منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری,اقامت کاری کانادا
تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری,اقامت کاری کانادا
بسیاری از مردم با ویزای توریستی به کانادا سفر می‌کنند و از عاشق جذابیت‌های آنجا می‌شوند. در این کشور فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد که مسافران با آنها برخورد می‌کنند و با خود فکر کنند: آیا می‌توانم ویزای توریستی ام را به ویزای کاری تغییر دهم تا بتوانم بیشتر در کانادا بمانم؟ در این مقاله به این سوال به طور مفصل پاسخ داده ایم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

ماجرا از آنجا شروع شد که یکی از کاربران انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل در چند روز گذشته سوال بسیار جالبی در خصوص گرفتن اقامت کاری کانادا با ویزای توریستی پرسید و با توجه به تغییرات اخیر قوانین در کانادا فکر کردیم که بد نیست در این خصوص مطلبی بنویسیم و چگونگی تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری را بررسی کنیم.

به جای مطالعه این مقاله می توانید این ویدئو را از محمد مسعودی وکیل مهاجرت ببینید:

[aparat id=”EM3xS”]

بسیاری از مردم به کانادا با ویزای توریستی به کانادا سفر می‌کنند و از عاشق جذابیت‌های آنجا می‌شوند. در این کشور فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد که مسافران با آنها برخورد می‌کنند و با خود فکر کنند: “آیا می‌توانم ویزای توریستی ام را به ویزای کاری تغییر دهم تا بتوانم بیشتر در کانادا بمانم؟”. پاسخ قبلاً “خیر ، به هیچ وجه” بود، اما طی تغییرات قانون در سال 2020 و آپدیتهای آن در فوریه 2023 در حال حاضر به دارندگان ویزای توریستی کانادا اجازه داده می شود که اقامت کاری کانادا را با همین ویزای توریستی بگیرند.

قوانین جدید کانادا اجازه می‌دهد که مسافران در حالی که ویزای توریستی دارند به دنبال کار بگردند و در صورت داشتن جاب آفر برای ویزا و اقامت کاری کانادا درخواست بدهند.

اقامت کاری کانادا با ویزای توریستی

قوانین جدید و تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری

 24 آگوست 2020:  سازمان IRCC (سازمان مهاجرت کانادا) اخباری منتشر کرد که قصد دارد به کمک کارفرمایانی بیاید که هنوز در خصوص پیدا کردن نیروی کار با مشکل مواجه هستند. نتیجه این اقدامات تغییرات ماه فوریه بود که به دنبال آن دارندگان ویزای توریستی کانادا که در حال حاضر در کانادا هستند و پیشنهاد شغل معتبری دارند، می‌توانند برای ویزای کاری مخصوص کارفرمای خاص درخواست دهند و در صورت تایید، بدون ترک کشور، شروع به کار کنند.

بیشتر بدانید!
بهترین مشاغل برای زنان در سوئیس

به‌روزرسانی 28 فوریه 2023: کانادا قانون موقت تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری را مجددا تمدید کرد. به موجب این سیاست موقت اگر اتباع خارجی که به کانادا سفر می‌کنند، پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشند، می‌توانند بدون ترک کشور، درخواست ویزای کاری را به دولت تقدیم کنند و با گرفتن اقامت کاری کانادا در این کشور کار کنند.

وزیر امور مهاجرت کانادا ، مارکو مندیچینو (Marco E.L. Mendicino) اعلام کرد که این یک تغییر سیاست موقتی است که از حالا به اجرا درآمده است. در طول شیوع ویروس کووید-19، بسیاری از کسانی که موقتا در کانادا اقامت داشتند و در کانادا گیر افتاده بودند، تشویق به حفظ وضعیت مهاجرتی خود شدند. با تعطیلی مرزهای کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر، پیروی از قوانین جاری ویزای کاری کانادا غیرممکن شد.

وزیر امور مهاجرت کانادا
صحبت های وزیر امور مهاجرت کانادا در مورد قانون جدید تبدیل ویزای توریستی

وزیر امور مهاجرت کانادا چه می گوید؟

وزیر امور مهاجرت کانادا ، مارکو مندیچینو در نشستی خبری اینگونه عنوان کرد:

“از کارفرمایانی که همچنان با چالش‌ استخدام نیروی کار مورد نیاز خود در طول شیوع ویروس کووید-19 روبه‌رو هستند، زیاد شنیده‌ایم. در همین زمان، برخی از بازدیدکنندگان در کانادا ممکن است بتوانند مهارت‌های خود را در کسب و کارهایی که نیاز به نیروی کار وجود دارد، به کار بگمارند. تدابیر به کار گرفته شده امروز اجازه می‌دهند تا از حالا بازدیدکنندگان بتوانند برای ویزای کاری درخواست دهند بدون اینکه ابتدا از کشور خارج شوند. این استثناء از نیازهای معمول ویزای کاری موقت با هدف کاهش موانع، جذب نیروی کار بیشتر و با بهره‌گیری از مهارت‌ها و تجربیات مسافران کانادا برای تسریع پیشرفت اقتصادی ماست.”

شرایط گرفتن اقامت کاری کانادا با ویزای توریستی

برای اینکه بتوانید زمانی که در کانادا به عنوان مسافر حضور دارید بدون ترک کشور اقامت کاری بگیرید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شما باید از تاریخ 24 آگوست 2020 به بعد به طور قانونی به عنوان توریست در کانادا باشید و همچنان در کانادا باقی بمانید
  • یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشید
  •  درخواستی برای ویزای کاری مخصوص کارفرما محور بدهید که توسط ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) پشتیبانی می شود.
  • دارای سیار شرایط عمومی دریافت ویزای کاری باشید.
بیشتر بدانید!
آخرین اخبار مهاجرت کانادا

احراز این شرایط برای دریافت اقامت کاری کانادا با ویزای توریستی ضروری است و حتما باید همه آنها رعایت شوند.

پیش از این دریافت اقامت کاری کانادا چگونه بود؟

پیش از تصویب این قانون موقت برای دریافت اقامت کاری در کانادا بایستی مراحل زیر را دنبال می کردید:

1. پیدا کردن کارفرما: ابتدا باید یک کارفرما (شرکت یا سازمان) در کانادا پیدا می کردید که تمایل داشته باشد شما را به عنوان کارمند استخدام کند. برای این منظور، می‌توانید از وب‌سایت‌های استخدامی آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی کاریابی استفاده کنید.

2. دریافت ارزیابی تأثیر بازار کار (گواهی LMIA): اگر کارفرمای کانادایی به یک  نتواند نیروی کار موردنیاز خود را از بین شهروندان کانادایی یا دارندگان اقامت دائمی در کانادا پیدا کند، باید ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) تهیه کند. این ارزیابی نشان می‌دهد که استخدام یک کارمند خارجی تأثیر مثبتی بر بازار کار کانادا دارد.

3. درخواست ویزای کاری: بعد از اخذ نامه LMIA یا یافتن کارفرما معاف از LMIA، شما باید برای ویزای کاری به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور های مجاور مراجعه و مدارک مورد نیاز را تقدیم می کردید. معمولاً این مدارک شامل اطلاعات شخصی، مدارک تحصیلی و حرفه‌ای، نامه‌های اسپانسرشیپ کارفرما و LMIA یا گواهی معافیت از LMIA است.

4. پروسه اقامت کاری: پس از ارسال درخواست، سفارت یا کنسولگری کانادا درخواست شما را بررسی و تصمیم نهایی در مورد اقامت کاری شما می‌گرفت. در صورت تأیید، برای شما ویزای کاری صادر میشد.

5. ورود به کانادا و شروع به کار: پس از دریافت ویزای کاری، می توانستید به کانادا وارد شوید و نزد کارفرمای خود شروع به کار کنید.

بیشتر بدانید!
برنامه های مهاجرتی کانادا در ایالت‌های مختلف

البته باید تاکید کنیم که موارد بالا همچنان به قوت خودش باقی است و اگر کسی ویزای توریستی نداشته باشد و یا اینکه خودش تمایل داشته باشد که از داخل ایران برای دریافت اقامت کاری کانادا اقدام کند ، میتواند مراحل بالا را دنبال کرده و اقامت کاری خودش را از همینجا بگیرد. قانون جدید تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری فقط یک مشوق موقتی برای جذب نیروی کار بیشتر در کاناداست.

توصیه های تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری
توصیه های تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری

توصیه های محمد مسعودی ، وکیل مهاجرت

در ادامه نظر و توصیه های محمد مسعودی ، وکیل مهاجرت را در خصوص قابلیت تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری می خوانید:

درست است که در حال حاضر میتوانید با ویزای توریستی به کانادا سفر کنید و با پیدا کردن کار اقامت بگیرید اما کار عاقلانه این است که بدون آمادگی قبلی و مذاکرات ابتدایی با چند کارفرما این کار را نکنید! سفر کردن به کانادا با ویزای توریستی و با امید پیدا کردن کار می تواند کار پر ریسکی باشد.

به عقیده من از این قانون جدید فقط باید برای تسریع مهاجرت به کانادا و کوتاه تر کردن مراحل درخواست اقامت کاری از سفارت ها استفاده کرد. در بقیه مراحل و شرایط ویزای کاری کانادا مثل جاب آفر ، هماهنگی کارفرما و گواهی LMIA باید از قبل اقدام کنید و آمادگی لازم را در کانادا برای این موارد داشته باشید. ما مطمئن نیستیم که حتما در مدت اعتبار ویزای توریستی کار پیدا می کنیم بنابراین سفر با آمادگی قبلی کلید استفاده حداکثری از این قانون جدید است.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟