپرداخت این نوع وام ها  12 ساله است.

خرید ملک در قبرس شمالی

وام خرید ملک

هر شرکت سازنده و توسعه دهنده ملک در قبرس برای اعطای وام خرید ملک به خارجیان و مشتریان خود، نرخ های سود متفاوتی برای مشتریان خود دارند. علاوه بر آن توجه داشته باشید که می توانید خرید ملک به صورت اقساطی در قبرس شمالی داشته باشید که البته بهتر است خرید قسطی ملک را از طریق شرکت های سازنده ملک انجام دهید. زیرا بانکهای این کشور سود بیشتری را از اعطای وام به خارجیان ، اعمال می نمایند.

حداقل مبلغ خرید ملک در قبرس برای دریافت اقامت دائم 300 هزار یورو است بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده. اما هنگام درخواست و اپلای دادن برای دریافت اقامت دائم قبرس می بایست مبلغ حداقل 200 هزار یورو را برای خرید ملک به شرکت سازنده ملک پرداخته کرده باشید. طبق قوانین هنوز حداقل مبلغ خرید ملک در قبرس با هدف دریافت اقامت دائم و شهروندی و پاسپورت قبرس همان 300 هزار یورو می باشد.

تنها نکته ای در تغییرات قانون خرید ملک در قبرس در ماه مارس 2021 دیده می شود اینکه دیگر نیازی نیست که برای خرید ملک در قبرس، در بانکهای این کشور سپرده گذاری کنید. خرید انواع ملک در قبرس شمالی با هدف اخذ اقامت دائم، مراحلی ساده و بسیار سریع دارد. آیا با مدارک اخذ اقامت قبرس آشنا هستید؟

بیشتر بدانید!
شرایط اقامت اوکراین با خرید ملک و سرمایه گذاری

 

مدارک اخذ اقامت قبرس کدامند؟

برای مهاجرت به قبرس با هدف دریافت اقامت بدانید که مدارک اخذ اقامت قبرس برای شما کدام است. گرفتن مجوز اقامت در قبرس شمالی، آسانتر و کم هزینه تر از گرفتن مجوز اقامت در دیگر کشورها است. خارجیان برای اقامت در قبرس شمالی، ابتدا باید قبل از درخواست برای اخذ اقامت دائم این کشور، مجوز اقامت موقت بگیرند. همه مسافرانی که به قبرس شمالی وارد می شوند، در همان فرودگاه ویزای اقامت سه ماه دریافت می کنند.

اما اگر بخواهند بیش از مدت سه ماه در این کشور اقامت داشته باشند، اولین مرحله این است که برای دریافت ویزای اقامت موقت درخواست بدهند. که با دریافت ویزای اقامت موقت در قبرس شمالی می توانید تا مدت یکسال در این کشور زیبا بمانید. به منظور اپلای برای دریافت مجوز اقامت موقت در قبرس شمالی باید مدارکی را تهیه و به مراکز مرتبط درخواست ویزای قبرس ارائه دهید. آیا می دانید گواهی پزشکی یکی از الزامی ترین مدارک اخذ اقامت قبرس شمالی می باشد؟

 این مدارک عبارتند از تعداد 4 عکس مخصوص پاسپورت و مبلغ 80 پوند، همچنین گواهی تست و آزمایشات پزشکی یکی از مهمترین مدارک برای درخواست دریافت اقامت موقت قبرس شمالی می باشد. گواهی پزشکی که درباره تشخیص انواع بیماریها می گیرید، تا یکسال قابل قبول است که در پایان این دوره زمانی، برای تمدید مجوز اقامت موقت قبرس شمالی، باید مجددا تست و آزمایش پزشکی بدهید. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، قبرس یکی از سلامت ترین کشورها برای زندگی می باشد. ارائه مدرک های لازم برای دریافت ویزای اقامت قبرس الزامی می باشد.

 

اقامت دائم قبرس شمالی چگونه بدست می آید؟

همانطور که در جریان قرار گرفتید، با دریافت مجوز اقامت موقت در قبرس شمالی، مجاز به اقامت یکساله در این کشور خواهید بود. که برای تمدید آن باید دوباره تست پزشکی بدهید. این پروسه را می توانید تا حداقل برای سه سال ادامه داده و سپس می توانید برای اخذ اقامت دائم قبرس، درخواست دهید. از این طریق می توانید اقامت 10 ساله قبرس شمالی را دریافت نمایید.

البته روش بهتر دیگری برای دریافت اقامت دائم قبرس شمالی وجود دارد که آن  گزینه خرید ملک در قبرس می باشد. زمان اخذ اقامت قبرس شمالی به واسطه خرید ملک در این کشور به مراتب بسیار کوتاه تر و آسانتر از دیگر روش های دریافت اقامت دائم قبرس است. سریعترین روش دریافت اقامت قبرس، سرمایه گذاری با خرید ملک ارزان قیمت در قبرس می باشد که بعد از آن شما مجوز اقامت موقت قبرس را دریافت می نمایید.

این مجوز معمولا طی 21 روز صادر می شود که علاوه بر آن برای تمامی اعضای خانواده تان نیز اعتبار دارد. یعنی خانواده شما نیز از مزایای دریافت این مجوز اقامت موقت در قبرس شمالی می توانند بهره مند شوند. نکته دیگر اینکه اگر دو نفر بطور اشتراکی ملک در قبرس بخرند، فقط یک نفر از آنها می توانند مجوز اقامت در قبرس را بگیرند و امکان اعطای دو مجوز اقامت برای دو مالک با خرید یک ملک وجود ندارد. اخذ اقامت دائم قبرس شمالی پروسه ای قانونمند دارد. دوستان، منتظر مقالات بعدی ما درباره دریافت اقامت کشور قبرس با خرید ملک در قبرس جنوبی و شهرهای آن باشید.

 

اقامت قبرس

دریافت اقامت دائم قبرس شمالی روش های گوناگونی دارد اما سریع ترین و آسان ترین روش برای اخذ اقامت دائم این کشور، خرید ملک می باشد. قبرس شمالی یا قبرس اروپایی شهرها و مناطق بسیار مناسبی برای خرید ملک، زندگی و اقامت دارد. حداقل مبلغ خرید ملک در قبرس 300 هزار یورو به علاوه مالیات بر ارزش افزوده است. با توجه به اینکه قبرس عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است، لذا دریافت پاسپورت این کشور برای سرمایه گذاران و مهاجران بین المللی اهمیت فراوانی دارد.

 

 

چنانچه شما مخاطب گرامی مطالب و جزئیات بیشتری درباره روش های دریافت اقامت دائم قبرس شمالی داشتید، می توانید با انتخاب یکی از گزینه های گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای متخصص این امر، دانسته های خود را در رابطه با دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک را تکمیل نمایید. در پایان از صبر و حوصله شما عزیزان در مطالعه این مقاله بسیار تشکر می نماییم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟