منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

فرمان اجرایی ریاست جمهوری آمریکا ترامپ

فرمان اجرایی ریاست جمهوری آمریکا
فرمان اجرایی ریاست جمهوری آمریکا
فرمان اجرایی در واقع زیر مجموعه نهاد " عملیات اجرایی " رئیس جمهور است . مستند مجوز عملیات اجرایی رییس جمهوری اصل دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا است و در واقع رسمی ترین نوع عملیات اجرایی می باشد . عملیات اجرایی ریاست جمهوری در آمریکا همچنین شامل یادداشت های ریاست جمهوری ( که در واقع در سلسله طبقات عملیات اجرایی در جایگاهی پایین تر از فرمان اجرایی بوده و برای مدیریت سیاست گذاری دولت صادر می شود ) ، بیانیه ها و دستور العمل ها می گردد .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

دادستان های عمومی در 15 ایالت ،  فرمان اجرایی ریاست جمهوری آمریکا ، آقای ترامپ را در خصوص مهاجرت محکوم نمودند و آن را مخالف قانون اساسی ، غیر آمریکایی و مخالف قوانین خواندند .

این مقامات قضایی عنوان نمودند با هماهنگی و همکاری هم تلاش می کنند تا اطمینان حاصل شود که دولت فدرال از قانون اساسی تبعیت نموده و به تاریخچه این کشور به عنوان ملت مهاجر احترام می گذارد . همچنین دولت فدرال نباید به صورت غیر قانونی افراد را به خاطر ملیت آنها یا عقایدشان هدف قرار دهد .

فرمان اجرایی رئیس جمهور امریکا

ما مطمئن هستیم که دستور اجرایی ریاست جمهوری توسط دادگاه ها لغو خواهد شد . ضمن در جریان بودن این موضوع ، ما باید تلاش کنیم که مردم از بابت این فرمان غیر قانونی کم ترین آسیب را ببینند .

این بیانیه توسط دادستان های عمومی نیویورک ، کالیفرنیا ، پنسیلوانیا ، واشنگتون ، ماساچوست ، هوایی ، ویرجینیا ، ارگان ، کلمبیا ، کندیکت ، ورمانت ، ایلی نویز ، نیو مزیکو ، لوا ، ماین و مری لند صادر شده است .

فرمان اجرایی ریاست جمهوری آمریکا چیست ؟

به طور کلی فرمان اجرایی یا دستور اجرایی بیانیه ای از سوی ریاست جمهوری است که مشخص می کند آزانس های فدرال تحت نظارت و ریاست او چگونه عمل کنند .

فرمان اجرایی در واقع زیر مجموعه نهاد ” عملیات اجرایی ” رئیس جمهور است . مستند مجوز عملیات اجرایی رییس جمهوری اصل دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا است و در واقع رسمی ترین نوع عملیات اجرایی می باشد . عملیات اجرایی ریاست جمهوری در آمریکا همچنین شامل یادداشت های ریاست جمهوری ( که در واقع در سلسله طبقات عملیات اجرایی در جایگاهی پایین تر از فرمان اجرایی بوده و برای مدیریت سیاست گذاری دولت صادر می شود ) ، بیانیه ها و دستور العمل ها می گردد .

بیشتر بدانید!
صادر نکردن قرار توامان رسیدگی توسط قاضی

فرمان اجرایی ریاست جمهوری در آمریکا تصویب قانون جدید نیست . تصویب قوانین جدید در آمریکا در حوزه صلاحیت کنگره می باشد . فرمان اجرایی در حقیقت توصیه و راهنمایی رئیس جمهور است به دولت که چگونه در محور مصوبات کنگره و قانون اساسی حرکت کند .

به طور مثال فرمان اجرایی ترامپ در خصوص ساخت دیوار مرزی ، دستوری است که دپارتمان امنیت سرزمینی این کشور را موظف می کند که از محل منابع موجود ، ساخت دیوار مرزی را اجرایی کند . فرمان اجرایی رئیس جمهور در نهاد ثبت فدرال ثبت و ضبط گردیده و برای همه تعهد آور است لیکن این موضوع سبب نمی گردد که غیر قابل لغو و بدون نظارت باشد .

تحلیل صدور فرمان اجرایی

فرمان اجرایی ریاست جمهوری آمریکا همواره در موضوع اختلاف بر انگیزی بوده است . این فرامین معمولا رییس جمهور را در مضان اتهام برای تجاوز از حدود اختیاراتش و عمل به مانند یک دیکتاتور قرار می دهد . به دیگر سخن ، مخالفین می گویند با صدور فرمان اجرایی ، رئیس جمهور به جای اینکه موازی با قانون حرکت کند ، آن را تغییر می دهد !

این مساله از زمانی پر رنگ تر شد که رئیس جمهور سابق آمریکا ، باراک اوباما فرمان اجرایی در خصوص دیپورت نکردن فرزندان مهاجرین غیر قانونی را امضا نمود . این فرمان اجرایی در واقع جلوی اخراج 4 میلیون مهاجر غیر قانونی بدون هویت را گرفت . در اعتراض به این فرمان اجرایی فرمانداران جمهوری خواه و دادستان ها شکایت نمودند . ادعا کردند که اوباما با تجاوز از حدود اختیاراتش ،  در حال ایجاد انقلابی در قوانین و مقررات مهاجرت این کشور است . دادگاه عالی این کشور در ماه ژوئن به توقف این فرمان حکم داد .

بیشتر بدانید!
همه چیز درباره بازخرید شدن کارمند

حال در خصوص قانونی و مشروع بودن فرمان اجرایی جدید ترامپ در خصوص مهاجرین غیرقانونی ، بحث های زیادی در جریان است .

برای اطلاعات بیشتر در مورد فرمان اجرایی ریاست جمهوری آمریکا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره اخبار بین المللی مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد سرمایه گذاری در کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر مورد در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟